Key takeaways
Pros
- Goed uitgebalanceerd ticketsysteem
- Goed uitziende en gemakkelijk te navigeren interface
- Bijna perfect in elk opzicht
- Geweldige allrounder met tal van multi-channel mogelijkheden
Cons
- U kunt af en toe een foutmelding tegenkomen
- De prijzen kunnen hoog oplopen
Aan de slag met Freshdesk-ticketing
Freshdesk heeft een zeer eenvoudig registratieproces dat slechts enkele minuten in beslag neemt. Het proces helpt u ook met enkele basisinstellingen en stelt u in staat uw emailinboxen te integreren met het Freshdesk-ticketsysteem. U kunt ook uw collega’s uitnodigen, de URL van uw Freshdesk-app aanpassen en nog een paar andere. Sommige van deze opties kunnen ook worden overgeslagen, zodat u ze niet allemaal hoeft te doorlopen en u deze acties later kunt uitvoeren. Het is een redelijk goede optie en maakt de ervaring heel gemakkelijk.
Daarna wordt u rechtstreeks naar uw nieuwe ticketsysteem gebracht en kunt u vertrouwd raken. Er zijn zelfs enkele voorbeeldgesprekken in de proef om u een idee te geven van hoe het systeem werkt. Het geeft u ook een goed beeld van de interface, die eenvoudig te gebruiken en goed ontworpen is met duidelijke menuselecties en opties. Dit is praktisch en zou de workflow van iedereen te allen tijde gemakkelijk moeten maken.
U hebt het hoofdmenu in het linkerdeelvenster, waar u toegang kunt krijgen tot de belangrijkste tools die beschikbaar zijn in Freshdesk. Andere opties zijn te vinden in andere delen van de interface en zijn meestal gemakkelijk op te merken dankzij zichtbare knoppen met beschrijvingen. Voordat we naar het testgedeelte van deze recensie gaan, laten we eens kijken naar het overzicht van functies die Freshdesk biedt in hun ticketsysteem.
Functies van het Freshdesk-ticketsysteem
Freshdesk biedt alle functies die u mag verwachten van eersteklas ticketsoftware. De eerste belangrijke functie is de Team Inbox die alle andere functies herbergt en mogelijkheden via meerdere kanalen biedt – wat betekent dat u vanaf één plaats op meerdere kanalen kunt reageren. Dit is een standaardfunctie in alle ticketoplossingen. Het biedt conflictdetectie, standaardantwoorden, slimme meldingen, aangepaste ticketweergaven, het samenvoegen van tickets en een activiteitenlogboek.
U kunt genieten van enkele samenwerkingsfuncties, SLA-beheer, AI-aangedreven ticketing, field service-ticketing en contextuele ticketing met aangepaste objecten. De selectie lijkt niet de grootste te zijn onder ticketsoftware, maar elk van deze functies is gebouwd met subfuncties die zorgen voor een solide productiviteit en workflow. Freshdesk-ticketing kan u helpen bij het afhandelen van emails, oproepen, live chats, Twitter, Facebook, klantenportaal en ecommerce.
Prestaties en gebruikerservaring van het Freshdesk-ticketsysteem
Nu komt het testgedeelte van de review. Ik heb het ticketsysteem van Freshdesk voornamelijk getest vanuit het oogpunt van de vertegenwoordiger om de juiste vertegenwoordigerservaring op te doen en te zien hoe het systeem in actie werkt. Ik heb mijn best gedaan om de meeste beschikbare functies uit te proberen om u te laten zien of Freshdesk de juiste keuze is voor uw bedrijf. Laten we er naar toe gaan.
Ik stuurde mezelf een testticket en was teleurgesteld toen ik ontdekte dat Freshdesk me hierover geen bericht had gestuurd. Ik zou niet achter het nieuwe ticket zijn gekomen als ik niet op het menu Tickets in Freshdesk had geklikt. Ik weet niet zeker of dit af en toe een bug is of een voorinstelling, maar ik heb geen meldingen ontvangen, zelfs niet bij de tweede email die ik naar mezelf heb gestuurd. Er waren helemaal geen visuele of geluidsmeldingen. Dit is niet geweldig, aangezien vertegenwoordigers die bezig zijn met andere taken geen idee hebben of ze een nieuwe email hebben ontvangen en ze alert moeten blijven.
De ticketweergave na opening is geweldig en eenvoudig te begrijpen. U hebt de gebruikelijke antwoord- en doorstuurknoppen onderaan en enkele extra opties bovenaan. Aan de rechterkant ziet u informatie over uw klantencontact en ticketstatusopties die u dienovereenkomstig kunt aanpassen. Het is vrij eenvoudig te gebruiken en u zou geen problemen moeten hebben om te wennen aan de interface en ervaring.
Zodra u op beantwoorden klikt, onthult Freshdesk opmaakfuncties waarmee u uitgebreide ticketantwoorden kunt schrijven en waarmee u uw tekst kunt aanpassen. U kunt ook afbeeldingen, koppelingen, tabellen, code en andere bijlagen toevoegen. De functie voor standaardantwoorden is ook beschikbaar, maar ik zou het op prijs stellen als deze wat zichtbaarder was, omdat deze vaak uit het zicht verdwijnt tussen andere opties. Afgezien van dit kleine detail, is de selectie van functies geweldig en is het gebruik van alle functies in antwoorden een fluitje van een cent.
De tag-functie werkt erg goed. U kunt beginnen met het typen van de naam van de tag en kiezen uit de beschikbare selectie. Als alternatief kunt u daar een nieuwe tag maken als het systeem geen geschikte tag kan vinden. U kunt ook verder definiëren met welk type ticket u te maken hebt en u kunt kiezen uit meerdere opties, zoals vraag, incident, probleem, terugbetaling of een functieverzoek. Andere opties zijn ticketgroepen, status, prioriteit en vertegenwoordigerstoewijzing.
Over het algemeen werkt Freshdesk-ticketing erg goed met weinig tot geen haperingen. De meldingen leken niet te werken, zelfs niet toen ik verschillende emailadressen probeerde, hoewel alle instellingen waren ingesteld om me op de hoogte te stellen wanneer er een nieuw ticket binnenkomt. Ondanks dit kleine probleem moet ik zeggen dat Freshdesk zeer goed ontworpen ticketsoftware heeft die gebruiksvriendelijk is voor elk type gebruiker.
Freshdesk-prijzen
Freshdesk biedt verschillende abonnementen aan met één gratis ticketing-toolabonnement en drie betaalde abonnementen beschikbaar. Elk abonnement verschilt in de keuzes van functies en opschaling ten opzichte van elkaar. Laten we eens kijken naar wat u krijgt met elk abonnement en welke Freshdesk-functies voor u beschikbaar zullen zijn.
Gratis
Het gratis abonnement kost u niets en stelt u in staat om tot 10 vertegenwoordigers te hebben. Het biedt onder andere ticketing met emails en sociale media, kennisbank, tickettrendrapport, analyse en rapportage, teamsamenwerkingsfuncties en 24/7 emailondersteuning.
Growth
Het Growth-abonnement kost €18 per maand per agent met maandelijkse facturering, of €15 met jaarlijkse facturering. Je krijgt alles van het vorige abonnement, en meer. Dit omvat automatisering, conflictdetectie, marktplaats-apps, SLA-beheer, kantooruren, aangepaste SSL en tijdregistratie.
Pro
Het Pro-abonnement kost €59 per maand per vertegenwoordiger met maandelijkse facturering, of @49 met jaarlijkse facturering. U krijgt alles van het groeiplan, en daarnaast aangepaste rollen, aangepaste rapporten, standaardformulieren, beheer van kennisbankversies, communityforum, CSAT-enquêtes, SLA-herinneringen en meer.
Enterprise
Het Enterprise-abonnement kost €95 per maand per vertegenwoordiger met maandelijkse facturering, of €79 met jaarlijkse facturering. U krijgt alles van alle vorige abonnementen en bovendien een sandbox, onbeperkte producten, beheer van vertegenwoordiger-verschuivingen over tijdzones, bots voor emails en ondersteuning, auditlogboek, op vaardigheden gebaseerde routering, suggesties voor artikelen, hiërarchie van kennisbanken, suggesties voor vooraf opgeslagen antwoorden en meer.
Besluit
Freshdesk levert precies wat u zou verwachten van een merknaam ticketsoftware. Het is echter niet perfect, ook al is het er heel dichtbij. Het zal geen enkel type gebruiker teleurstellen en het zal over het algemeen een geweldige ticketervaring bieden voor elke helpdesk, ongeacht het abonnement dat u besluit te kiezen. De prijzen kunnen duur worden bij hogere abonnementen, maar het is alleen aan u om te beslissen of het de moeite waard is om te upgraden.
Frequently Asked Questions
Trage laadtijden in Freshdesk-accounts
Sommige gebruikers meldden dat ze erg lange laadtijden en time-outs ondervonden voordat ze bepaalde taken uitvoerden. U kunt proberen in te loggen via een incognitovenster in uw browser en kijken of het probleem zich daar blijft voordoen. Als het probleem niet verdwijnt, kunt u een HAR-bestand openen in uw browser en dit naar Freshdesk-ondersteuning sturen om u te helpen met het probleem. Een HAR-bestand is een archiefindeling die alle interacties tussen uw browser en uw Freshdesk-site bijhoudt. U kunt online handleidingen vinden voor toegang tot HAR-bestanden voor verschillende browsers.
Problemen met ticketautomatiseringen van Freshdesk
Sommige gebruikers kunnen problemen ondervinden met ticketautomatisering. Ze presteren mogelijk niet. De meest gebruikelijke oplossing is om de geldigheid van deze automatiseringsregels te controleren en dienovereenkomstig aan te passen. U kunt het gedeelte ‘Activiteiten weergeven’ bekijken van tickets die problemen hebben met automatiseringen en de volgorde van uitvoering van bepaalde regels controleren. U moet er ook voor zorgen dat er geen wijzigingen zijn aangebracht in de regels, dus controleer op ongeldige ticketeigenschappen. Als u het probleem niet zelf kunt oplossen, neem dan contact op met het ondersteuningsteam van Freshdesk voor hulp.