Key takeaways
Pros
- Soepele integratie van sociale media
- Geweldig ontwerp van het ticketsysteem
- Georganiseerd en gemakkelijk te gebruiken
- Het is gratis
Cons
- Geen Twitter-integratie
- Kan duur worden als u een betaald abonnement kiest
Aan de slag met Tidio-functies voor sociale media
Het is gemakkelijk om met Tidio aan de slag te gaan dankzij het gratis account. U kunt het zo lang houden als u wilt, en u kunt upgraden wanneer u klaar bent voor zo’n stap. De registratie vereist een emailadres, wachtwoord en een website. Dit kan lastig zijn voor ondernemers die geen website hebben of willen hebben, maar het is begrijpelijk aangezien Tidio zich voornamelijk richt op chatbots, die een website nodig hebben om goed te functioneren. Nadat ik de registratie had voltooid, werd ik rechtstreeks naar de Tidio-webapp geleid.
Toen ik eenmaal in mijn inbox kwam, informeerde Tidio me over mijn actieve gesprekken. Wat nog beter is, het bood aan om integraties op te zetten met email, de Tidio-widget en, nog belangrijker, Facebook en Instagram. Op deze pagina is direct te zien wat voor social media functionaliteit Tidio biedt. Op dit punt kunt u Tidio blijven leren kennen als het u eerste keer is, of u verdiepen in het integratieproces voor sociale media. Ik begon eerst met het integreren van mijn Facebook Messenger.
Nadat ik op de optie om Facebook Messenger te integreren had geklikt, werd ik naar een nieuw scherm gebracht waar ik de integratievoordelen kon zien, evenals een uitleg over hoe de integratie werkt en hoe deze kan worden verbonden. Het integratieproces is vrij standaard, ik hoefde alleen maar in te loggen en te beslissen hoe ik wilde dat Tidio met mijn Messenger-gegevens omging. Tidio biedt ook de mogelijkheid om Messenger-integratie te verbinden met hun chatbot. Ik heb deze optie afgewezen, omdat ik al chatbots behandelde in de Tidio chatbot beoordeling.
U kunt hetzelfde, of in ieder geval een vergelijkbaar integratieproces verwachten bij het integreren van Instagram. Het scherm is in wezen hetzelfde als wanneer u ook Facebook Messenger integreert. U hoeft alleen maar in te loggen op uw Instagram-account en toegang te verlenen tot Tidio om uw Instagram-communicatie af te handelen. Ik ben geen problemen tegengekomen tijdens de Instagram-integratie en alles is heel goed verlopen.
Over het algemeen biedt Tidio een ongelooflijk gemakkelijke en intuïtieve manier om beide sociale mediakanalen te integreren. Voordat ik inga op het testgedeelte van deze recensie, laten we eens kijken wat voor soort sociale media-functionaliteit u van Tidio kunt verwachten, en welke extra functies u kunt krijgen als u besluit om het te gebruiken als uw primaire klantenservice-software voor sociale media.
Tidio sociale media-functionaliteit en -functies
Tidio is niet primair gericht op klantenservice via sociale media, maar biedt desondanks zeer goede functionaliteit die niet achterblijft bij de concurrentie. Een onderdeel hiervan is het ticketsysteem dat alle communicatie verzamelt van elk type communicatiekanaal dat is geïntegreerd. De ticketing biedt ook een vrij standaard set subfuncties voor effectief antwoorden en toegang tot contactgegevens. Deze functionaliteit werkt ook goed met sociale media-integraties.
Andere functies zijn onder meer analyses, bezoekers en vrij uitgebreide instellingen. Analytics levert belangrijke data die een mooi overzicht geven van de totale communicatie-inspanningen, terwijl bezoekers informatie kunnen onthullen over wie uw website bezoekt. Het meest noemenswaardige kenmerk zijn echter de chatbots, die u kunt integreren met uw sociale mediakanalen en hen de communicatie voor u kunt laten afhandelen. Tidio biedt zeer goede chatbotfunctionaliteit, dus dit kan een interessante aanvulling zijn op uw socialemediadiensten.
Tidio sociale media bieden gebruikerservaring
Ik heb de functies voor sociale media van Tidio grondig getest en ik denk dat de ervaring erg goed is. Meteen nadat ik mezelf een bericht had gestuurd om een gesprek te simuleren, dook het op in Tidio. Niet alleen dat, maar het scherm schakelde onmiddellijk over naar het gespreksvenster, dus ik hoefde geen tijd te verspillen aan het zoeken naar de betreffende menuknop om daar te komen. Hierdoor blijft de focus op de gesprekken, wat altijd een pluspunt is in elke communicatieoplossing. Aan de andere kant kan het u uit een taak halen waar je misschien mee bezig was. Hoe dan ook, het is een interessante toevoeging.
Zodra u op Deelnemen aan gesprek klikt, kunt u aan de slag met het antwoord. De interface is erg goed ontworpen. Ik had de informatie van mijn contact aan de rechterkant, terwijl het midden van het scherm zich richt op de berichten. Een interessante functionaliteit, die in elk type ticket werkt, is de optie om op de toets “/” op uw toetsenbord te drukken om een lijst met standaardantwoorden op te roepen. Hierdoor kunt u in het spel blijven door uw toetsenbord niet te verlaten en te zoeken naar de juiste knop om binnen de gebruikersinterface te klikken.
De geweldige ervaring blijft zo, zelfs bij het omgaan met Instagram-verzoeken. Er is geen groot verschil tussen het omgaan met Messenger-tickets en Instagram-tickets, het systeem werkt hetzelfde, ongeacht met welke u te maken hebt. Tidio laat altijd precies zien waar het ticket vandaan komt. Daarnaast kunt u altijd gebruik maken van segmentering dankzij de linker menukolom inbox en alleen berichten uit specifieke bronnen selecteren.
Gesprekken voeren met Tidio-tickets is een heerlijke ervaring die me niet in de steek heeft gelaten. Het hele systeem is buitengewoon goed ontworpen en presenteert zich in wezen zonder problemen. Of u nu via Instagram of Messenger reageert, u zult zeker een plezierige ervaring hebben. Tidio reageert heel goed op alle soorten communicatie van sociale media en stelt u altijd op de hoogte wanneer er iets nieuws in uw inbox aankomt.
Tidio prijzen
Tidio biedt vier abonnementen, inclusief de gratis optie. De meesten van hen zijn gericht op de Tidio-chatbotfunctionaliteit. Aangezien de sociale media-functionaliteit zelfs in de gratis optie is opgenomen, zal uw besluitvorming hoogstwaarschijnlijk draaien om andere Tidio-functionaliteit, evenals het aantal gesprekken dat u maandelijks moet afhandelen. Laten we elk plan eens bekijken en kijken wat u bij elk plan voor uw geld kunt krijgen.
Gratis
Het gratis abonnement is helemaal gratis en biedt live chatgesprekken met 50 gebruikers, chatbotgesprekken met 100 gebruikers, emailondersteuning, ticketsysteem, desktop- en mobiele apps, integratie van apps van derden, bezoekersinformatie en JavaScript API.
Communicator
Het Communicator-abonnement kost €15,83 per maand per operator per jaar, of €19 per maand per operator per maand. Het geeft je onbeperkte live chatgesprekken, tot 5 operators, email en 24/5 live chatondersteuning, alle functies van het gratis abonnement, teamafdelingen, analyses, native Shopify-integratie, live typen, bekeken pagina’s, live bezoekerslijst, machtigingen , en notities.
Chatbots
Het Chatbots-abonnement kost hetzelfde als het Communicator-abonnement, maar richt zich iets meer op chatbotcommunicatie. U krijgt chatbots met 1000 triggers, email en 24/5 live chatondersteuning, alle functies van het gratis abonnement, 35+ chatbotsjablonen, visuele chatboteditor en Zapier-integratie.
Tidio+
Het Tidio + -plan verhoogt het prijskaartje aanzienlijk, het kost €329 per maand, ongeacht of u kiest voor jaarlijkse of maandelijkse facturering. Dit plan biedt u onbeperkte live chatgesprekken, een aangepast aantal operators, een aangepast aantal chatbots, 24/5 emailondersteuning, 24/7 chatondersteuning, noodtelefoonondersteuning, alle functies van de Communicator- en Chatbot-abonnementen, Tidio AI-responsbots , multisite-ondersteuning, aangepaste integraties, emailmarketing en meer.
Besluit
Het is heel moeilijk om iets mis met Tidio te vinden. De sociale mediafunctionaliteit is fantastisch, het hele systeem werkt erg goed en u kunt gratis aan de slag zonder kredietkaartgegevens of addertjes onder het gras. Tidio’s Facebook Messenger- en Instagram-integraties zijn geweldig, maar misschien begint u Twitter te missen, want dat is de enige integratie die u hier niet zult vinden. Als u het niet nodig hebt, zou niets je ervan moeten weerhouden om Tidio te kiezen.
Als u op zoek bent naar betrouwbare klantenservicesoftware voor sociale media, is het belangrijk om de verschillende opties te overwegen voordat u een beslissing neemt. Verschillende providers bieden verschillende functionaliteiten, integraties en tariefplannen die wellicht beter bij uw budget en behoeften passen. Hoewel Tidio uitstekende functionaliteit biedt, is het de moeite waard om zelf onderzoek te doen om te zien of andere providers beter aan uw specifieke behoeften kunnen voldoen. Houd er rekening mee dat deze recensie slechts een persoonlijke mening is, dus profiteer van hun gratis abonnement om de prestaties en de gebruikersinterface te beoordelen voordat u zich vastlegt.
Frequently Asked Questions
Facebook API kan niet worden geladen
Probeer deze oplossing als u de foutmelding ‘Facebook API kan niet worden geladen’ hebt ontvangen. Ga naar Facebook > Instellingen & Privacy en open het Privacycentrum. Ga vervolgens naar Facebook > Facebook-instellingen en selecteer Bedrijfsintegratie. Zoek Tidio en verwijder het uit de lijst en autoriseer de Messenger-integratie in Tidio opnieuw. Als u een Firefox-gebruiker bent, raadt Tidio aan om de integratie via Chrome uit te voeren, aangezien dit probleem vaker voorkomt bij Firefox-gebruikers.
Problemen met het ontvangen van Instagram-berichten
Als u problemen hebt met het ontvangen van Instagram-berichten in Tidio, controleer dan of u Instagram toestemming hebt gegeven om Tidio de communicatie te laten afhandelen. Ga naar uw Instagram-applicatie en open Instellingen > Privacy > Berichten. Zorg ervoor dat de schuifregelaar ‘Toegang tot berichten toestaan’ op Aan staat.