Key takeaways
Pros
- Ongelooflijk eenvoudig in gebruik
- Zeer eenvoudig te integreren sociale media-accounts
- Werkt zonder problemen of bugs
- Snel integratieproces
Cons
- Twitter alleen beschikbaar in hogere abonnementen
Aan de slag met Gorgias-functies voor sociale media
Gorgias biedt een buitengewoon eenvoudig registratieproces, maar het komt met één addertje onder het gras omdat het uw website-URL nodig heeft. Wat gebeurt er als je geen website hebt? Nou, u kunt het registratieproces niet voltooien. Desalniettemin kostte het me letterlijk slechts een minuut om het af te maken en vertrouwd te raken met de interface. Gorgias is in dit opzicht ook vrij eenvoudig, wat altijd een goede zaak is in software, vooral tijdens de installatiefase.
Het hoofdscherm is het ticketsysteem, waarmee u zich gemakkelijk kunt concentreren op de taken die voorhanden zijn. Gorgias heeft zeer weinig afleidingen in de interface, wat geweldig is in een klantenservice- en beheersysteem voor sociale media. Ik had toegang tot alle ticketcategorieën in het linkerdeelvenster, terwijl het hoofdscherm zich richt op de taak die voorhanden is. Het rechterpaneel dient als een handige installatiegids die me door de installatie van verschillende kanalen leidde, waaronder Facebook en Instagram.
Eenmaal geklikt op de instellingen voor sociale media, is de interface heel eenvoudig met slechts een korte uitleg over hoe de integratie werkt, en de mogelijkheid om in te loggen met Facebook. Het proces is supereenvoudig en ik heb het zonder problemen voltooid. Een groot deel van de installatie is de optie om te beslissen welke delen van uw Facebook-communicatie door Gorgias in uw systeem worden opgehaald. U kunt opmerkingen, vermeldingen, Messenger-berichten en nog veel meer inschakelen in dit deel van de installatie.
Een belangrijk ding om te vermelden is dat uw Instagram-account al verbonden moet zijn met je zakelijke Facebook-account. Op die manier integreert Gorgias automatisch je Instagram-account samen met Facebook. Het is echt een van de eenvoudigste integratieprocessen die ik heb meegemaakt bij klantenservicesoftware voor sociale media.
Gorgias sociale mediafunctionaliteit en -functies
Gorgias biedt functionaliteit voor sociale media in de vorm van Facebook, Instagram en Twitter. Alle functionaliteit biedt eenvoudige integratieprocessen die zeer snel kunnen worden afgerond. De social media functionaliteit is direct verbonden met het ticketsysteem, dat tal van handige functies biedt en wat functionaliteit toevoegt aan je social media communicatie.
Een ding dat ik zelfs met de gratis proefperiode niet heb kunnen proberen, is de Twitter-integratie. Het is alleen beschikbaar in hogere abonnementen, maar op basis van mijn ervaring met Facebook en Instagram neem ik aan dat het net zo goed werkt. Gorgias biedt ook macro’s voor het maken van eenvoudige geautomatiseerde antwoorden en andere workflows, regels voor een betere organisatie van tickets en meer, evenals instellingen voor het toewijzen van tickets.
De sociale media van Freshdesk bieden gebruikerservaring
Zodra u al uw sociale media-accounts hebt gekoppeld, organiseert Gorgias ze netjes in het ticketsysteem. U kunt tussen verschillende gedeelde weergaven klikken om Messenger-berichten, FB-aanbevelingen, IG-vermeldingen, IG-directe berichten en meer of minder te zien, afhankelijk van de instellingen die tijdens het integratieproces zijn gekozen.
Het eerste dat ik probeerde, was een bericht sturen via Messenger, en ik ben blij te kunnen zeggen dat het meteen, binnen een seconde, bij het ticketsysteem werd afgeleverd. Reageren werkt erg goed en u kunt functies gebruiken zoals bijlagen, emoji’s of video’s en afbeeldingen verzenden. Ik stelde het op prijs dat het antwoordvenster ook suggesties voor macro’s biedt om sneller te kunnen antwoorden.
De integratie met Instagram werkt net zo goed. Het bericht kwam heel snel aan en Gorgias liet een melding verschijnen, evenals een geluidseffect om me op de hoogte te stellen van het inkomende directe bericht. De functies blijven vrijwel hetzelfde in Instagramtickets voor directe berichten, de enige verandering is dat ik geen foto’s kan verzenden, alleen video’s.
Social media ticketing met Gorgias werkt vlot en probleemloos. Ik heb geen enkele bug of een ander soort probleem ervaren waardoor ik geen tickets kon ontvangen of erop kon reageren. De hele gebruikerservaring voelde erg goed. Het is jammer dat ik de Twitter-functies niet heb kunnen uitproberen, maar op basis van de ervaring met de rest van de sociale mediafuncties kan ik me niet voorstellen dat de Twitter-integratie niet zo goed zou werken.
Gorgias prijzen
Gorgias biedt abonnementen die erop gericht zijn mee te schalen met uw bedrijf. Ze zijn gericht op het bieden van specifieke maximale aantallen tickets per maand en gebruikersplaatsen, evenals enkele extra functies. Hoewel alle abonnementen een Facebook- en Instagram-integratie bieden, bieden alleen de twee duurste abonnementen een integratie met Twitter. Deze Twitter-integratie is zelfs in de gratis proefperiode niet beschikbaar. Als je een Twitter-integratie nodig hebt, moet u zich daarom concentreren op de twee duurste abonnementen, omdat ze maximale functionaliteit voor sociale media bieden.
Starter
Het Start-abonnement kost €10 per maand en heeft drie gebruikersstoelen. Het omvat maandelijks 50 factureerbare tickets, Facebook- en Instagram-integraties, beperkte toegang tot een bibliotheek van 94 apps, rapportage, toegang tot Gorgias Academy, emailklantenondersteuning en meer.
Basis
Het basisplan kan van u zijn voor €60 per maand met maandelijkse betalingen of €50 met jaarlijkse betalingen. Het heeft 500 gebruikersplaatsen. Het geeft u toegang tot 300 factureerbare tickets per maand, Facebook en Instagram, 150 integraties uit de app-bibliotheek, email en live chat, kantooruren, ondersteuningsrapportage en meer.
Pro
Het Pro-abonnement kost €360 per maand per maand, of €300 per jaar met 500 gebruikersstoelen beschikbaar. Het aanbod lijkt erg op het vorige abonnement, maar daarnaast krijgt u toegang tot 2000 factureerbare tickets per maand, ondersteunings- en inkomstenrapporten, Pro-klantenservices, ondersteuningsfuncties en meer.
Advanced
Het geavanceerde abonnement kost €900 per maand met maandelijkse facturering of €750 met jaarlijkse facturering. Dit plan heeft ook 500 gebruikersstoelen. Het omvat maandelijks 5000 factureerbare tickets. De functies omvatten alles van de vorige plannen, maar bieden veel geavanceerdere klantenservice, waaronder een toegewijde succesmanager.
Ondernemingen
Als u een aangepast aantal factureerbare tickets per maand nodig heeft, kunt u kiezen voor het Enterprise abonnement. Het wordt geleverd met aanpasbare functie-opties, evenals aangepaste prijzen.
Besluit
Gorgias biedt een zeer goed afgeronde klantenserviceoplossing voor sociale media. Het biedt een perfecte combinatie van eenvoudige integratie, geweldige interface en gebruiksgemak in één handig pakket. Het enige dat ervoor zorgt dat het niet de beste is, is de Twitter-integratie, die niet in elk abonnement beschikbaar is en als u van plan bent het te gebruiken, moet u betalen voor een duurder abonnement. Als u uw werk echter goed kunt doen met alleen Facebook en Instagram, staat u een geweldige rit te wachten met Gorgias.
Frequently Asked Questions
Hoe schakel ik auto-responder voor sociale media in Gorgias in?
Open uw Gorgias-account en ga naar Instellingen > Mijn apps. Zoek uw actieve Facebook-integratie en klik erop. Zodra u het hebt geopend, gaat u naar het tabblad Voorkeuren en tikt u op de schakelaar Auto-Responder om het in te schakelen. U kunt selecteren welk antwoord automatisch naar uw klanten wordt verzonden. Vergeet niet op Wijzigingen opslaan te klikken, zodat u uw instellingen niet kwijtraakt.
Waar kan ik integraties van sociale media vinden in Gorgias?
Hoewel de meeste kanaalintegraties zoals email, sms, spraak of chat te vinden zijn onder het gedeelte Kanalen van Gorgias-instellingen, zijn sociale media elders beschikbaar. Open de instellingen in uw account en ga naar App Store > Mijn apps. U kunt de Facebook-integratie hier vinden. De integratie is direct gekoppeld aan de Instagram-integratie.