Key takeaways
Pros
- Probleemloze integraties met sociale media
- Goede functionaliteit van sociale media
- Extra functies van het ticketsysteem van LiveAgent
Cons
- Alle abonnementen kunnen erg duur worden
- Gebrek aan bepaalde soorten functionaliteit
Aan de slag met LiveAgent-functies voor sociale media
LiveAgent biedt een zeer eenvoudig registratieproces door middel van een eenvoudig proefformulier. U hoeft alleen basisinformatie te verstrekken om aan de slag te gaan en uw LiveAgent-account aan te maken. LiveAgent geeft u de keuze tussen een proefperiode van 7 dagen of een proefperiode van 30 dagen. U kunt alleen een proefperiode van 30 dagen krijgen als u tijdens de registratie een zakelijk emailadres gebruikt. Gebruikers die zich registreren met een persoonlijk emailadres kunnen nog steeds 7 gratis dagen LiveAgent krijgen. Zodra u toegang heeft tot uw account, kunt u profiteren van de Aan de slag-gids die direct op het eerste scherm beschikbaar is.
Deze gids leidt u door het hele proces van het instellen van uw LiveAgent-account. U kunt e-mails toevoegen, uw chat- en callcenter instellen en uw sociale media-account toevoegen met elke afzonderlijke stap die u op het scherm ziet. Het is alleen aan jou (en uw abonnement) om te selecteren welke tools je als eerste wilt gebruiken. U kunt meteen de sociale media-optie selecteren en beginnen met het toevoegen van uw account aan het ticketsysteem.
De eerste optie biedt een Facebook-integratie, dus die heb ik gekozen om mee te beginnen. Ik hoefde alleen maar in te loggen op mijn Facebook-account en alle benodigde toegang te verlenen tot de Facebook-pagina van mijn fictieve kledingzaak. Nadat ik het bericht kreeg dat de integratie succesvol was, moest ik kiezen met welke soorten berichten ik LiveAgent verbinding wilde laten maken. Ik heb ze allemaal geselecteerd om het simpel te houden. Leuk is de mogelijkheid om te selecteren welke afdeling binnen LiveAgent toegang krijgt tot de Facebook-tickets, waardoor u de vrijheid hebt om je communicatie daarop in te richten.
Dat is het. Het verbinden met Facebook was extreem eenvoudig en het duurde minder dan een minuut. De volgende stap was kijken of het net zo makkelijk gaat met de Twitter-integratie. De optie is beschikbaar in dezelfde menusectie onder Instellingen in LiveAgent. U hoeft alleen maar uw account toe te voegen en toestemming te geven aan LiveAgent, net als in de vorige stap. Dit proces kost je nog minder tijd dan de Facebook-integratie.
LiveAgent biedt ook een Instagram-integratie. Het is om de een of andere reden niet zichtbaar in het menu aan de linkerkant, maar u kunt het vinden in de Instellingen, onder het gedeelte Plug-ins. Zodra u de plug-in activeert, kunt u zien dat het Facebook-menugedeelte aan de linkerkant automatisch wordt bijgewerkt naar Facebook en Instagram. Wanneer u dit gedeelte opent, moet u nog een account toevoegen door op de knop Verbinden te klikken. U moet ervoor zorgen dat je Instagram-account is verbonden met uw Facebook en dat u het hebt ingesteld als een professioneel account.
Alle gebruikers die hun Instagram-account met LiveAgent willen verbinden, moeten er eerst voor zorgen dat hun Facebook-bedrijfspagina eerst met hun Instagram is verbonden. Ik ondervond enkele kleine foutmeldingen toen ik dit in een andere volgorde probeerde te doen. Als u het in de juiste volgorde doet, kunt u uw Facebook en Instagram met één integratie verbinden in plaats van twee keer hetzelfde proces te doen.
Naast sociale media kan LiveAgent ook overweg met berichten-apps zoals Viber en WhatsApp, die we in een aparte beoordeling behandelen. Laten we, voordat we beginnen met testen, eens kijken naar de functies die verband houden met de communicatie via sociale media van LiveAgent.
LiveAgent-functionaliteit en -functies voor sociale media
De social media-functionaliteit van LiveAgent omvat integraties met Facebook, Twitter, Instagram, evenals communicatietoepassingen – Viber, WhatsApp en Facebook Messenger. Alle social media kanalen zijn direct verbonden met het LiveAgent ticketsysteem dat alle inkomende en uitgaande communicatie afhandelt. Het biedt ook geweldige functies waarmee u antwoorden veel sneller en veel efficiënter kunt beheren.
LiveAgent biedt in dit opzicht veel functies, zoals automatische ticketdistributie, botsingsdetectie, standaardberichten, ticketexport, filters, samenvoegen of splitsen van tickets, notities, regels en SLA’s, en nog veel meer. Tickets in LiveAgent ondersteunen ook bijlagen en GIF’s om u te helpen antwoorden aantrekkelijker te maken voor uw doelgroep. Er zijn nog veel meer andere functies beschikbaar, dus neem gerust een kijkje op de pagina met LiveAgent-functies voor meer informatie.
LiveAgent sociale media bieden gebruikerservaring
Het testen van de sociale media kanalen en functies in LiveAgent was een plezier. Ik heb mijn testaccounts op sociale media gebruikt om de ervaring van vertegenwoordigers te simuleren, en ik ben blij te kunnen zeggen dat ze allemaal goed werkten. Eerst schreef ik een opmerking over een status van mijn Facebook-bedrijfspagina om erachter te komen of de integratie naar behoren werkt. De opmerking arriveerde binnen een paar seconden en verscheen als een ticket in mijn algemene inbox.
Reageren was supergemakkelijk, niet alleen vanwege de gebruiksvriendelijke interface, maar ook dankzij de beschikbare ticketfuncties. Ik kreeg toegang tot standaardantwoorden, bijlagen, notities en andere geweldige functies. Dezelfde ervaring was met het beantwoorden van Twitter-tickets, en nogmaals, alle functies waren direct beschikbaar voor gebruik in de tickets. Instagram was hierop geen uitzondering, alles werkte net zo goed als de voorgaande kanalen.
Over het algemeen leverden de sociale mediamogelijkheden van LiveAgent een zeer goede ervaring op. De integratie was zo eenvoudig als ze konden, terwijl het ticketsysteem erin slaagde om elk Facebook-bericht, Twitter-vermelding of Instagram-opmerking (en andere communicatie) op te halen. LiveAgent heeft bewezen een goede keuze te zijn voor klantenservice via sociale media.
LiveAgent prijzen
LiveAgent biedt interessante abonnement met verschillende functies. Elk duurder abonnement wordt geleverd met extra communicatiekanalen, waardoor u voldoende flexibiliteit heeft om te kiezen op welke kanalen u zich wilt concentreren en om het juiste abonnement voor uw bedrijf te kiezen. Laten we eens kijken wat u krijgt bij elk LiveAgent-abonnement. Alle abonnementen behalve het gratis abonnement kunnen u toegang geven tot integratie van sociale media.
Small
Het kleine abonnement kost €9 per maand per agent. Je krijgt toegang tot 1 inkomend en 1 uitgaand e-mailaccount, 1 live chatknop, chattevredenheidsonderzoeken, 1 API-sleutel, 1 integratie, kennisbank, klantenservice en witte handschoenconfiguratie. U kunt toegang krijgen tot Facebook + Instagram voor €39 extra per maand, evenals Twitter-integratie voor €39 extra per maand.
Medium
Het Medium-abonnement kost €29 per maand per vertegenwoordiger. U krijgt alles van het Small-abonnement en daarnaast callcenterondersteuning, 10 afdelingen, IVR, producttraining, aangepaste domeinhosting, 20 evenementregels, 10 tijdregels, 5 SLA-niveaus. Net als bij het Small-abonnement kunt u toegang krijgen tot Facebook + Instagram voor €39 extra per maand, evenals Twitter-integratie voor €39 extra per maand.
Large
Het Medium-abonnement kost €29 per maand per agent. U krijgt alles van het Small-abonnement en daarnaast callcenterondersteuning, 10 afdelingen, IVR, producttraining, aangepaste domeinhosting, 20 evenementregels, 10 tijdregels, 5 SLA-niveaus. Net als bij het Small-abonnement kun je toegang krijgen tot Facebook + Instagram voor €39 extra per maand, evenals Twitter-integratie voor €39 extra per maand….
Ondernemingen
Het Enterprise-abonnement is de nieuwste toevoeging aan de LiveAgent-prijsopties. Het biedt alles van alle voorgaande abonnementen, maar het voegt veel extra services toe die geschikt zijn voor mensen die iets extra’s willen. U kunt uw factureringsinstellingen aanpassen, hulp krijgen bij WhatsApp-integratie, prioriteitsondersteuning, tot 40 aangepaste rollen en nog veel meer.
Besluit
LiveAgent biedt alles wat u nodig hebt om klantenservice op sociale media effectief af te handelen. Alle integraties met sociale media-accounts werken erg goed, en hoewel ze niet alle functionaliteiten bieden die ze zouden kunnen bieden, werken degenen die er zijn probleemloos. LiveAgent is op zijn best bij het afhandelen van ondersteuning via meerdere kanalen, ongeacht welk social mediaplatform u wilt gebruiken. Het enige dat u hoeft te overwegen, is of het uw geld waard is, aangezien alle abonnementen behoorlijk duur kunnen worden met de functionaliteit voor sociale media.
Frequently Asked Questions
Ik kan Instagram niet vinden in de LiveAgent-instellingen
Instagram in LiveAgent is beschikbaar via een plug-in die moet worden geactiveerd. Als u Instagram niet kunt vinden in de buurt van de Facebook- en Twitter-opties in je LiveAgent-account, hebt waarschijnlijk de plug-in uitgeschakeld. Als u het wilt activeren, ga dan naar Configuratie > Systeem > Plug-ins en zoek Instagram in de lijst met plug-ins. Activeer het door op de schakelaar te klikken en de LiveAgent-applicatie wordt opnieuw opgestart.
Ik heb problemen om mijn Instagram-account te verbinden met LiveAgent
Als u problemen ondervindt bij het integreren van je Instagram-account met uw LiveAgent-ticketsysteem, overweeg dan om uw Instagram- en Facebook-accounts aan elkaar te koppelen. Als u dit doet voordat u probeert uw Instagram te koppelen, kunt u een paar stappen uit de integratieprocessen verwijderen en de hele integratie soepeler laten verlopen.