Key takeaways
Pros
- De IVR werkt uitstekend
- Hoge flexibiliteit en maatwerk
- Redelijke prijzen
- Geweldige 24/7 klantenondersteuning
Cons
- Geen gemakkelijke installatie voor nieuwe gebruikers
- Vereist enige kennis en vaardigheid van scripting
De IVR van LiveAgent presteert erg goed en het duurt niet lang voordat u de IVR-functie vindt, dankzij de verbeterde gebruikersinterface. Hoewel het instellen van de IVR van LiveAgent niet de gemakkelijkste taak ter wereld is, maakt het feit dat hun 24/7 klantenondersteuning u op elk moment kan helpen, dit goed. De IVR van LiveAgent kan zeer flexibel zijn met wat geduld en een beetje vaardigheid. Een andere reden om voor LiveAgent te kiezen, is de redelijke prijs voor de andere geweldige functies die u zeker zou moeten overwegen voor uw helpdesk.
Aan de slag met de LiveAgent IVR-functie
LiveAgent heeft een eenvoudig registratieproces dat direct beschikbaar is vanaf de website. Het duurt slechts een paar minuten om te voltooien en toegang te krijgen tot uw LiveAgent-webtoepassing. Zodra u daar bent, kunt u beginnen met het opzetten van uw volledige LiveAgent-helpdesk, inclusief de IVR. Er is een handige opstartgids inbegrepen voor elk communicatiekanaal dat LiveAgent heeft. Nadat u oproepen hebt ingeschakeld en uw VoIP-nummer hebt toegevoegd, kunt u op de instellingen klikken en beginnen met het instellen van uw IVR.
De IVR-configuratie van LiveAgent is in het begin een beetje ongewoon. Het biedt geen visuele weergave van IVR-niveaus, dus elke planning moet van tevoren worden gedaan. De installatie en configuratie van de IVR moet worden gedaan met het YAML-script. Maak u zich geen zorgen als dit de eerste keer is dat u ermee werkt: er is een handleiding beschikbaar en u vindt de link direct in de IVR-instellingen in LiveAgent. Als u niet zelf de hele IVR wilt schrijven, kunt u hier een voorbeeld van een IVR kiezen, kopiëren en pas het naar wens aan.
Hoewel dit proces van het maken van een IVR niet het beste is, kan het gemakkelijker worden dankzij de moeite die is gestoken in het maken van een uitgebreidere gids met voorbeelden. Het kan ook een heel ander niveau van flexibiliteit bieden voor bekwame gebruikers die bekend zijn met deze methode. Elke commandoregel ontgrendelt een nieuw niveau of actie in je IVR, zodat je met enige vaardigheid en geduld uitgebreide IVR’s kunt maken. Het maken van eenvoudigere IVR’s kan slechts een paar minuten duren met behulp van de eerder genoemde IVR-voorbeelden.
U kunt er ook voor kiezen om uw eigen opnamen toe te voegen in de IVR-configuratie, of de voorbeeldopnamen downloaden van het LiveAgent-ondersteuningsportaalartikel . U moet ze handmatig aan het systeem toevoegen. Het artikel bevat ook een handige gids waarin wordt uitgelegd hoe u opnamen aan het systeem kunt toevoegen.
Hoewel dit type configuratie niet de beste is, maakt LiveAgent’s 24/7 klantenondersteuning het meeste goed, die u bij elke stap van het proces kan helpen. Als alternatief kunt u de ondersteuningsvertegenwoordigers vragen om uw IVR voor u te bouwen, waarbij u de zaak aan de experts overlaat zonder dat u ook maar één regel script hoeft te schrijven. Niet elke IVR-software biedt dit soort hulp, en daarom verdient LiveAgent wat extra lof ondanks de ingewikkelder opzet.
Hoe presteert de IVR?
De LiveAgent IVR presteert net zo goed als u hem ontwerpt. Over het algemeen werkt het zonder problemen als het goed wordt gepland, en biedt het een geweldige ervaring voor bellers. Ik heb tijdens geen van de tests grote problemen ondervonden en de ervaring was aangenaam. Het is gemakkelijk om uw eigen opname te maken en te uploaden, wat u een geweldige kans geeft om de IVR te personaliseren met uw merk en het een professioneler gevoel te geven. Al met al zal de IVR van LiveAgent het werk perfect doen als u bereid bent om de moeite te doen.
Prijzen
De IVR-functie van LiveAgent is alleen aanwezig in het All-inclusive abonnement dat begint bij €49 per maand per vertegenwoordiger. Dit is het meest uitgebreide abonnement van LiveAgent en biedt volledige callcenterfunctionaliteit en andere belangrijke klantenservicekanalen. De volledige communicatie wordt georganiseerd via een ticketsysteem dat emails, live chat, sociale media, messenger-apps, callcenter en het klantenportaal op één plek afhandelt.
Besluit
Hoewel de IVR van LiveAgent niet de beste kanshebber is, doet het zijn werk erg goed en zal het zeker niet teleurstellen. Gebruikers die op zoek zijn naar een eenvoudige IVR-configuratie kunnen ontmoedigd raken door het IVR-creatieproces van LiveAgent; de IVR kan echter wonderen doen als je de bereidheid hebt om te leren. Niet-ervaren gebruikers kunnen altijd een van de voorinstellingen gebruiken die zijn opgenomen in de LiveAgent-klantenportalartikelen, of contact opnemen met de 24/7 ondersteuning om hen te helpen hun IVR gratis te plannen. De IVR kan ongelooflijk flexibel worden en zal buitengewoon goed presteren als hij goed wordt gepland.
Frequently Asked Questions
Ik kom er niet achter hoe ik mijn IVR-stroom moet ontwerpen
De IVR-builder van LiveAgent vertrouwt op een YAML-script in plaats van een visuele IVR-builder. Als u het proces niet begrijpt, kunt u de IVR-handleiding, gebruik de IVR-voorbeelden om ze te kopiëren en aan te passen, of vraag de klantenondersteuningsteam voor verdere hulp bij het bouwen van uw IVR.