Het concept van klantenservice is het afgelopen decennium uitgebreid. Vroeger ging het bij klantenservice om menselijke interactie. Met de opkomst van e-commerce moesten bedrijven hun klantenservicestrategieën echter aanpassen. Met tonnen binnenkomende tickets van sociale media en live chat werden automatisering en chatbots aan het werk gezet.
Hoewel automatisering en chatbots erg kostenefficiënt zijn en ze u veel tijd besparen als het gaat om het beantwoorden van vragen van klanten, is het belangrijk om de menselijke band te behouden waar klanten naar verlangen, maar die chatbots niet kunnen bieden. Hoe? Bekijk onze feilloze tips die uw klantenservice zullen verbeteren.
Klantenservice is de ondersteuning en service die u uw klanten biedt voor, tijdens en na een aankoop. Als medewerker van de klantenservice is het uiterst belangrijk om gedurende het hele ondersteuningsproces deskundig, bereid en begripvol te zijn. Uw klanten moeten zich bij elke stap gewaardeerd voelen.
Als het gaat om het verbeteren van de klantenservice, is het belangrijk om even te gaan zitten en de moeilijke vragen te stellen. Zijn uw klanten tevreden over uw product en het serviceniveau dat u levert? Vaak denken bedrijven dat ze geweldige service bieden, maar hun klanten zijn het daar niet mee eens. Dus hoe komt u erachter of uw klanten tevreden zijn met uw bedrijf? Door de statistieken op te volgen die er het meest toe doen: CSAT, NPS, CES en FRT.
U moet streven naar een score van 80% of hoger voor klantentevredenheid (CATS), maar tevredenheidsscores kunnen van sector tot sector verschillen. Hoewel CSAT een goede indicator is van hoe goed uw bedrijf het doet, moet u ook NPS, CES en FRT meten om een volledig overzicht van uw service te krijgen. Door de statistieken op te volgen, kunt u verbeterpunten identificeren en uw klantentevredenheid verbeteren.
Klantentevredenheidsscore laat u weten hoe tevreden klanten zijn over uw producten en service.
Net Promoter Score laat zien hoe waarschijnlijk het is dat klanten uw bedrijf bij anderen aanbevelen.
De Consumer Effort Score berekent hoe gemakkelijk of moeilijk het is om met uw bedrijf te communiceren.
71% van de consumenten geeft aan gefrustreerd te zijn als een shopervaring onpersoonlijk is.
90% van de klanten verwacht consistente interacties via alle communicatiekanalen.
64% van de klanten verwacht realtime hulp te ontvangen, ongeacht het klantenservicekanaal dat ze gebruiken.
We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.
Met een helpdesksysteem kunt u belangrijke informatie over uw klanten opslaan en openen, waarmee u gepersonaliseerde antwoorden op vragen van klanten kunt creëren.
Bied 24/7 klantenondersteuning via selfservice-kennisbanken. Vul ze in met how-to-artikels en FAQ’s, of creëer een gemeenschapsforum waar uw klanten elkaar kunnen helpen.
Een geweldige methode om uw klantenservice continu te verbeteren, is door klantenfeedback te verzamelen en de prestaties van uw vertegenwoordiger te analyseren.
Helpdesk software kan u helpen zorgen voor een snelle en handige ondersteuning via live chat, callcenter, en de kennisbasis functionaliteiten, alsook sociale media integratie en automatiseringsfuncties.
Verbind al uw communicatiekanalen (telefoon, email, sociale media, live chat, klantenportaal) met LiveAgent. Telkens wanneer u een nieuwe vraag ontvangt, wordt deze automatisch in ons systeem gepusht en opgeslagen als een ticket.
Van daaruit kunt u alle tickets beheren, controleren en erop reageren. De algemene inbox is gevuld met talloze functies die ticketbeheer eenvoudig maken, zoals automatiseringsfuncties, tags, afdelingen en meer.
Creëer verbluffende kennisbanken met onze “What You See Is What You Get” -editor. Met onze software kunt u meerdere kennisbanken creëren, zowel intern als extern. Vul ze in met how-to-artikels, video’s, feedback- en suggestieboxen, forums of FAQ’s.
Onze geïntegreerde beheersysteem voor klantenrelaties houdt de gegevens van uw klant binnen handbereik. Elke keer dat u een ticket beantwoordt, kunt u alle eerdere interacties, aankopen en gegevens van uw klant bekijken. Bewerk de informatie gemakkelijk terwijl u met uw klanten chat of belt via onze eigen live chat en geïntegreerd callcenter.
LiveAgent combineert uitstekende live chat, ticketing en automatisering waarmee we uitzonderlijke ondersteuning kunnen bieden aan onze klanten
Peter Komornik, CEO
Snelheid is een belangrijke maatstaf als het gaat om het omzetten van websitebezoekers in klanten en het tevreden houden van uw bestaande klanten. Onze live chat is momenteel de meest slanke en snelste op de markt. Gebruik het om uw klanten proactief te bereiken terwijl ze op uw site browsen.
Maak gebruik van onze sterke gegevensanalyse- en rapportagefuncties. Bekijk gebruiksstatistieken, evalueer prestatierapporten en leer van klantentevredenheidsbeoordelingen. Kijk wie er interactie heeft met uw bedrijf en houd toezicht op de service die ze ontvangen.
LiveAgent is de meest beoordeelde en de hoogst gewaardeerde helpdesk software voor kleine bedrijven in 2019-2020.
Meer dan 21.000 bedrijven in verschillende sectoren hebben LiveAgent gekozen voor hun wensen op het gebied van klantenondersteuning.
Met meer dan 180 functies, meer dan 40 integraties en eindeloze aanpassingen, past de tool zich gemakkelijk aan uw professionele wensen aan.
Volledig cloudgebaseerd, veilig, eenvoudig in te stellen en te gebruiken. Ga binnen enkele minuten aan de slag met LiveAgent.
LiveAgent is de meest beoordeelde en de hoogst gewaardeerde helpdesksoftware voor KMO’s in 2020. Sluit u aan bij bedrijven als Huawei, BMW, Yamaha en Oxford University voor het bieden van ondersteuning van wereldklasse aan uw klanten.
Most Popular
Nederlandse selfservice software
Verbeter uw klantenservice en klanttevredenheid met LiveAgent's Nederlandse selfservice software. Bied een alles-in-één portaal met kennisbank, FAQ's en forums, verlaag ondersteuningskosten en verhoog vertegenwoordigersproductiviteit. Probeer nu gratis!
Verhoog de betrokkenheid met LiveAgent
Verhoog de klantenbetrokkenheid met LiveAgent en onderscheid uw bedrijf in een concurrerende markt. Ontdek strategieën voor betere klantenervaringen en verhoog uw herhaalaankopen. Probeer nu gratis en ervaar gepersonaliseerde ondersteuning die klanten blij maakt. Geen kredietkaart nodig!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team