Key takeaways
Pros
- Redelijke prijzen in de goedkopere abonnementen
- Veel extra functionaliteit in één pakket
- Goed ticketsysteem zonder grote problemen
Cons
- Af en toe een foutmelding of twee
- Ticketing is niet de primaire focus van EngageBay
- Onhandige bijlagen functionaliteit
Aan de slag met EngageBay-ticketing
Met EngageBay kunt u gratis aan de slag met een eenvoudige registratie die rechtstreeks via hun website beschikbaar is. U hoeft alleen essentiële informatie op te geven, evenals uw telefoonnummer en een link naar uw website. Nadat u toegang heeft gekregen tot uw nieuwe systeem, kunt u ervoor kiezen om direct een gratis onboarding-sessie te ontvangen.
Om toegang te krijgen tot het servicegedeelte van de EngageBay-toolset, klikt u op de marketingknop linksboven en gaat u naar het gedeelte Service. EngageBay zal u vragen een speciaal klantenservicedomein aan te maken voor het ontvangen van tickets. Daarna kunt u vertrouwd raken met de ticketinterface van EngageBay.
De interface van EngageBay kan erg handig zijn voor nieuwe gebruikers. Het biedt uitleg en korte handleidingen voor bijna alles wat u voor de eerste keer probeert te doen, waardoor het een stuk gemakkelijker wordt om u te helpen wennen aan de workflow. Het ontwerp van de interface ziet er behoorlijk modern uit en u zou geen problemen moeten hebben met navigatie, zelfs als u besluit de gidsen te negeren.
Met uw Service-functionaliteit geactiveerd, kunt u de eerste blik werpen op de ticketinterface. Je krijgt een handig dashboard voorgeschoteld dat u waardevolle informatie geeft. De Aan de slag-gids neemt een groot deel van het scherm linksboven in beslag, terwijl de overige vensters u inzicht geven via essentiële analyses en rapporten. U kunt het aantal tickets, eerste reactietijden, sluitingstijd en andere belangrijke informatie zien.
Functies van het EngageBay-ticketsysteem
Hoewel EngageBay een veel bredere functionaliteit biedt, kijken we alleen naar de ServiceBay-functies die verband houden met ticketing. ServiceBay is de naam van de service- en ticketfunctieset en biedt vrij standaardfunctionaliteit. U krijgt toegang tot macro’s, SLA’s, ticketrapporten, automatiseringen, standaardantwoorden, ondersteuningsgroepen en aangepaste ticketweergaven. Deze functies staan vermeld op de officiële EngageBay-website, maar het ticketsysteem zelf biedt een grotere verscheidenheid aan functies. U kunt ze ontdekken zodra u de webtoepassing begint te verkennen.
Ticketing systeemprestaties en gebruikerservaring
Nu is het tijd om de tests te bekijken en te zien hoe het EngageBay-ticketsysteem presteert in een standaardscenario. Ik heb mezelf een paar e-mails gestuurd om te zien hoe snel ze in het ticketsysteem verschijnen. Ik ben blij te kunnen zeggen dat er geen lange wachttijden waren en dat alles heel soepel leek te werken.
Nadat u een ticket hebt geopend, onthult EngageBay meer functies die niet noodzakelijkerwijs op hun prijspagina worden vermeld. Deze omvatten een zeer goed ontworpen teksteditor met alle benodigde bewerkings- en opmaakopties. U kunt ook toegang krijgen tot interne notities en omgaan met ticketinformatie in het linkerdeelvenster. Het bevat alle noodzakelijke velden voor het invullen van vitale gegevens met betrekking tot een open ticket. De verzendknop van EngageBay dient als statuswisselaar, u kunt sluiten, in behandeling, open, opgelost en andere statusopties gebruiken.
De ticketweergave onthult een klein ontwerpprobleem met de hoofdwerkbalk bovenaan. Het schuift naar beneden terwijl u naar beneden scrolt, waardoor belangrijke tool- en functieknoppen vaak worden bedekt. Hoewel dit probleem niet groot is, is het zeker het vermelden waard. Daarnaast functioneert het ticketsysteem heel goed en zonder noemenswaardige problemen. Het antwoordveld is groot genoeg en u krijgt toegang tot alle tools zonder moeilijke navigatie.
Het gebruik van bepaalde functies kan een beetje omslachtig zijn. Bijvoorbeeld, je kunt geen afbeeldingen direct naar de tickets kopiëren en plakken, je moet de bijlagenfunctie gebruiken. Om de een of andere reden laat het je niet automatisch naar bijlagen op je computer zoeken, maar eerder naar de EngageBay-app. Als je tickets afsluit zonder je berichten te verzenden, worden ze ook niet opgeslagen als concepten. Nogmaals, geen groot probleem, maar het kan dingen zeker iets ingewikkelder maken. Afgezien daarvan werkt de tickettool van EngageBay goed en je workflow mag niet worden beïnvloed, zelfs niet met een paar kleine problemen.
EngageBay prijzen
EngageBay biedt vier abonnementen met veel verschillende functiesets beschikbaar. Deze functies omvatten niet alleen de ServiceBay-functionaliteit, maar ook andere essentiële onderdelen van de gehele EngageBay-toolset. Houd daar rekening mee bij het kiezen van uw abonnement, u weet nooit welke extra functionaliteit u van uw oplossing nodig heeft. Laten we eens kijken naar de ticketfuncties die beschikbaar zijn in elk plan.
Gratis
Het gratis ticketing tool plan kost je niets. Je krijgt toegang tot basis contactbeheer, ticketbeheer en ticketweergave functies.
Basic
Het Basic-abonnement kost €12,74 per gebruiker per maand. U krijgt toegang tot functies van het vorige abonnement, en daarnaast ticketmacro’s, groepen, groepsbeheer, standaardantwoorden, persoonlijke notities, 360-graden klantenweergave en bureaubladmeldingen.
Growth
Het Groeiplan kost €42,49 per gebruiker per maand. Het geeft je alles van de vorige twee plannen en extra – pushmeldingen, automatisering & workflows, en modi.
Pro
Het Pro-abonnement kost €84,99 per gebruiker per maand. U krijgt alles van de vorige plannen. U krijgt ook regelbeheer als extra servicefunctie.
Besluit
EngageBay biedt goede ticketing tools die de rest van de oplossing zeer goed aanvullen. Het ticketingsysteem is zeker niet de belangrijkste focus van deze software, maar desondanks is het voldoende voor de meeste taken. Terwijl mensen die op zoek zijn naar een geavanceerder ticketingsysteem ergens anders kunnen gaan kijken om aan hun behoeften te voldoen, zullen de meeste gebruikers meer dan tevreden zijn met de multifunctionele oplossing van EngageBay.
Frequently Asked Questions
Hoe kan ik standaardantwoorden gebruiken in EngageBay?
Klik in het servicegedeelte van EngageBay op Instellingen en ga naar het gedeelte Standaardantwoorden. Maak uw standaardantwoorden en sla ze op in het systeem. Als u klaar bent, gaat u naar het gedeelte Tickets en opent u een ticket waarvoor u een standaardantwoord wilt gebruiken. U vindt de standaardantwoorden in het antwoordveld, onder de hulpmiddelen voor tekstopmaak. Klik erop en selecteer het antwoord dat u wilt gebruiken.
Het doorsturen van email naar het EngageBay-ticketsysteem instellen
Als u uw email van een ander emailaccount naar uw EngageBay-ticketsysteem wilt doorsturen, opent u uw Servicedashboard in EngageBay en gaat u naar Instellingen > Alle instellingen. Zoek Doorsturen onder POP/IMAP en klik op Doorstuuradres toevoegen. Voer vervolgens eenvoudig het emailadres in dat u wilt gebruiken en klik op volgende. Sla de wijzigingen op en u zou helemaal klaar moeten zijn.