Key takeaways
Pros
- Efficiënte ticketing, ondanks het feit dat dit niet de primaire focus is.
- Voldoende functies.
- Geweldig ontwerp.
Cons
- Prijs als u kiest voor een betalend abonnement
- Gebrek aan geavanceerde functies
Aan de slag met Tidio-ticketing.
Registratie in Tidio is een van de snelste die beschikbaar zijn. U hebt alleen uw emailadres en een website nodig om het af te maken en zodra u dat doet, wordt u bijna onmiddellijk naar de applicatie gebracht. Aangezien Tidio zich voornamelijk richt op live chat en chatbots, maakt het creatie- en implementatieproces van uw chatwidget deel uit van het proces. U kunt deze stap overslaan en later terugkeren als u zich wilt concentreren op de ticketfunctionaliteit van Tidio.
Als u klaar bent met de registratie, wordt u direct naar de applicatie geleid. Het hoofddashboard deelt enkele inzichten over uw Tidio-accounts, evenals recent nieuws en updates over Tidio. U kunt de opties van het hoofdmenu aan de linkerkant van de applicatie vinden, in de contrasterende balk. Over het algemeen is de applicatie zeer goed ontworpen, zodat geen enkele gebruiker verdwaald zou moeten zijn bij het vinden van functionaliteiten in Tidio. U kunt toegang krijgen tot de ticketing onder het menu-item Inbox, dat de eerste is in de selectie.
Tidio biedt wat handige informatie over het beheren van emailaccounts. Het geeft u de mogelijkheid om ze rechtstreeks in dit menugedeelte aan uw ticketing te koppelen, zodat u niet door de instellingen hoeft te snuffelen om het zelf te vinden. Zodra u op Verbinden klikt, brengt de knop u naar de instellingen. U kunt hier eenvoudig uw email koppelen of ervoor kiezen om een speciale Tidio emailaccount aan te maken.
Ik heb ervoor gekozen een nieuw toegewijd emailaccount aan te maken voor de doeleinden van deze beoordeling. Tidio heeft me een meldingsemail gestuurd om me te laten weten dat de integratie succesvol is afgerond. U kunt elke email die u ontvangt vinden in het inboxgedeelte van de app. Voordat we naar het testgedeelte van de beoordeling gaan, laten we eens kijken naar een paar opmerkelijke ticketfuncties die Tidio aanbiedt als onderdeel van hun deals.
Tidio ticketsysteem functies
Het ticketsysteem van Tidio is niet de meest uitgebreide onder de ticketsystemen, maar het biedt wel een goede selectie van functies die u nooit in de steek zullen laten in welke situatie dan ook. Het ticketsysteem verzamelt communicatie van emails en chats, zodat u een universele inbox hebt die u kan helpen om alle communicatie vanuit één plek te beheren.
Het ticketsysteem ondersteunt tags om gebruikers te helpen hun tickets beter te organiseren op basis van door hen geselecteerde criteria. Tidio biedt ook een functie genaamd Prioriteiten waarmee gebruikers tickets kunnen sorteren op basis van hun urgentie. U kunt wisselen tussen ticketeigenaren en tickets van de ene vertegenwoordiger naar de andere overdragen. Tenslotte is er de volledige ticketgeschiedenis, die zichzelf verduidelijkt.
Tidio ticketsysteem prestaties en gebruikerservaring
Ik heb het Tidio ticketsysteem getest vanuit het perspectief van de vertegenwoordiger om u te laten zien hoe het werkt en u een idee te geven over de bruikbaarheid van het gehele systeem met functies. Nadat ik mezelf een test email had gestuurd, duurde het slechts een paar seconden voordat het in mijn Tidio inbox verscheen. De wachttijd was echter niet onverwacht lang. Tidio toont een handige tijdsnotificatie bij elk ticket en informeert elke vertegenwoordiger over hoe lang geleden het ticket is ontvangen.
Zodra u op een ticket klikt om het te openen, krijgt u de eerste indruk van de ticketinterface. Het is zeer goed ontworpen, met een belangrijke focus op de berichten- en antwoordgedeelten van deze sectie. U kunt de meeste acties vinden in het rechterpaneel, terwijl het linkerpaleis je een overzicht geeft van uw inboxsecties. Het linkerpaleis dient ook voor gemakkelijke identificatie van niet-toegewezen tickets en ongelezen berichten.
Het antwoordveld van het ticket is aan het begin erg klein, maar rekt uit naarmate het antwoord langer wordt. Dit is een goed ontwerp oplossing die tot doel heeft schermruimte te besparen wanneer dat nodig is. Tidio biedt enkele basis tekstbewerkings- en opmaakopties. U kunt de optie vinden om een interne notitie aan tickets toe te voegen, wat zeer nuttig is om informatie over bepaalde klantentickets te delen met uw collega’s zonder dat de klant het weet.
Tidio biedt u ook meerdere verzendopties. U kunt het ticket verzenden en de status wijzigen naar Open, In behandeling of Opgelost, afhankelijk van of uw antwoord succesvol was in het oplossen van het probleem van de klant. Het rechterpaneel bevat ticketgeschiedenis, prioriteit instellingen, status instellingen, toewijzingsinformatie en klanteninformatie die u rechtstreeks binnen het ticket kunt invullen.
Over het algemeen is de prestatie van de ticketing van Tidio behoorlijk goed; er zijn geen foutmeldingen of problemen aanwezig en alles werkt zoals bedoeld. Het functiepakket is niet het rijkst, maar dat betekent niet dat het nutteloos is. In feite is het tegenovergestelde waar en zou ik zelfs zeggen dat het meer dan bevredigend is. Het functiepakket biedt simpelweg alles wat nodig is voor effectieve en efficiënte ticketing.
Prijzen
Tidio biedt abonnementen aan in vier varianten. Elk duurder abonnement biedt extra functies en verwijdert bepaalde gebruikssituatiebeperkingen tegen een hogere prijs. Tido biedt ook een gratis abonnement aan dat basis chat- en ticketsysteemfuncties biedt zonder dat er kredietkaartinformatie nodig is. Let op dat aangezien ticketingtools zelfs in het gratis abonnement beschikbaar zijn, u eigenlijk geen andere optie hoeft te overwegen, tenzij u geavanceerde live chat en chatbots nodig hebt. Laten we eens kijken naar elk abonnement.
Gratis
Het gratis abonnement omvat 50 gesprekken per maand, 100 chatbotgesprekken, ondersteuning via email, desktop- en smartphone-applicaties, integraties, toegang tot JavaScript API en informatie over websitebezoekers.
Communiceerder
Het Communicatie-abonnement kost u €15,66 per maand per gebruiker. U krijgt toegang tot een onbeperkt aantal live chat gesprekken en maximaal 5 vertegenwoordigers. Dit abonnement biedt u ook 24/5 ondersteuning via live chat, toestemmingsbeheertools, realtime typeweergave, analyses en rapporten, afdelingsfuncties, een bezoekerslijst, pagina statistieken en meer.
Chatbots
Het Chatbots abonnement kost €31,74 per maand per gebruiker. Het geeft je alle eerder genoemde functies, 40.000 chatbot-gesprekken per maand, een chatbot-editor, integraties via de Zapier-service en nog veel meer.
Tidio+
Tidio+ is het complete pakket met alle functies en zonder beperkingen. Het kost u €235.16 per maand en biedt een aangepast aantal vertegenwoordigers, onbeperkte live chatgesprekken, aangepast aantal chatbotengagementen en alle beschikbare functies. U krijgt ook een toegewijde klantensuccesmanager.
Besluit
Hoewel Tidio in de eerste plaats geen ticketsoftware is, kan het u een geweldig ticketsysteem bieden voor gratis, of voor een eerlijke prijs als u kiest voor een meer geavanceerd abonnement. De lijst met functies is essentieel en voldoende genoeg om de meeste tickettaken aan te kunnen, terwijl het stabiele prestaties biedt zonder enige problemen. Het is een geweldige optie voor de meeste bedrijven die basis ticketing vereisen, echter, zij die meer geavanceerde ticketing functies vereisen zouden enkele van de concurrenten moeten overwegen.
Frequently Asked Questions
Hoe voeg ik mijn emailadres toe aan Tidio ticketing?
Open in uw Tidio-account de Inbox en zoek Ticketing. De applicatie zal u vragen om uw emailadres te koppelen. U krijgt twee opties, maak een nieuwe Tidio-email aan of koppel uw bestaande email. Kies de laatste optie. Tidio biedt geen directe integratie met een van de serviceproviders, dus u moet een automatische omleiding van emails naar uw Tidio-account instellen. Het instellen van het doorsturen van email is afhankelijk van elke emailprovider, dus u moet een handleiding vinden waarin wordt uitgelegd hoe u deze actie kunt uitvoeren. U vindt enkele handleidingen voor het doorsturen van emails in de Tidio-kennisbank.
Hoe kan ik meer emailadressen toevoegen aan Tidio-ticketing?
Open uw Tidio-account en ga naar de instellingen. Selecteer Ticketing en klik op Een mailbox maken. U kunt een reeds bestaand emailadres toevoegen of een speciaal Tidio-emailadres in het systeem maken. Als u ervoor kiest om uw eigen emailadres toe te voegen, moet u automatisch doorsturen instellen om ervoor te zorgen dat alle tickets in uw Tidio-ticketsysteem aankomen.