Key takeaways
Pros
- Al met al een geweldig en zeer goed werkend ticketsysteem
- Goed uitziende interface met eenvoudige navigatie
- Tal van integraties
Cons
- Functies bieden niet alles
- Twitter-integratie alleen beschikbaar in dure abonnementen
Aan de slag met Gorgias-ticketing
Gorgias ticketsoftware is gemakkelijk om mee te beginnen. Het vereist slechts een eenvoudige registratie, maar het is onmogelijk voor mensen die geen eigen website hebben. Dit is een ongebruikelijke keuze voor een modern ticketsysteem; niet alle bedrijven hoeven per se een website te runnen en veel van hen werken alleen via sociale media of andere kanalen die veel relevanter zijn voor hun doelgroep. Desalniettemin duurt het registratieproces met de juiste informatie slechts een minuut en kunt u vertrouwd raken met de Gorgias-interface.
Het inleidende scherm is de interface van het ticketsysteem, dus u kunt al raden dat Gorgias geen tijd verspilt en gebruikers precies brengt waar ze heen willen. De interface zelf is in orde en vrij goed ontworpen. Het ticketsysteem ziet er op het eerste gezicht redelijk goed uit en het is absoluut gericht op wat belangrijk is zonder al te veel rommel. U hebt het hoofdmenu aan de linkerkant en het belangrijkste doel is om u te helpen bij het filteren van tickets op basis van verschillende criteria. Het linkerpaneel nodigt u uit om aan de slag te gaan met meer tools zoals chat en socials, evenals Shopify. U kunt de instellingen vinden door op het pictogram met de drie stippen in de linkerbovenhoek te klikken, naast de titel Tickets.
In het begin is er geen opstartgids, maar dat is ook niet echt nodig omdat alles in de interface duidelijk is gelabeld en u geen problemen zou moeten hebben met het vinden van tools of instellingen. Het ticketsysteem biedt ook een voorbeeldticket om u een idee te geven hoe het systeem werkt en hoe tickets eruit zien. U kunt uw standaard emailadres voor Gorgias-ticketing vinden in de instellingen onder het gedeelte Email.
Kenmerken van het Gorgias-ticketsysteem
Laten we nu eens kijken welke ticketfuncties u kunt krijgen bij Gorgias. Veel van deze functies zijn mogelijk niet beschikbaar vanwege abonnementsbeperkingen, maar u kunt ze altijd eerst uitproberen met de gratis proefperiode. Gorgias biedt een uitgebreide reeks functies, dus laten we enkele van de belangrijkste noemen, zoals hun directe integratie met populaire ecommerce website-bouwdiensten. U krijgt Shopify in het goedkoopste abonnement, maar als u naar boven gaat, krijgt u toegang tot Magento- en BigCommerce-integraties.
Elk abonnement geeft u toegang tot ticketing met email, live chat, spraak, sms, Facebook en Instagram. Twitter is alleen beschikbaar in de twee duurste abonnementen. Bovendien krijgt u bij elk abonnement toegang tot ongeveer 94 applicatie-integraties, wat best handig kan zijn. Gorgias biedt ook verschillende soorten automatiseringen bij elk abonnement, evenals statistieken en analysefuncties die altijd beschikbaar zijn.
Prestaties en gebruikerservaring van het Gorgias-ticketsysteem
Ik heb het Gorgias-ticketsysteem voornamelijk getest vanuit het perspectief van de vertegenwoordiger om erachter te komen hoe de ervaring is. Ik stuurde mezelf een paar testemails en ze kwamen vrijwel onmiddellijk aan zonder problemen of haperingen, er ging niets verloren. Gorgias heeft een handige melding die u informeert of u op het punt staat om te gaan met een nieuwe of bestaande klant op basis van de contactgegevens in uw Gorgias-account. Het systeem herkent of er een match is in contactgegevens en laat u weten of u al verzoeken van een specifieke klant hebt afgehandeld.
Alle tickets komen standaard aan als niet-toegewezen. Zodra u een ticket opent, heeft u toegang tot alle tools voor effectieve communicatie, inclusief de opmaak- en tekstbewerkingsfuncties. De interface in het ticket zelf ziet er goed uit; het is gericht op de communicatie en er is geen rommel aan de hand. U kunt zoeken naar klantgegevens en notities toevoegen in het rechterdeelvenster. Het grootste deel is het ticket zelf, samen met het ticketantwoordveld. Het is vrij klein, maar het strekt zich uit zodra u een langer bericht begint te schrijven. De gereedschapspictogrammen zouden iets groter kunnen zijn, maar het is geen groot probleem in een over het algemeen goed ontworpen interface.
Over het algemeen is de ticketinterface van Gorgias erg goed en werkt alles zoals bedoeld. U kunt uw tekst aanpassen met voldoende tekstbewerkingsopties en verschillende soorten bijlagen toevoegen. De tickets ondersteunen foto’s en video’s en u kunt links en emoji’s toevoegen. U kunt standaardantwoorden vinden onder het gedeelte Macro’s in Gorgias-instellingen, en ook automatische antwoorden buiten kantooruren instellen om de communicatie af te handelen totdat u terugkomt.
Gorgias biedt ook andere functionaliteiten zoals het samenvoegen van tickets, snoozen, SPAM markeren en nog een paar andere. U kunt labels toevoegen of tickets toewijzen aan specifieke teams. Ik heb geen ticket splitsing functies of iets extra’s gevonden. Hoewel deze functies voldoende zijn om u te helpen bij het effectief communiceren en afhandelen van vragen via tickets, zou het fijn zijn om wat extra functies te hebben voor meer uitgebreide probleemoplossing.
Vanuit algemeen perspectief biedt Gorgias een goed en efficiënt ticketsysteem met een duidelijke, gemakkelijk te navigeren interface en georganiseerde communicatie. Hoewel de functieset niet de breedste is onder de ticketsystemen, is het breed genoeg om u te helpen met elk type ticket en zal het u niet teleurstellen. Het is functioneel en werkt zonder grote problemen.
Prijzen
Gorgias biedt een gevarieerde selectie van abonnementen die verschillende functielimieten en toegang tot functies combineren. Elk plan is geschikt voor een bepaald type bedrijf en hangt grotendeels af van het aantal tickets dat u wilt verwerken, gebruikersplaatsen en het type communicatiekanalen dat u wilt gebruiken. Laten we elk abonnement eens bekijken en kijken wat u voor uw geld kunt krijgen.
Starter
Het Starter-abonnement kost €10 per maand en biedt drie gebruikersstoelen. U krijgt 50 factureerbare tickets per maand en betaalt €0,40 extra voor elk extra ticket. Gorgias geeft u toegang tot Facebook- en Instagram-ticketing, beperkte actieve integraties uit een bibliotheek van 94 applicaties, rapportagefuncties, self-onboarding, toegang tot Gorgias Academy en klantenondersteuning via email.
Basis
Het basisplan kost €60 per maand met maandelijkse facturering of €50 per maand met jaarlijkse facturering, beide met 500 beschikbare gebruikersstoelen. U krijgt 300 factureerbare tickets per maand en u kunt 100 extra tickets krijgen voor €40 per maand. U krijgt toegang tot Facebook en Instagram, evenals 150 actieve integraties uit een bibliotheek van 94 apps, ondersteunende rapportagefuncties en basisklantenservice met Academy, email en live chat, en kantooruren.
Pro
Het Pro-abonnement kost €360 per maand met maandelijkse facturering of €300 met jaarlijkse facturering, beide zijn beschikbaar met 500 gebruikersstoelen. Het aanbod is hetzelfde als in het basisabonnement, maar u krijgt 2000 factureerbare tickets per maand met €36 per maand voor nog eens 100 tickets. Je krijgt Support & Revenue-rapporten en Pro-klantenservice met Lite-onboarding, evenals eerder genoemde ondersteuningsfuncties.
Advanced
Het geavanceerde abonnement kost €900 per maand met maandelijkse facturering of €750 met jaarlijkse facturering, beide bieden 500 gebruikersplaatsen. U krijgt 5000 factureerbare tickets per maand met de optie om 100 extra tickets te krijgen voor €36 per maand. U krijgt vrijwel alles van het vorige abonnement, maar met toegang tot nog geavanceerdere klantenservice met een toegewijde succesmanager.
Enterprise
Het Enterprise-abonnement heeft aangepaste prijzen en een aangepast aantal factureerbare tickets per maand. U krijgt alles van de vorige abonnementen met de optie om bepaalde opties aan te passen.
Besluit
Gorgias is een goed doordachte ticketingtool met essentiële ticketfuncties voor de meeste gelegenheden. Hoewel het niets extra’s biedt, is het zeer goed ontworpen en functioneel te allen tijde. De abonnementen zijn over het algemeen betaalbaar, maar ze kunnen behoorlijk duur worden met hogere abonnementen als u geen behoefte hebt aan alles wat ze bieden. Over het algemeen kunnen ze zeer betaalbaar zijn en u helpen uw budget te beheren.
Frequently Asked Questions
Hoe kan ik automatische antwoorden instellen in het Gorgias-ticketsysteem?
Ga naar Gorgias-instellingen en selecteer Macro’s in het gedeelte Automatisering. Hier kunt u macro’s maken die automatische emails verzenden als aan bepaalde criteria is voldaan. U kunt uw eigen tekst schrijven en kiezen uit meerdere acties die dienen als triggers voor het automatische antwoord. Met Gorgias kunt u ook bestaande macro’s uploaden in een CSV-indeling als u die beschikbaar heeft.
Waar kan ik integraties in Gorgias vinden?
Open uw Gorgias-account en ga naar instellingen. Zoek naar het gedeelte App store in het linkermenu. Hier hebt u toegang tot alle beschikbare integraties. Houd er rekening mee dat sommige Gorgias-abonnementen de toegang tot en het gebruik van integraties tot op zekere hoogte beperken. Kijk voor meer informatie op de Gorgias-prijzenpagina en kijk welk type integratie-opties beschikbaar zijn in uw abonnement.