Softphones zijn softwareoplossingen waarmee gebruikers via internet kunnen bellen. Met softphone-software kunt u bellen en gebeld worden, sms-berichten verzenden of zelfs videogesprekken voeren met uw computer, een VoIP-service en een internetverbinding.
Meer wetenDe beoordelingen in deze sectie zijn gebaseerd op een evaluatie van de functies, prestaties, bruikbaarheid en compatibiliteit van de software met verschillende besturingssystemen en apparaten. Het is ook cruciaal om te kijken naar de integratie met andere communicatiemiddelen.
Bovendien is het essentieel om naar de prijs- en waardeverhouding te kijken, evenals naar de opties voor klantenondersteuning in geval van problemen, bij het overwegen van verschillende opties.
Deze beoordelingen zouden een uitgebreid overzicht van de software en zijn leveranciers moeten geven om u te helpen bepalen wat het meest aan uw behoeften en eisen voldoet.
Softphones gebruiken internet om te bellen en gebeld te worden, en daarom kunnen ze een meer betaalbare optie zijn in vergelijking met de traditionele telefoonsystemen, met name voor interlokale of internationale gesprekken. Softphone software kan worden geïnstalleerd op smartphones, laptops of tablets en heeft dezelfde prestaties als uw werktelefoon.
Bovendien bieden veel softphone software een breed scala aan functies die de samenwerking en communicatie tussen teamleden kunnen helpen verbeteren, zoals de mogelijkheid om contacten te beheren, sms-berichten te verzenden en conferentiegesprekken te voeren. Dit kan het voor teams gemakkelijker maken om verbonden en productief te blijven, ongeacht waar ze zich bevinden.
Om softphone software te gebruiken, moet u eerst het programma downloaden en installeren op uw computer of mobiele apparaat en ervoor zorgen dat u een werkende luidspreker, microfoon of headset hebt.
Zodra het programma is geïnstalleerd, moet u meestal een account aanmaken bij de serviceprovider en het programma configureren met uw accountgegevens. Dit kan het invoeren van uw gebruikersnaam en wachtwoord zijn, evenals het configureren van het programma met uw voorkeursinstellingen voor audio- en videokwaliteit.
De meeste systemen draaien op Voice Over Internet Protocol (VoIP). Ze gebruiken het Session Initiation Protocol (SIP) waarmee u kunt bellen via internet, en Extensible Messaging and Presence Protocol (XMPP) waarmee u berichten kunt verzenden en ontvangen. U kunt ook een softphone-provider vinden die beide protocollen in één combineert. Zorg ervoor dat u de meest geschikte optie voor uw bedrijf vindt.
Zodra uw account is ingesteld en het programma is geconfigureerd, kunt u beginnen met bellen en gebeld worden door op de juiste knoppen of menu’s in het softphone programma te klikken.
LiveAgent biedt op SIP gebaseerde VoIP-telefoonondersteuning als onderdeel van zijn virtuele callcenteroplossing en maakt integratie met 35 internationale VoIP-partners en softphone-softwaretoepassingen.
Een softphone werkt door internet te gebruiken om een verbinding tot stand te brengen tussen de beller en de persoon die ze proberen te bereiken. Wanneer u belt met een softphone, gebruikt het softwareprogramma internet om spraak- en videogegevens tussen de twee partijen te verzenden en te ontvangen. Hierdoor kunnen gebruikers in realtime communiceren, net als bij een traditioneel telefoongesprek.
Omdat softphones afhankelijk zijn van internet om onbeperkt te bellen en gebeld te worden, bieden ze een kosteneffectief alternatief voor traditionele telefoonsystemen en zijn ze overal gemakkelijk toegankelijk, zolang u maar een internetverbinding hebt. Bovendien bieden veel softphone-programma’s een breed scala aan extra functies, zoals de mogelijkheid om contacten te beheren, conferentiegesprekken te voeren en tekstberichten te verzenden.
De belangrijkste functies van softphone software omvatten doorgaans de mogelijkheid om inkomende oproepen (spraak en video) te ontvangen, uitgaande oproepen te plaatsen en contacten en oproepgeschiedenis te beheren. Andere veel voorkomende functies zijn onder meer de mogelijkheid om tekstberichten te verzenden, telefonische vergaderingen te houden en toegang te krijgen tot aanvullende hulpmiddelen en instellingen voor het beheer van de kwaliteit van de audio en video.
Sommige softphones bieden mogelijk ook extra geavanceerde functies, zoals voicemail, doorschakelen van oproepen en de mogelijkheid om te integreren met andere communicatietools, zoals instant messaging en online vergaderplatforms. De specifieke functies en hun prijs kunnen variëren, afhankelijk van de serviceprovider, omdat voor sommige functies mogelijk extra kosten nodig zijn.
Wanneer u een softphone-programma en een serviceprovider kiest, zijn er verschillende belangrijke kenmerken waarmee u rekening moet houden:
Over het algemeen is het belangrijk om een softphone-programma te kiezen dat een reeks functies en mogelijkheden biedt die voldoen aan de specifieke behoeften van uw bedrijf.
Laten we eens kijken naar verschillende voordelen die gepaard gaan met het gebruik van softphone software:
Over het algemeen kan het gebruik van softphone-software organisaties helpen geld te besparen, de samenwerking en communicatie binnen het werkteam te verbeteren en de flexibiliteit en toegankelijkheid van hun communicatiesystemen te verbeteren.
Enkele mogelijke nadelen van het gebruik van softphone software zijn:
Hoewel softphones veel voordelen bieden, is het belangrijk om beide kanten in overweging te nemen en na te denken over mogelijke nadelen voordat u besluit of dit type software geschikt is voor uw organisatie.
Er zijn verschillende verschillende soorten softphonesoftware, waaronder:
Elk type softphone heeft zijn eigen unieke kenmerken en mogelijkheden, en de beste keuze voor elke individuele organisatie hangt sterk af van hun specifieke behoeften en voorkeuren.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team