Key takeaways
Pros
- Supersnelle en gemakkelijke integraties met sociale kanalen
- Geweldige interface
- Geweldige mogelijkheden voor het organiseren van tickets
- Geen bugs, geen problemen
Cons
- Tickets weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs de functionaliteit van elk sociaal kanaal
- Niet de goedkoopste beschikbare oplossing
Aan de slag met Re:amaze-functies voor sociale media
Met Re:amaze kunt u aan de slag met een gratis proefperiode, dus je hoeft niet meteen een abonnement te kiezen. Zodra u uw gegevens hebt ingevoerd op het registratieformulier, zal Re:amaze u helpen bij het instellen van wat u nodig hebt. Het gaf me opties voor het instellen van chat, email, sms/mms, veelgestelde vragen of sociale media. Ik koos voor de optie voor sociale media, want daar gaan we ons in deze beoordeling op concentreren. Er is ook de mogelijkheid om dit deel van de installatie helemaal over te slaan.
In de volgende stap na het kiezen van Instellingen voor sociale media, kunt u uw Facebook, Instagram en Twitter integreren. Alle drie de integraties zijn zeer eenvoudig te voltooien. De Facebook-accountintegratie is vrij standaard, evenals de Twitter-integratie. De Instagram-integratie gaf me enkele slimme opties voor het importeren van berichten en notificaties. Alle drie de integraties nemen letterlijk seconden in beslag en ik ondervond geen problemen tijdens het proces.
Als u klaar bent en doorgaat naar de volgende stap, zal Re:amaze u eraan herinneren dat alle functie-instellingen beschikbaar zijn voor aanpassing in de applicatie-instellingen. Daarna wordt u rechtstreeks naar het ticketingsysteem voor sociale media geleid en kunt u er vertrouwd mee raken. Re:amaze haalt automatisch uw berichten op, wat geweldig is. De meeste andere softwareoplossingen voor klantenservice voor sociale media bieden deze optie, maar deze werkt niet altijd betrouwbaar.
De ticketorganisatie in Re:amaze is geweldig, en het wordt ook behoorlijk diep. U kunt tickets niet alleen categoriseren op basis van hun kanalen, maar elk van de kanalen heeft zijn eigen subcategorieën voor eenvoudige organisatie. Op deze manier kunt u eenvoudig sociale mediatickets doorzoeken en alleen degene zien die u wilt. De subcategorieën van de ticketorganisatie zijn onder meer in afwachting van, geabonneerd, onopgelost, niet toegewezen, opgelost, gearchiveerd, deelnemend en meer.
Re:amaze functionaliteit en functies voor sociale media
Re:amaze biedt integraties van sociale media in elk abonnement, evenals andere functionaliteit met betrekking tot klantencommunicatie. De sociale media-integraties zijn rechtstreeks verbonden met het Re:amaze-ticketingsysteem, dat geweldige organisatiemogelijkheden biedt en gemakkelijke categorisering van tickets op basis van zowel kanalen als ticketstatus. De meeste functies voor communicatie via sociale media worden overgedragen van het ticketsysteem en u kunt ze gebruiken in tickets voor sociale media. Deze omvatten ook functies voor ticketbeheer of contactfuncties.
Naast de ticketfuncties voor sociale media, kunt u ook op andere dingen vertrouwen. Een daarvan zijn automatiseringsfuncties, waaronder responssjablonen, workflows, functies voor klantenintenties en een verscheidenheid aan bots. Re:amaze biedt ook rapportagefuncties voor gesprekken en berichten, evenals workflows, tags en personeelsprestaties. De laatste drie zijn alleen beschikbaar in duurdere abonnementen.
Re:amaze biedt gebruikerservaring op sociale media
Werken met Re:amaze lijkt in eerste instantie een allegaartje. Het is een geweldig uitziend systeem dat alles perfect lijkt te doen. Het eerste probleem dat me opviel, is dat ik geen melding heb ontvangen van een inkomend Messenger-bericht. Ik moest het systeem vernieuwen en handmatig zoeken naar meldingen in de inbox. Toen ik het eenmaal had gevonden, werd het weer beter met de interface in het ticket. Later kwam ik erachter dat je meldingen handmatig moet activeren, wat een vreemde keuze lijkt. Deze functionaliteit zou naar mijn mening out of the box moeten werken.
De antwoordervaring is best plezierig. Ik kon klikken om bestanden en bijlagen toe te voegen, of ze rechtstreeks naar het bericht slepen en neerzetten. Ik had ook de mogelijkheid om antwoordsjablonen en emoji’s in te voegen en een statuswijziging te kiezen die van toepassing is wanneer ik een bericht beantwoord. Het is niet de meest uitgebreide set functies die ik ooit heb gezien in een ticketsysteem voor klantenservice op sociale media, maar het biedt vrijwel alles wat u nodig heeft om effectief te communiceren.
De functionaliteit blijft hetzelfde voor alle tickets, ongeacht of ze van Facebook, Instagram of Twitter komen. Dit is aan de ene kant een goede zaak, omdat het elke verwarring bij het beantwoorden wegneemt, en u in staat stelt om vertrouwd te raken met dezelfde workflow voor elk social mediaticket, ongeacht de bron. Aan de andere kant lijkt het erop dat Re:amaze vergeet dat elk sociale medianetwerk een andere set functies biedt, die het goed zouden kunnen doen als ze in het ticketingsysteem van Re:amaze voor sociale media worden geplaatst.
De functionaliteit voor sociale media in Re:amaze is over het algemeen redelijk goed en biedt een stabiele en betrouwbare workflow zonder haperingen. Re:amaze zal u echter waarschijnlijk niet zo verbazen als u zou verwachten. De integraties zijn supergemakkelijk uit te voeren, maar toch lijkt de ticketingervaring op sociale media een beetje saai in vergelijking met sommige andere oplossingen. Het betekent niet dat het niet erg functioneel is, integendeel. Re:amaze lijkt gewoon een soort ‘wauw’-factor te missen.
Re:amaze prijzen
Re:amaze biedt drie hoofdtariefplannen en nog eens twee plannen die gericht zijn op startende bedrijven en ondernemingen. Elk abonnement biedt functionaliteit voor sociale media, wat betekent dat je toegang krijgt tot de Facebook-, Instagram- en Twitter-integraties, ongeacht welke u kiest. Het belangrijkste waarop u zich tijdens uw beslissingsproces moet concentreren, is de rest van de functies die verschillen in elk van de Re:amaze-tariefplannen. Laten we eens kijken wat u krijgt.
Basis
Het basisplan kost €29 per maand per teamlid met maandelijkse facturering, of €27,55 per maand per teamlid met jaarlijkse facturering. U krijgt onbeperkte emailinboxen, live chat, socialemediakanalen, openbare en interne veelgestelde vragen, workflowautomatisering, responssjablonen, website-integratie, chatbots, proactieve berichten, basisrapportage, klantenintenties en meer.
Pro
Het Pro-abonnement kost €49 per maand per teamlid met maandelijkse facturering, of €46,55 per maand per teamlid met jaarlijkse facturering. U krijgt alle functies van het basis abonnement, evenals meerdere merkaccounts, live weergave van sitebezoekers, geavanceerde rapportage, sms- en spraakkanalen, aangepast gehost domein, aanpasbare emailweergave, statuspagina en meer.
Plus
Het Plus-abonnement kost €69 per maand per teamlid met maandelijkse facturering, of €65,55 per maand per teamlid met jaarlijkse facturering. U krijgt alle functies van de vorige abonnementen, evenals live delen van schermen, afdelingen, rapportage van personeelsprestaties, personeelsdiensten en vakantiedagen, aanpasbare personeelsrollen, klantentevredenheidsbeoordelingen, in-chat videogesprekken, optionele klassieke chatmodus, veelgestelde vragen artikelbewerkingsgeschiedenis en meer.
Starter
Het Starter-abonnement kost €59 per maand, met alleen maandelijkse facturering. Het biedt alle functies van het basis abonnement voor een onbeperkt aantal teamleden en voor een vaste prijs. Er geldt echter een limiet van 500 beantwoorde gesprekken per maand.
Ondernemingen
Het Enterprise-abonnement biedt aangepaste prijzen die zijn afgestemd op uw behoeften. Het is gericht op groeiende bedrijven die schaalbaarheid nodig hebben.
Re:amaze biedt een goed aanbod aan abonnementen voor bedrijven van elke omvang. Profiteer van de gratis proefperiode om de software zelf uit te proberen en te beoordelen of deze aan uw verwachtingen voldoet. Het is echter ook de moeite waard om andere aanbieders van klantenservicesoftware voor sociale media te overwegen om er zeker van te zijn dat u de beste waarde krijgt voor uw geld.
Besluit
Re:amaze biedt alles wat u nodig hebt om met sociale media om te gaan, en het heeft zelfs een integratie met Twitter, wat niet zo gebruikelijk is als u zou denken. Het integratieproces is extreem snel en eenvoudig te doorlopen, en Re:amaze biedt een zeer goede ingebouwde gids die u zal helpen om de installatie heel gemakkelijk te regelen. Sociale media ticketing is ook geweldig, maar ik kan het gevoel niet van me afzetten dat het te wensen overlaat. Dat zou u er echter niet van moeten weerhouden om deze zeer capabele oplossing te beschouwen als uw speciale klantenservicesoftware voor sociale media.
Frequently Asked Questions
Ik kan mijn Facebook-pagina niet verbinden met Re:amaze
Dit probleem wordt meestal veroorzaakt door gebruikersrollen die zijn ingesteld op uw Facebook-bedrijfspagina. U kunt uw pagina alleen koppelen als u volledige beheerderstoegang heeft. Dit is de meest waarschijnlijke reden waarom u uw Facebook-bedrijfspagina niet zult zien in de Re:amaze-integratie. U moet uw paginarollen controleren en ervoor zorgen dat u Re:amaze alle benodigde machtigingen geeft om uw pagina te beheren.
Re:amaze haalt geen Instagram-opmerkingen of directe berichten op
Dit probleem heeft mogelijk te maken met uw Instagram-account. Zorg ervoor dat het is ingesteld op een zakelijk account, anders kan Re:amaze geen verbinding maken met uw account. Controleer uw accountinstellingen nogmaals in uw Instagram-applicatie. Open de instellingen en ga naar het Accountcentrum om te zien of uw account een zakelijk account is.