Key takeaways
Pros
- Gebruiksvriendelijk ontwerp
- Automatisering opties
- Gedetailleerde rapportage en analyse
Cons
- Ontbrekende meldingen
- Kan duur worden
Aan de slag met NapoleonCat
Aanmelden voor NapoleonCat is heel eenvoudig. Nadat u de essentiële informatie heeft ingevuld, vraagt de software u om uw sociale media meteen te koppelen. Ik heb mijn Facebook- en Twitter-pagina’s verbonden door simpelweg mijn inloggegevens op te geven. Met Instagram moest ik eerst de machtigingen van NapoleonCat configureren. Dit kostte me echter maar een paar seconden.
Nadat ik dat had gedaan, waren mijn profielen op sociale media klaar voor gebruik.
Van daaruit was de tweede stap die NapoleonCat voorstelde, het volgen van mijn concurrenten. Als voorbeeld koos ik de eigen Facebook-pagina van NapoleonCat. Toen drukte ik op de knop NapoleonCat gebruiken.
De installatie was ongelooflijk eenvoudig en snel. Na slechts een paar seconden werd ik naar mijn dashboard gebracht, vergezeld van een pop-up begroetingsvenster.
NapoleonCat-functionaliteit en functies voor sociale media
NapoleonCat wordt geleverd met een overvloed aan handige functies en functionaliteiten die u kunnen helpen bij het beheren van de aanwezigheid van uw merk op sociale media. Het slaat al uw klanteninteracties op in een inbox waar u ze verder kunt categoriseren.
Met NapoleonCat kunt u natuurlijk configureren welk type klantinteracties u in uw inbox wilt ontvangen.
Zodra een nieuwe DM of opmerking binnenkomt, wordt deze automatisch toegevoegd aan de tabbladen Nieuw en Taken in de inbox.
Naast het beheren van klantencommunicatie, kunt u met NapoleonCat berichten plannen op uw aangesloten sociale mediakanalen.
Deze oplossing biedt ook verschillende downloadbare rapporten en analyses. U kunt nieuwe rapporten maken of deze plannen voor later. Uiteraard heeft u de mogelijkheid om deze gegevens te exporteren. Met NapoleonCat kunt u dit doen in de vorm van een Excel-sheet of een PNG-bestand.
Door te klikken op Auto-moderatie in het menu aan de linkerkant, kunt u automatisering instellen voor uw sociale mediaprofielen. Met NapoleonCat kunt u automatiseringsregels helemaal opnieuw configureren of u kunt een van de kant-en-klare sjablonen gebruiken.
De laatste functie waar ik het kort over wil hebben, zijn de NapoleonCat-functiesuggesties. Hier kunt u zien welke functies in ontwikkeling zijn en kunt u voorstellen wat u ze graag zou willen zien toevoegen, evenals wat er al is gelanceerd. Ik vond het leuk omdat het transparantie biedt en de klanten van NapoleonCat het gevoel geeft dat ze deel uitmaken van het softwarebouwproces.
NapoleonCat sociale gebruikerservaring
De software van NapoleonCat is zeer reactief. Ik liet een voorbeeldabonnee een bericht schrijven naar mijn bedrijf en reageren op een Facebook-bericht. Deze interacties verschenen onmiddellijk in de interface van NapoleonCat.
Een klein detail dat ik miste, was een soort notificatietabblad. Het soort ding dat u luid en duidelijk laat weten dat u een nieuw bericht hebt. Het heeft mijn ervaring echter zeker niet verpest.
Door op elke interactie te klikken, kunt u deze openen en verder beheren. NapoleonCat laat uw antwoord erop of beantwoorden en archiveren. Er is zelfs een vertaler ingebouwd, wat veel tijd kan besparen.
Antwoorden gaat heel snel in de gebruikersinterface van de vertegenwoordiger, maar ook in die van de klant. Naast het verzenden van platte tekst, kunt u GIF’s en emoji’s gebruiken en afbeeldingen en bestanden van uw computer toevoegen. Daarnaast kunt u interne notities aan elk gesprek toevoegen en interacties via email verzenden voor een consultatie met behulp van de Send to consult-knop. U kunt een gebruiker toewijzen aan de interactie, of het systeem doet dit automatisch voor u. Ik vind het erg denken aan een ticketsysteem.
Door op de drie stippen naast het klantenbericht te klikken, kunt u tags en sentiment aan de interactie toewijzen. Dit helpt u niet alleen uw klantencommunicatie te organiseren, maar stelt u ook in staat om meer gedetailleerde en op maat gemaakte rapporten te maken.
Door op een klein pulsteken naast de drie stippen te klikken, kunt u een activiteitenlogboek met tijdstempels zien.
Prijzen
NapoleonCat heeft 2 hoofdabonnementsniveaus en hun prijs is afhankelijk van het aantal profielen dat u wilt koppelen en het aantal gebruikers dat toegang heeft tot uw NapoleonCat-account. Hieronder ga ik de goedkoopste versies van beide niveaus bespreken, dus houd er rekening mee dat op basis van uw eigen configuratie de prijs hoger kan zijn.
Standaard
Voor €31/maand, maandelijks gefactureerd, kunt u 3 sociale media-profielen instellen en één systeemgebruiker hebben. Jaarlijks gefactureerd, komt de prijs uit op €25,82 / maand. Met deze laag kunt u tot 10 profielen en 3 gebruikers gebruiken met extra kosten. U kunt uw inhoud plannen, inkomende berichten toewijzen aan verschillende teamleden en werken met analyses.
Pro
Met dit abonnement kunt u 3 socialemediaprofielen en één systeemgebruiker verbinden voor €76/maand, maandelijks gefactureerd, of €63,31/maand, jaarlijks gefactureerd. Het populairste niveau van NapoleonCat heeft een limiet van 100 socialemediaprofielen en 30 gebruikers, dus het is geschikt voor grotere teams met een grotere betrokkenheid bij sociale media. Het omvat alle functies van het standaardpakket, plus toevoegingen zoals zoeken in inbox, automatische moderatie, teamprestatierapporten, 2FA, 1-op-1 onboarding-training en meer.
Aangepast
Vanaf €465/maand kunt u contact opnemen met het team van NapoleonCat om een volledig op maat gemaakt niveau op te zetten. Het bevat alle functies van het Pro-pakket, behalve dat de meeste functies onbeperkt zijn.
Besluit
NapoleonCat is intuïtieve en reactieve beheersoftware voor sociale media. Hoewel zou kunnen worden beweerd dat dat alles is, zie ik dat het wordt gebruikt als een betrouwbaar klantenserviceplatform. De vele functies en het gebruiksvriendelijke ontwerp maken het een geweldige oplossing voor elk bedrijf dat ernaar streeft betrokkenheid te stimuleren via sociale media.
Hoewel niets foutloos is, laat NapoleonCat niet veel te wensen over. Het heeft een aantal functies die u in de meeste ticketsystemen kunt vinden, waardoor het boven een eenvoudige tool voor het plannen van sociale mediaberichten staat.
Frequently Asked Questions
Ik heb moeite met het koppelen van sociale media-accounts aan NapoleonCat.
Controleer eerst uw inloggegevens voor elk sociale media-account. Als u nog steeds problemen ondervindt, probeer dan de accounts in NapoleonCat los te koppelen en opnieuw te koppelen. Ga naar Instellingen > Sociale media-accounts en klik op de knop Verbinding verbreken naast het account dat u wilt ontkoppelen. Log in op uw account en autoriseer NapoleonCat om toegang te krijgen tot uw account door op de knop Verbinden te klikken.
De berichten die ik heb ingepland, worden niet weergegeven.
Dit kan door een aantal dingen worden veroorzaakt. Zorg er eerst voor dat NapoleonCat nog steeds verbonden is met het betreffende sociale media-account. Als het is verbonden, controleer dan de geplande berichtstatus. In het geval van “Mislukt” kan er een probleem zijn met de inhoud of opmaak van het bericht. Je kunt proberen het bericht te bewerken en opnieuw in te plannen. Wanneer het bericht is gemarkeerd als “In behandeling”, kan het gewoon in de wachtrij worden geplaatst voor latere publicatie.