Key takeaways
Pros
- Breed scala aan abonnementen
- Groot aantal sjablonen
- Ontwikkelaarsmodus met bredere functies
Cons
- Problematisch aanmeldingstraject met foutmeldingen en serverstoringen
- Lange laadperiode
- Langdurig onboarding-proces
- Gebrek aan automatisch opslaan
Aan de slag met de Quriobot-functie
Quriobot is een populaire softwaretool voor chatbots met functies die het gebruik van chatbots op websites mogelijk maken. Daarnaast kunnen abonnees de functies van Quriobot gebruiken op verschillende conversatie-messengers, waaronder Facebook en WhatsApp. We zullen nu kijken naar de chatbotfunctie van Quriobot en zien hoe deze software dagelijks presteert.
Aangezien Quriobot een gratis abonnement aanbiedt, zou u denken dat het vrij eenvoudig is om ermee aan de slag te gaan. Wat u moet doen is naar hun website gaan en op de knop “aanmelden” klikken. Nadat u akkoord bent gegaan met enkele regels en beleidsregels, krijgt u verschillende opties om een account aan te maken, waaronder: Google, Facebook, Office 365 en de traditionele manier met uw emailadres en naam.
Hier kwam ik enkele problemen tegen. Welk wachtwoord ik ook zou typen, Quriobot zou zeggen dat het niet sterk genoeg was. Dit gebeurde met ten minste 5 verschillende wachtwoorden die ik gebruikte (inclusief wachtwoorden met cijfers en speciale tekens, evenals hoofdletters en kleine letters). Uiteindelijk moest ik me aanmelden met mijn Facebook-account.
Na succesvolle registratie wordt u naar de hoofdpagina van uw account geleid. Hier krijgt u een gids met 16 stappen om aan de slag te gaan met Quriobot. U hoeft het niet te volgen, maar het kan nuttig blijken te zijn. Er is een kans dat u sneller leert hoe u Quriobot moet gebruiken. De tutorial leert u dingen zoals hoe u bots een naam geeft, sjablonen kiest, nieuwsstappen en regels toevoegt, botberichten configureert, implementeert en meer.
Wanneer u uw bot heeft gemaakt, wordt het tijd om deze in de door u gewenste kanalen te plaatsen. Hier hebtu een paar opties om het te doen. U kunt de chatbot op een landingspagina plaatsen, embedden in uw website of integreren in een van de geïntegreerde instant messengers, zoals WhatsApp.
Enkele hoogtepunten:
- Het aanmeldingsproces is enigszins uitdagend omdat de website de indruk wekt buggy en traag te zijn
- Het installatieproces duurt onder normale omstandigheden enkele minuten, maar bij problemen kan dit langer duren
- Ik ondervond enkele problemen, voornamelijk met het in- en uitlogproces, omdat het onmogelijk was om opnieuw in te loggen na het uitloggen – ik moest een nieuw account aanmaken
- Als nieuweling raakt u misschien ontmoedigd om het aanmeldingsproces te voltooien
Quriobot chatbot Functies en implementatie
Kijkend naar de functies van Quriobot en het implementatieproces, valt er veel te verbeteren. Als u eenmaal bezig bent met het maken van uw eerste echte chatbot, zult u misschien positief verrast zijn met enkele van de beschikbare opties. Dat komt omdat Quriobot een breed scala aan mogelijkheden biedt. U kunt chatbots maken om uw klanten te helpen, leads op te halen, feedback te verzamelen, informatie over leads te verzamelen en naar Zapier te sturen, afspraken te plannen, de verkoop te stimuleren en meer.
Allereerst, schreeuw naar Quriobot voor het bieden van een “preview” -functie. Voorvertoningen van uw chatbots bij elke stap van het creatietraject is een krachtig en nuttig iets om te hebben. Hiermee kunt u uw voortgang volgen en zien of u geen fouten maakt.
Als u chatbots in meer dan 1 taal moet maken, is er geen enkel probleem. Allemaal dankzij meer dan 70 bot talen samen met dynamische vertaling van Google Translate. Dit is vooral handig voor bedrijven met een internationaal publiek.
Het heeft met name weinig zin om chatbots te implementeren als u zich niet bezighoudt met enige vorm van tracking en analyse. Gelukkig kunt u alle Quriobot-acties als virtuele pageviews en events naar uw Google Analytics sturen (ook naar Google Tag Manager).
Wat betreft de implementatie van de chatbots zelf, er zijn veel plaatsen om ze in te zetten. Ze omvatten: landingspagina, uw website, instant messengers (zoals Facebook, Viber) en als een aparte live chat. Elke plaats heeft een ander implementatieproces, dat wordt weergegeven in de sectie “kanalen” in het Quriobot-dashboard.
Prestaties en bruikbaarheid
Mijn algemene indruk is dat Quriobot niet de gemakkelijkste chatbotsoftware is om te gebruiken, vooral als u nog nooit eerder chatbots hebt ontworpen. Het kost wat tijd om vertrouwd te raken met alle functies en hoe ze werken, zelfs als het gaat om het maken van een eenvoudige bot.
Een mooi voordeel is zeker de “preview” feature, waarmee u kunt zien hoe uw chatbots er in de praktijk uitzien. Op deze manier kunt u uw voortgang onderweg volgen en tijdens het hele proces aanpassen.
Verwacht echter niet dat u weinig tijd zult besteden aan het uitzoeken van alle functionaliteiten. De software wekt de indruk gecompliceerd en niet bijzonder gebruiksvriendelijk te zijn. Wat hier meer brandstof aan het vuur toevoegt, zijn de incidentele systeemuitval en bugs.
Al met al heeft Quriobot zeker wat verbeterpunten. U zult ze echter niet zien als uw behoeften niet te geavanceerd zijn.
Quriobot prijzen
Allereerst biedt Quriobot een gratis abonnement voor hun abonnees. Dat is goed nieuws voor alle fans van niet-betalende oplossingen. Bovendien zijn er ook betalende abonnementen die gebruikers kunnen gebruiken. Alle beschikbare abonnementen en hun specificaties worden hieronder uitgelegd.
Gratis abonnement
Binnen dit abonnement kunt u verwachten toegang te hebben tot een behoorlijk aantal functies.
Voorbeelden zijn onder meer emailondersteuning, een onbeperkt aantal organisatieleden, All Step-typen en een aangepaste look en feel per bot.
Bovendien zijn er enkele interessante functies om van te profiteren voor verschillende messenger-apps, zoals: Facebook-kanaal, Facebook-commentaartrigger, WhatsApp (Twilio) -kanaal, LINE-kanaal, MessageBird-kanaal, Telegram-kanaal, Viber-kanaal, WhatsApp (360Dialog) -kanaal en zelfs een livechat.
Business-abonnement
Het Business-abonnement begint bij €14 per maand en omvat alles van het gratis abonnement met enkele extra voordelen.
Dat zijn: verwijder Quriobot-branding, aangepast domein voor de bestemmingspagina, algemeen domein en ook een complete kennisbank voor u en uw klanten.
Agency-abonnement
Vervolgens hebben we het Agency-abonnement dat begint bij €1062/maand. Binnen deze kunt u absoluut alles van het businessplan verwachten. Bovendien is er ook een suborganisatiekorting en een aangepast implementatiedomein.
Enterprise-abonnement
Last but not least, laten we diep ingaan op het Enterprise-plan dat begint bij €5127/maand. Deze bevat alles van het bureauplan. Als bonus zijn er ook alle andere Quriobot-functies, aangepaste look en feel, aangepaste API-integraties, aangepaste rapportage, op maat gemaakte bots door Quriobot-ontwikkelaars en natuurlijk premium ondersteuning met telefoon, email en chat.
Besluit
In grote lijnen is de chatbotoplossing van Quriobot een middelmatige tool die voorziet in basisbehoeften. De algemene indruk is dat het geen buitengewone functies biedt.
Aan de andere kant doet het zijn werk als het gaat om het maken van eenvoudige bots, hoewel sommige functies echter verwarrend of uitdagend lijken, vooral als je nog nooit eerder hebt gecodeerd.
Enkele van de zeker grote voordelen zijn de reeks abonnementen, de verscheidenheid aan sjablonen en de ontwikkelaarsmodus. Problemen als een problematisch aanmeldingstraject, een lang implementatieproces en ontbrekende automatische opslag zijn echter de nadelen van deze tool.
Opmerking: de meningen in dit artikel zijn die van de gastauteur en niet noodzakelijkerwijs van LiveAgent.
Frequently Asked Questions
Wat moet ik doen als ik mijn bot niet kan redden?
In een situatie waarin de optie om een bot op te slaan niet werkt, zijn er enkele mogelijke oplossingen. Eén: vernieuw uw website. In dit geval kunt u echter de niet-opgeslagen wijzigingen kwijtraken. Twee: klik op de knop “uw niet-opgeslagen wijzigingen ongedaan maken”. Op deze manier verliest u echter ook de wijzigingen (maar in ieder geval niet de hele bot). Drie: neem contact op met de ondersteuning van Quriobot voor hulp. Vier: Controleer hun antwoord op waarom u uw bot niet kunt opslaan en de essentiële aanpassingen of wijzigingen kunt aanbrengen.
Kan ik erachter komen of Quriobot een storing heeft?
Natuurlijk, het is mogelijk om te controleren of Quriobot een storing heeft. Om dit te doen, kunt u bijvoorbeeld naar de Statusgator-website gaan en daar de status van Quriobot controleren. Bovendien zou je het direct op de website van Quriobot moeten kunnen zien: als het correct werkt zonder problemen, betekent dit dat er geen storingen zijn.
Hoe vind ik oplossingen als ik problemen heb met het bewerken van de bot?
Als u problemen ondervindt bij het bewerken van Quriobots, heb je 2 opties. Bekijk eerst de Quriobot Academy met nuttige artikelen. Als dat niet helpt, neem dan per email contact op met Quriobot om het probleem uit te leggen.