Key takeaways
Pros
- Goede, essentiële CRM-functies
- Aanpasbare contactvelden voor elke gelegenheid
- Goed ontworpen en eenvoudig te navigeren interface
Cons
- Gebrek aan functies in vergelijking met toegewijde CRM-oplossingen
- Prijzen kunnen hoog oplopen als je geen gebruik maakt van alle tools
LiveAgent opzet en implementatie
LiveAgent is een bekende multi-channel helpdesk- en CRM-software die alle soorten communicatie met klanten kan afhandelen, inclusief interne communicatie tussen klantenservicemedewerkers. Hoewel het geen toegewijde CRM-oplossing is, heeft het wel tal van functies voor klantrelatiebeheer die het een levensvatbare concurrent maken tussen softwarekeuzes. De CRM van LiveAgent is voornamelijk nuttig voor klantenserviceteams en ondersteuningsteams die vitale klantgegevens moeten bijhouden. Laten we eens kijken hoe gemakkelijk het is om aan de slag te gaan met LiveAgent.
Aan de slag gaan met LiveAgent is een ongelooflijk eenvoudige taak; u kunt gewoon de proefversie gebruiken en alle functies gratis krijgen voor een bepaalde periode. Het vereist geen kredietkaartinformatie, dus je kunt je gewoon aanmelden met je e-mailadres en aan de slag gaan. Nadat u uw account hebt aangemaakt, kun je vertrouwd raken met de functies van LiveAgent dankzij een eenvoudige en effectieve handleiding om aan de slag te gaan, die ook dient als welkomstscherm van LiveAgent.
Dit scherm dient als een kennismaking met elke belangrijke tool en functie die LiveAgent biedt. U kunt uw emails verbinden, uw live chatwidget maken en implementeren, een callcenter opzetten, sociale media-accounts toevoegen of een kennisbank maken. U kunt ook gebruikers toevoegen of tutorials bekijken die u meer kunnen leren over LiveAgent. Als u wilt, kunt u ook dit gedeelte overslaan en er later naar terugkeren als u dat liever heeft.
De LiveAgent-interface is zeer goed ontworpen en blijft verbeteren met elke update. U heeft alle belangrijke tools aan de linkerkant en het merendeel van de interface is gericht op de taak die voorhanden is, wat betekent minder afleidingen. U kunt hier toegang krijgen tot de klantensectie, waar de meeste CRM-functies van LiveAgent zijn opgeslagen.
Opmerkelijke LiveAgent CRM-functies
Ondanks dat LiveAgent voornamelijk een software is voor klantenserviceteams, heeft het veel verschillende gebruiksscenario’s en biedt het een verscheidenheid aan functies die ontzettend nuttig kunnen zijn voor klantrelatiebeheer. Voordat we gaan testen, laten we eens kijken naar welke CRM-functies LiveAgent biedt.
Contacten
LiveAgent kan alle klantcontactinformatie opslaan die nodig is voor een soepele workflow. Deze informatie wordt automatisch opgeslagen bij elk ticket dat u ontvangt van een onbekend contact, en u kunt ze altijd aanpassen op elk moment. Het systeem verzamelt alle essentiële informatie, inclusief de datum van creatie, het belangrijkste contactkanaal en de naam. U kunt nieuwe informatie toevoegen, zoals e-mails, telefoonnummers, bedrijfsnaam, geslacht en meer.
Elk contact is eenvoudig te bewerken vanuit de interface voor eenvoudig contactbeheer. Zodra u op een contact klikt en toegang krijgt tot de details, kunt u contactnotities toevoegen om informatie te delen met andere agenten, hun eerdere tickets bekijken, hun primaire taal en IP-adres op basis van browserinformatie vinden, of zelfs andere aangepaste opties bekijken als u eventuele integraties beschikbaar heeft.
Bedrijven
LiveAgent is in staat om informatie over verschillende bedrijven te verzamelen en op te slaan waarmee u in contact kunt komen. De gebruikersinterface werkt precies hetzelfde als in het contactgedeelte, met vrijwel dezelfde soort informatie beschikbaar. U kunt te allen tijde eenvoudig toegang krijgen tot bedrijfsinformatie en deze aanpassen aan uw voorkeuren.
Aangepaste contactvelden
Een van de beste aanpassingsopties voor contacten en bedrijven zijn aangepaste velden. Met deze functie kan elke gebruiker zijn contactgegevenservaring aanpassen. U kunt een aantal aangepaste velden toevoegen, deze benoemen en de benodigde informatie invullen. Deze functie is handig voor elk type bedrijf omdat het u in staat stelt om uw klanten te segmenteren volgens door uzelf geselecteerde criteria. Of het nu gaat om een soort algemene informatie zoals landgegevens, of de schoenmaat van de klant, u kunt het opslaan in de contactgegevens. U kunt het veld aanpassen om te functioneren als een selectievakje, tekstveld, lijst en meer. LiveAgent biedt ook de mogelijkheid om de zichtbaarheid van deze gegevens in te stellen.
Integraties
Terwijl de meeste LiveAgent-gebruikers niet veel extra CRM-functies nodig hebben, hebben sommigen misschien iets extra’s nodig. Als u LiveAgent wilt gebruiken met uitgebreide CRM-functies of andere geweldige functionaliteiten, kunt u profiteren van de grote hoeveelheid integraties van LiveAgent met andere softwareoplossingen. U kunt kiezen uit meer dan 15 integraties met CRM-oplossingen, evenals vele andere oplossingen voor contentbeheer, marketing, tracking, projectbeheer en meer.
LiveAgent CRM gebruikerservaring
De klantenrelatiebeheerfuncties werken erg goed in LiveAgent. Zodra u een ticket van een klant ontvangt, kunt u alle benodigde informatie zien in het rechterpaneel in de ticketinterface. Het bevat alle eerder opgeslagen gegevens, zodat u uw antwoorden dienovereenkomstig kunt aanpassen. Aangezien de gegevensvelden aanpasbaar zijn, zijn ze zo nuttig als u ze maakt. Dit geeft u ook de mogelijkheid om continu nieuwe essentiële informatie te verzamelen uit interacties met uw klanten. U hoeft het ticket zelfs niet te verlaten om dit te doen.
Zoals u kunt zien in de ticketscreenshot hierboven, kun je alle gegevens precies daar zien waar je ze nodig hebt, wat een geweldige ontwerpkeuze is. Het beste is dat u naar eigen inzicht nieuwe gegevens kunt toevoegen zonder het ticket te verlaten. Dit kan u helpen aanzienlijke hoeveelheden tijd te besparen en vergeetachtigheid te bestrijden, wat vaak onvermijdelijk is. Zodra u op Veld toevoegen klikt, kunt u aangepaste velden toevoegen, net zoals u dat zou doen in de secties Klantencontacten in de LiveAgent-instellingen.
Bovendien kunt u notities toevoegen aan zowel klantinformatie als afzonderlijke klanttickets. Deze functie is zeer nuttig om belangrijke informatie te delen met uw agenten, ongeacht hun toegang tot de andere CRM-functies. U kunt alles schrijven wat u belangrijk vindt en de notitie daar achterlaten voor alle agenten om te zien wanneer ze contact hebben met een specifieke klant.
Over het algemeen zijn de klantrelatiebeheerfuncties van LiveAgent in alle omstandigheden nuttig en voldoende om een goede en functionele workflow te bieden voor elke agent. U kunt ze altijd verder uitbreiden via CRM-integraties indien nodig.
Prijzen
LiveAgent biedt verschillende prijsopties met verschillende functiesets. U kunt de meeste CRM-functies gebruiken, ongeacht welk plan u gebruikt, dus u hoeft alleen maar rekening te houden met de rest van de tools die u krijgt voor uw geld. Laten we eens kijken naar wat elk van de plannen biedt, en wat de meeste waarde kan toevoegen aan uw bedrijf.
Free
Het Free abonnement is voor altijd gratis, maar heeft bepaalde beperkingen. U krijgt een 7-daagse ticketgeschiedenis, één chatknop, één telefoonnummerintegratie, één e-mailadres, basisrapporten, een klantenportaal met forum en klantenondersteuning.
Small
Het Small abonnement kost $9 per maand per agent en het verbetert de functies aanzienlijk. Je krijgt een onbeperkte ticketgeschiedenis en onbeperkte e-mailadressen, geavanceerde rapportage, API + integraties, automatiseringsregels en tijdsregels, white glove setup, en nog veel meer.
Medium
Het Medium abonnement kost $29 per vertegenwoordiger per maand en geeft u toegang tot onbeperkte chat knoppen, feedback functies, real-time bezoekersmonitoring, proactieve chat uitnodigingen, tevredenheidsonderzoeken, integraties met sociale netwerken, functies voor tijdregistratie, audit log, en nog veel meer.
Large
Het All-Inclusive plan kost $49 per maand per agent en geeft je toegang tot het complete scala aan LiveAgent-functies. Je krijgt ondersteuning voor callcenters, videogesprekken, IVR, gespreksroutering, onbeperkte gespreksopnames en alle andere diensten van alle vorige plannen.
Besluit
Terwijl LiveAgent misschien niet de eerste keuze is voor veel gebruikers van CRM-software, zijn de CRM-functies vrij goed. De functies kunnen voldoen aan veel gebruiksscenario’s die agenten dagelijks kunnen tegenkomen. De functieset is misschien niet zo uitgebreid als wat sommige toegewijde CRM-softwareoplossingen bieden, maar je kunt het uitbreiden met een verscheidenheid aan native en externe integraties.