Aan de slag met de Microsoft bot functie
Microsoft Azure Chatbot is een cloudgebaseerd ontwikkelplatform voor chatbots, ontwikkeld door Microsoft. Het maakt deel uit van de Azure Bot Service, waarmee bedrijven en ontwikkelaars chatbots kunnen bouwen, testen, implementeren en beheren op platforms zoals websites, mobiele apps en berichtenplatforms zoals Skype en Slack.
Om u te registreren voor de chatbot, moet u eerst een Azure-account aanmaken. Om dit te doen, ging ik naar de gratis aanmeldingswebsite en ging verder met de registratie. Mijn emailadres werd automatisch herkend omdat ik het account al eerder had aangemaakt, dus het enige wat ik hoefde te doen was mijn wachtwoord opgeven en de login op de Authenticator-app op mijn telefoon bevestigen.
Nadat ik de 2-factor-verificatie had doorstaan, werd mij gevraagd een vrij lang formulier in te vullen. Het vroeg me om verschillende details, zoals mijn volledige naam, land, btw-ID van het bedrijf en andere informatie.
Nadat ik deze gegevens had verstrekt, moest ik akkoord gaan met enkele voorwaarden en kon ik verder gaan.
Toen ik verder ging met het aanmeldingsproces, werd mij gevraagd om mijn kredietkaratgegevens in te dienen. Ik heb echt een hekel aan deze aanpak (vooral als het gratis tools zijn die ik probeer uit te testen en te beoordelen). Maar zonder al te veel na te denken, gaf ik Microsoft mijn factuurgegevens. In dit stadium stuitte ik op een probleem: ik kon geen kaart gebruiken die niet geregistreerd was in hetzelfde land als dat ik in de vorige fase had geselecteerd voor mijn adresgegevens. Dit was enigszins irritant en maakte het proces arbeidsintensiever.
Gelukkig werd ik in de volgende stap om feedback gevraagd, dus heb ik het probleem meteen genoemd in de hoop dat het team er iets aan zal doen.
Alles kostte me ongeveer 7-10 minuten, samen met het wachten op een bevestigings-sms met een code.
Over het algemeen zou ik zeggen dat zowel het aanmeldingsproces als de eerste indrukken van de tool vriendelijk zijn voor nieuwkomers. Nadat ik me had aangemeld, heb ik de gebruikersinterface een beetje onderzocht en het maakte een positieve indruk op mij. Het was makkelijk en duidelijk om doorheen te navigeren.
Functies en implementatie van Microsoft-bots
Nadat ik de software een tijdje had doorgenomen, begon ik de verschillende functies en use cases te verkennen.
Als het gaat om de toegepaste AI-services, heb ik kunnen profiteren van verschillende functies, zoals de formulierorganizer, metrische adviseur, video-analysator en de botservice.
Om een chatbot te maken, moet u een van de softwaretools kiezen die verbonden zijn met Microsoft. Helaas kende ik geen van hen, dus ik ging door en koos de allereerste – Mia.
In deze fase van het proces was het heel gemakkelijk om door de applicatie te navigeren. Alles was duidelijk en begrijpelijk. Misschien zou iemand kunnen beweren dat de gebruikersinterface een beetje te wit en bot is, maar dat vond ik niet erg.
Iets dat me verbaasde, was dat de specifieke tools binnen Microsoft niet echt gratis te gebruiken waren. Mia had bijvoorbeeld een gratis proefperiode van een maand en daarna had het een €1.701/gebruiker/eenmalige betaling.
Sommige van de andere chatbots waren niet eens beschikbaar voor het land waar ik woon, maar toch stonden ze op de lijst. Dit beetje was teleurstellend en frustrerend.
Wat betreft elke vorm van ondersteuning of tutorials voor als u een handje nodig hebt, ik vond het erg leuk om verschillende bronnen te zien die zijn ontworpen om onervaren gebruikers te helpen.
Prestaties en bruikbaarheid
Nadat ik vertrouwd was geraakt met de meeste functies en de verschillende chatbotservices die werden aangeboden, besloot ik de prestaties en bruikbaarheid van een van de chatbots uit te testen. Ik heb het op een testwebsite van mij geïmplementeerd. Een van de belangrijkste voordelen van het gebruik van Azure Chatbot is naar mijn mening het vermogen om natuurlijke taal te begrijpen en op een gemoedelijke manier te reageren op gebruikersinvoer. Ik was best tevreden met hoe de bot ermee omging. De chatbot presteerde op een manier die natuurlijk en intuïtief aanvoelde. Bovendien was het voor mij mogelijk om het gedrag en de reacties van de chatbot aan te passen aan de specifieke behoeften van mijn potentiële gebruikers, aangezien de Azure-chatbot zeer aanpasbaar is. Zo heb ik de chatbot geconfigureerd om specifieke informatie te geven en specifieke acties uit te voeren op basis van input van de gebruiker.
Prijzen voor Microsoft-bots
Microsoft biedt verschillende varianten van hun abonnementen, met zowel abonnementen als extra betalende add-ons.
Gratis abonnement
Een van de twee abonnementen voor de chatbot van Microsoft is het gratis abonnement. Daarbinnen hebt u onbeperkte berichten voor standaardkanalen, evenals tot 10.000 berichten per maand voor premiumkanalen.
€1 abonnement
Aan de andere kant is er ook het S1-abonnement. Deze is niet gratis, omdat er bepaalde kosten aan verbonden zijn. Hoewel standaardkanalen niet worden betaald, kosten de premiumkanalen e0,50 voor elke 1000 berichten.
Bijkomende kosten
Afgezien van de 2 hierboven vermelde tariefplannen, zijn er een aantal extra kosten die u mogelijk moet dekken. Ze bevatten:
- Azure Bot Service
- Toepassingsinzichten
- Taalbegrip
- QnA-maker
- Spraak
Besluit
Om mijn recensie samen te vatten, kan ik zeggen dat het zeker een interessante ervaring was om de Microsoft-chatbot uit te testen. De prijzen zijn misschien niet de best gestructureerde ter wereld, maar er is zeker een plan voor elk type budget – groot en klein. Hoewel aanmelden enigszins uitdagend kan zijn, zal de algemene gebruikersinterface van de hele chatbot dit ongemak goedmaken. Kijkend naar het scala aan verschillende functies, zijn ze zeker breed en gevarieerd. Hierdoor denk ik dat de chatbot van Microsoft een kans heeft om een brede klantenkring aan te spreken. Het werkt probleemloos en kan op verschillende manieren worden gebruikt. Om te controleren of het goed bij uw bedrijf past, is het waarschijnlijk het beste om gebruik te maken van hun proefperiode en zelf te zien wat het allemaal inhoudt!
Frequently Asked Questions
Hoe voer ik de Azure-bot lokaal uit?
De Azure Functions Core Tools moeten op uw ontwikkelcomputer zijn geïnstalleerd om een Azure Bot lokaal uit te voeren. Met de Azure Functions Core Tools kunt u Azure Functions lokaal uitvoeren, waarmee u uw bot kunt uitvoeren. Zodra u de Azure Functions Core Tools hebt geïnstalleerd, kunt u uw bot lokaal starten door een opdrachtprompt te openen, naar de hoofdmap van uw bot te navigeren, de opdracht “func start” uit te voeren en naar de website te gaan om deze te testen.
Hoe test ik de Azure botservice?
Door de Azure Bot Service-emulator te gebruiken, kunt u de Azure Bot-service testen. Het is mogelijk om uw bot lokaal te testen voordat u deze in Azure implementeert met behulp van de emulator. Nadat u uw bot in Azure hebt geïmplementeerd, kunt u deze testen met behulp van de Azure Bot Service-emulator. Zowel V4 als V3 van de Bot Framework SDK kunnen worden getest met de emulator.
Hoe integreer ik Azure bot in mijn website?
Azure Bot kan in uw website worden geïntegreerd met behulp van het webchatkanaal van de Azure Bot-service. Door een webchat-widget in uw website in te sluiten, kunnen gebruikers rechtstreeks met uw bot communiceren. Meer details hierover zijn te vinden op de website van de chatbot.