Uw klanten worden gebombardeerd met keuze. Elke dag beslissen ze waar ze hun koffie, lunch of boodschappen kopen. Als het om online winkelen gaat, is dat niet anders. Er zijn duizenden winkels die identieke of vergelijkbare producten verkopen voor verschillende prijzen. Dus hoe beslissen consumenten bij wie ze kopen? Wat onderscheidt succesvolle bedrijven?
Afgezien van de prijs en kwaliteit van het product, letten klanten op de klantenervaring die bedrijven bieden. Was het boeiend en persoonlijk? Geeft het hen een positief gevoel?
Klanten willen betrokken worden en zijn zelfs bereid meer te betalen voor een betere shopervaring. Dus hoe kunt u de klantenbetrokkenheid vergroten? Welke strategieën geven u een voordeel ten opzichte van uw concurrenten? Lees verder om het te ontdekken.
Klantenbetrokkenheid heeft alles te maken met de interacties tussen uw merk en uw klanten. De kern van klantenbetrokkenheid is dat speciale iets dat uw merk doet, waardoor uw klanten blijven terugkomen.
Er zijn verschillende manieren om de betrokkenheid te berekenen. De belangrijkste parameters die moeten worden gemeten, zijn het afrekeningspercentage van gasten, de aankoopfrequentie, de gemiddelde bestelwaarde en het percentage van herhaalaankopen:
Gemiddelde bestelwaarde Aankoopfrequentie Afrekeningspercentage Percentage van herhaalaankopenHet afrekeningspercentage voor gasten is het aantal klanten dat een aankoop voltooit zonder een account aan te maken. Het afrekeningspercentage voor gasten is belangrijk omdat klanten die een account aanmaken een grotere kans hebben om opnieuw een aankoop te plaatsen:
Berekening: aantal bestellingen voltooid door een gast/totaal aantal bestellingen.
Deze statistiek is belangrijk, want als u weet hoe lang het duurt voordat de gemiddelde klant nog een aankoop doet, krijgt u een beter inzicht in hoe betrokken ze zijn.
Berekening: aantal bestellingen in de afgelopen 365 dagen/aantal unieke klanten in de afgelopen 365 dagen.
Dit getal geeft aan hoeveel de gemiddelde klant per aankoop uitgeeft wanneer hij bij u winkelt. Over het algemeen geven terugkerende klanten ongeveer 7x meer uit dan hun tegenhangers die een éénmalige aankoop plaatsen, waardoor dit een belangrijke statistiek is om te begrijpen.
Berekening: totale omzet over de afgelopen 365 dagen/totaal aantal bestellingen geplaatst in de afgelopen 365 dagen.
Het percentage van herhaalaankopen geeft u een duidelijk beeld van de doeltreffendheid van uw volledige retentiestrategie omdat het u vertelt hoeveel klanten voldoende betrokken zijn om meer dan één aankoop in uw winkel te doen.
Berekening: aantal klanten dat meer dan één keer heeft gekocht/totaal aantal klanten.
42% van de consumenten zei dat ze meer zouden betalen voor een vriendelijke, gastvrije ervaring en 52% zou meer betalen voor een snelle en efficiënte klantenervaring.
80% van de consumenten doet eerder een aankoop bij een merk dat gepersonaliseerde ervaringen biedt.
48% van de smartphonegebruikers koopt eerder bij bedrijven waarvan de mobiele websites instructievideo’s bieden.
We bieden migratieservices voor de meest populaire helpdeskoplossingen.
Bied ondersteuning via meerdere kanalen met LiveAgent. Optimaliseer al uw klantenvragen in één en hetzelfde dashboard en reageer er gemakkelijk op.
Bespaar tijd door automatisering te gebruiken en focus op wat belangrijk is: het personaliseren van de algemene ervaring voor uw klanten.
Zet externe kennisbanken op om uw gebruikers 24/7 ondersteuning te bieden. Vul ze met FAQ’s, video’s, artikels met instructies en meer.
Klantenbetrokkenheid vergroten? Wees overal beschikbaar voor uw klanten. Bied ondersteuning op alle platforms die ze gebruiken. Waarom zouden ze tussen apps moeten schakelen om contact met u op te nemen?
Met LiveAgent kunt u onberispelijke realtime ondersteuning bieden via email, telefoon, live chat, sociale media, kennisbankforums en meer. Alle bovengenoemde communicatiekanalen zijn gestroomlijnd in één bedrijfsinbox, van waaruit u alle tickets kunt bekijken, beheren en beantwoorden.
Uw klanten zullen genieten van een vlotte service ervaring die via alle kanalen wordt geboden. Vertrouw ons.
Zorg ervoor dat uw klanten zich speciaal voelen. Noem ze bij hun naam. Onthoud hun eerdere vragen. Stuur ze gepersonaliseerde aanbiedingen. Met LiveAgent is het eenvoudig.
Ons geïntegreerd beheersysteem voor klantenrelaties maakt het gemakkelijk om alle belangrijke informatie over uw klanten te bekijken terwijl u in realtime met hen chat of belt. Bekijk eerdere aankopen, tickets, contactgegevens en aangepaste informatie zoals schoenmaat of geolocatie om de meest persoonlijke service te bieden.
LiveAgent combineert uitstekende live chat, ticketing en automatisering waarmee we uitzonderlijke ondersteuning kunnen bieden aan onze klanten
Peter Komornik, CEO
Uw klanten zijn technisch en digitaal onderlegd. Als u ze de informatie geeft die ze nodig hebben op uw website, kunnen ze hun vragen over uw producten of services zelf beantwoorden.
Door deze informatie aan te bieden, kunt u 24/7 onmiddellijke ondersteuning bieden. Uw klanten moeten niet meer teruggrijpen naar Google om daar de website van een concurrent te ontdekken. Waar wacht u nog op? Leg uw kennisbank aan en word vandaag nog competitiever met slimme software voor klantenbetrokkenheid!
Ontvang feedback en suggesties van klanten via uw klantenportaal. Ontdek wat ze leuk vinden, wat ze niet leuk vinden en waar ze in de toekomst naar uitkijken. Dit soort onderzoek is van onschatbare waarde en zal u helpen bruikbare inzichten te creëren die uw klantenbetrokkenheid vergroten.
Uw klanten vinden het heerlijk om gehoord te worden, dus waarom zou u ze geen platform geven?
LiveAgent is de meest beoordeelde en de hoogst gewaardeerde helpdesk software voor kleine bedrijven in 2020.
Gezien de enorme hoeveelheid functionaliteit die LiveAgent biedt, is ons aanbod een koopje. Probeer LiveAgent vandaag nog met een gratis proefperiode van 30 dagen. Geen kredietkaart nodig!
Most Popular
Maak het waar met het platform voor klantenbetrokkenheid
Ontdek het #1 platform voor klantenbetrokkenheid in 2024! Geen installatiekosten, 24/7 support, en gratis proefperiode. Bezoek ons nu!
Klantgedreven marketingstrategie
Klantgedreven marketingstrategie wordt gemotiveerd door de verwachtingen van de klant. De strategie wordt opgesteld door het senior management. Lees meer over deze strategie.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team