Key takeaways
Pros
- Eenvoudig te integreren en te gebruiken
- Gedetailleerde rapportage
Cons
- Toegang krijgen tot betalende inhoud tijdens de proefperiode
- Af en toe problemen met het uploaden van afbeeldingen
Aan de slag met Statusbrew
Aanmelden voor Statusbrew was ongelooflijk eenvoudig. Zonder dat ik mijn emailadres hoefde te bevestigen, werd ik begroet met een venster voor het instellen van de organisatie en een geautomatiseerde live chat begroeting.
Nadat ik de vereiste informatie had ingevuld, stelde Statusbrew me nog een paar vragen om meer te weten te komen over mijn denkbeeldige bedrijf om mijn behoeften en voorkeuren beter te begrijpen.
Nadat ik de essentiële informatie had verstrekt, vroeg Statusbrew me onmiddellijk om mijn sociale media te verbinden in een andere pop-up.
Dus ik kwam eraan. Ik ben begonnen met mijn zakelijke Facebook account. Ten eerste vroeg het me om Statusbrew op Facebook te autoriseren, zodat de applicatie toegang had tot mijn account en de nodige toestemmingen had om zijn werk te doen.
Dus ik klikte een paar keer op de grote blauwe knop, logde in op mijn account en voilà! Ik had mijn Facebook-pagina gekoppeld.
Daarna stapte ik over naar Instagram. Het proces was bijna hetzelfde, behalve dat ik wat vervolgvragen kreeg over mijn bedrijf en mijn Instagrambedrijfspagina. Het duurde maar een paar seconden om te voltooien en mijn Instagram was ingesteld.
Voor het verbinden van het Twitter-account waren alleen mijn inloggegevens vereist, zonder verdere vragen of toestemmingen. En dus was ik klaar met het opzetten van mijn essentiële sociale media-accounts en was ik klaar om rond te kijken en erachter te komen wat Statusbrew kon doen.
Statusbrew functionaliteit en functies voor sociale media
Statusbrew biedt een browsergebaseerde applicatie en een iOS- en Android-app. Ik heb de browseroptie gebruikt, maar voor zover ik kan zien, is de interface ook goed geoptimaliseerd voor mobiel.
Een gepolijst ogend en gebruiksvriendelijk dashboard zorgt voor snelle toegang tot alles wat u nodig heeft.
In het gedeelte Engage van de interface kunt u alle eerdere klanteninteracties zien, zelfs van voordat u Statusbrew met uw profielen verbond.
Handige rapportages geven een overzicht van je social media activiteiten, betrokkenheid en andere noodzakelijke informatie. Bovendien zijn de rapporten behoorlijk robuust, omdat ze je in staat stellen om elk social media-kanaal afzonderlijk te bestuderen. U kunt zoekwoordrapporten genereren, hashtag-inzichten bekijken en nog veel meer.
Ik hield ook van het aantal instellingen en configuraties waarmee gebruikers kunnen spelen om hun ervaring met de software af te stemmen op hun behoeften.
Statusbrew sociale media bieden gebruikerservaring
Nadat ik mijn sociale media-accounts met succes aan Statusbrew had gekoppeld, liet ik een “klant” een opmerking schrijven, een DM sturen en een recensie achterlaten voor mijn denkbeeldige tearoombedrijf. Hoewel ik wat pop-upmeldingen op prijs zou hebben gesteld om me te waarschuwen voor inkomende klantinteractie, verscheen alles meteen in het gedeelte Engage.
Met Statusbrew kunnen gebruikers afbeeldingen en GIF’s verzenden en openbare en interne notities toevoegen. Hoewel de software zich niet gedraagt als een typisch ticketsysteem, heeft het een paar vergelijkbare functionaliteiten. U kunt prioriteit toekennen aan de interactie, kijkers toevoegen, sluiten of snoozen, enzovoort.
Ik was erg onder de indruk van de mogelijkheden van Statusbrew. Hoewel ik het systeem niet zozeer een klantenservicesoftware zou noemen als een oplossing voor het beheer van sociale media, zie ik dat het als zodanig wordt gebruikt.
En toen liep ik tegen een probleem aan. Wanneer u naar het Dashboard gaat, kunt u zien wanneer uw proefaccount verloopt.
En hoewel Statusbrew beweerde dat ik het de volgende vijftien dagen gratis kon gebruiken, was ik verrast door het bericht dat ik moest betalen om het te blijven gebruiken.
Ik probeerde online naar een oplossing te zoeken, omdat ik verwachtte dat Statusbrew me deze de beloofde twee weken zou laten gebruiken. Helaas heb ik niets gevonden en de enige optie zonder mijn kredietkaartgegevens in te voeren en €2 748,00 uit te geven, was uitloggen. Hoewel ik deze oplossing wilde blijven testen, kon ik niet opnieuw inloggen of een nieuw account aanmaken.
Statusbrew prijzen
Lite
Dit abonnement komt uit op €69/maand, jaarlijks gefactureerd of €89/maand, maandelijks gefactureerd. Op dit niveau kunt u maximaal 5 sociale mediaprofielen koppelen en maximaal 2 gebruikers het systeem laten bedienen.
Standaard
Voor €129/maand/licentie die jaarlijks wordt gefactureerd, of €179/maand/licentie die maandelijks wordt gefactureerd, kunt u met Statusbrew 10 socialemediaprofielen en 5 algemene gebruikers instellen. Je kunt reacties op Facebook- en Instagram-advertenties modereren, geautomatiseerd reactiebeheer gebruiken en meer.
Premium
Het Premium-tariefniveau van Statusbrew kost €229/maand/licentie die jaarlijks wordt gefactureerd, of €299/maand/licentie die maandelijks wordt gefactureerd, en stelt u in staat om 15 sociale mediaprofielen in te stellen en door 8 gebruikers te laten beheren. Op dit niveau kunt u alles van de vorige gebruiken, plus extra functies zoals klantensentimentanalyse, goedkeurings- en toewijzingsworkflows en meer.
Ondernemingen
Het meest robuuste pakket van Statusbrew wordt geleverd met aangepaste prijzen, dus als u geïnteresseerd bent, moet u contact opnemen met hun verkoopteam en een productdemo aanvragen. Naast alle functies van het Premium-abonnement, omvat Enterprise gepersonaliseerde 1-1 teamtraining, aangepaste integraties, een toegewijde accountmanager en andere geavanceerde functies.
Besluit
Toen ik aan dit beoordelingsproces begon, verwachtte ik Statusbrew een behoorlijk hoge beoordeling te geven. Waarom zou ik niet? De interface was prettig en responsief, en ik kon zelfs The Office GIF’s heen en weer sturen. Maar toen ik van mijn account werd gegooid en moest betalen tijdens de proefperiode, werd mijn ervaring echt bedorven.
Ik zou Statusbrew in de eerste plaats hebben aanbevolen voor het beheer van sociale media, en zelfs als klantenserviceoplossing als uw bedrijf voornamelijk sociale media gebruikt om met zijn klanten in contact te komen. Ik kan dat echter niet verantwoord doen als ik niet zeker weet of u het zelf kunt testen voordat Statusbrew om uw geld vraagt.
Frequently Asked Questions
Ik kan niet reageren via een privébericht op Facebook.
Er zijn een paar mogelijke redenen waarom u hiermee worstelt. De eerste is dat u alleen privé kunt antwoorden binnen 7 dagen na de datum waarop de gebruiker heeft gepost of gereageerd. Bovendien kunnen privéberichten maar één keer per bericht of opmerking worden verzonden en staat Facebook alleen privéantwoorden toe voor tekstberichten en opmerkingen. U kunt niet reageren op foto-opmerkingen, recensies, etc. met privéberichten. De laatste mogelijke reden waarom u niet kunt antwoorden in de vorm van een privébericht, zijn de privacyinstellingen van de gebruiker. Ze bepalen of privéantwoorden zijn toegestaan op openbare reacties en berichten op de tijdlijn.