Key takeaways
Pros
- Aanpasbare functies
- Flexibel
- Betrouwbare oproepregistratie en -analyse
Cons
- Kan moeilijk zijn om te navigeren
- Incidentele vertragingen bij het kiezen
- Kan duur worden
Het enige dat u hoeft te doen om uw gratis Dialfire-account aan te maken, is de vereiste informatie op te geven in het gedeelte Aanmelden van hun website en het vakje met de algemene voorwaarden aan te vinken.
Daarna hoeft u alleen maar uw emailadres te verifiëren en kunt u het Dialfire-platform meteen gaan gebruiken.
Toen ik toegang kreeg tot mijn account, zag ik meteen meerdere manieren om ondersteuning te krijgen, waaronder een video-tutorial en een link naar de kennisbank van Dialfire. Deze gebruikersgerichte aanpak maakte veel indruk op me.
Ik keek snel rond en besloot dat het tijd was om de callcenterfuncties te testen. Ik geef toe dat ik het veel moeilijker zou hebben gehad om alles in te stellen zonder de documentatie. Ook al had ik een grote rode “Bellen”-knop verwacht, zo werkte het toch niet.
Het eerste dat u hoeft te doen, is uw contactenlijst importeren. Ga hiervoor naar het tabblad Importeren in het menu aan de linkerkant. Daar kunt u uw contactenlijst uploaden vanuit een spreadsheet zoals Microsoft Excel, LibreOffice Calc of Google Docs.
Nadat u dat hebt gedaan, opent u het tabblad Bellen. Daar hebt u de mogelijkheid om een bestaande klant te bellen of een nieuwe toe te voegen. Ik besloot een nieuwe klant toe te voegen aan mijn contacten. U kunt behoorlijk wat informatie over hen invullen, inclusief gespreksrichtlijnen en oproepresultaten.
Rechtsonder kunt u een telefoongesprek starten door op het groene telefoonpictogram te klikken. U kunt uzelf ook dempen en door op de rode stip aan de rechterkant te drukken, kunt u de oproepopname starten.
Als u de inkomende functie wilt inschakelen, kunt u met Dialfire uw nummer configureren in het gedeelte Telefoonnummers. U kunt ervoor kiezen om een reeds bestaand telefoonnummer te registreren, een nieuw nummer te bestellen en een virtuele lijn aan te maken. Ik zou het op prijs hebben gesteld als deze configuratieoptie was gemarkeerd. Maar u moet niet te veel worstelen met het vinden ervan.
Dialfire callcenterfuncties en implementatie
Dialfire is een cloudgebaseerde browser-callcenter-applicatie die voornamelijk bedoeld is om uitgaande gesprekken te voeren. Zoals ik al zei, vond ik het leuk dat u meteen aanwijzingen krijgt van tutorials en veelgestelde vragen.
De algemene gebruikersinterface kan echter een beetje verwarrend zijn, dus ik raad elke nieuwe gebruiker aan om het tabblad documentatie open te houden terwijl hij het systeem uitzoekt. Gelukkig zijn kennisbankartikelen goed geschreven en informatief.
Wanneer u oproepcampagnes maakt, kunt u met Dialfire deze behoorlijk grondig configureren in het gedeelte Taken. U kunt IVR-stromen maken, spraakopnamen exporteren en meer. Dit kan erg handig zijn in grotere callcentra om processen op te zetten.
Het callcenterplatform van Dialfire biedt ook enkele functies voor het bewaken van vertegenwoordigers. In het gedeelte Begeleiden kunt u het kantoorfiliaal voor elke callcentervertegenwoordigers configureren, campagnedetails toevoegen en zelfs gespreksopnamen beluisteren.
Een andere functie die uw callcenteractiviteiten aanzienlijk kan verbeteren, is de preview en voorspellend kiezen. U kunt nalevingsregels configureren en het aantal gelijktijdige oproepen beperken. U kunt ook kiezergroepen instellen voor verschillende teams of afdelingen.
Bovendien kunt u callcenteranalyses bestuderen en rapporten maken op het tabblad Analytics, en eenvoudig beschikbare gegevens importeren en exporteren. Dit omvat statistieken van de contactlijst, statistieken van inkomende wachtrijen en activiteitsstatistieken.
Prestaties en bruikbaarheid
Als het gaat om de prestaties van het callcenter van Dialfire, valt er niet veel aan te merken. Als u ooit in een groot outbound callcenter hebt gewerkt, weet u dat “als het werkt, het werkt”. En dat is dat. Kan de gebruikersinterface wat aanpassingen gebruiken? Natuurlijk, maar het is geen ervaringsbrekend probleem. De gesprekskwaliteit is in orde, u kunt de benodigde gegevens importeren en exporteren, gesprekken afluisteren en uw callcentermedewerkers in de gaten houden, en dat is meestal alles wat u nodig heeft.
Ik kan deze beoordeling echter niet verlaten zonder erop te wijzen dat ik na een zeer korte testtijd was uitgelogd en mijn account moest verifiëren. Natuurlijk kan ik dat. Laat me mijn email checken, dacht ik.
Nou, zo gemakkelijk is het niet. De email die ze stuurden, vroeg me in feite om een demogesprek te boeken, anders bleef ik uitgelogd. Ik weet wanneer ik mijn verliezen moet tellen, dus besloot ik dat ik de software goed genoeg had bekeken om er commentaar op te geven, en ik stopte ermee.
Dialfire prijzen
De prijzen van Dialfire zijn een beetje ingewikkeld om uit te leggen. Ze bieden 5 hoofdabonnementen aan. Hoe hoger het abonnementsniveau, hoe minder u extra kosten hoeft te betalen voor de functionaliteiten van Dialfire.
Betaal naar gebruik
Zoals de titel suggereert, betaalt u bij deze laag voor functionaliteiten terwijl je ze gebruikt. Het initiële abonnement is gratis, maar voor alles, inclusief het gebruik van het Dialfire-platform, campagnescripting, voorspellende dialer en inkomende oproepblending, moet u elke keer €0,001 tot €0,005 betalen.
Basis
Voor €15 per gebruiker per maand kunt u zonder extra kosten gebruik maken van het Dialfire-platform, predictive dialing en technische ondersteuning.
Advanced
Dit niveau kost €20 per gebruiker per maand en laat u genieten van alles van het vorige pakket, plus inkomende oproep blending en gespreksopname zonder dat u extra hoeft te betalen.
Professioneel
De Professional-abonnement betaalt €25 per gebruiker per maand en bouwt voort op de vorige en voegt aanpasbare campagnes toe aan de lijst met functies waarvoor geen extra kosten in rekening worden gebracht.
Enterprise
Het duurste en meest robuuste Dialfire-abonnementspakket kost €30 per gebruiker per maand en bevat alle functies van het vorige niveau met de toevoeging van campagnescripting, Google Agenda en Google Data Studio Connector, activiteitenmodule en de functie van onderhuurder zonder extra kosten .
Besluit
Om mijn ervaring met de callcentersoftware van Dialfire af te sluiten, zou ik zeggen dat het een allegaartje is. Ondanks dat ik enigszins werd afgewezen door de verwarrende gebruikersinterface, was ik aanvankelijk onder de indruk van de robuuste en behulpzame documentatie en het aantal configureerbare functies. Het platform lijkt misschien een beetje kaal, maar in de callcenteromgeving is er nauwelijks behoefte aan luxe.
Dat gezegd hebbende, zou ik genoten hebben van een gebruiksvriendelijkere interface, maar als u het niet erg vindt om de “Hoe” op het tweede scherm te openen, komt alles goed.
Het laatste waar ik het over wil hebben, is hoe mijn ervaring eindigde. Ik stelde het niet op prijs gedwongen te worden om een demogesprek te boeken. Ik begrijp waarom het voor sommige mensen zou kunnen werken. Het enige wat ik echter nodig had, was de software zelf testen. Uitloggen voelde alsof mijn account werd gegijzeld totdat ik voldeed aan de eisen van Dialfire om met hun verkoopteam te praten.
Frequently Asked Questions
Ik heb moeite met de gesprekskwaliteit.
Zorg ervoor dat uw internetverbinding stabiel en sterk is en dat uw computer voldoet aan de minimumvereisten voor het uitvoeren van Dialfire-callcentersoftware. Daarnaast wilt u misschien het aantal actieve oproepen verminderen om de gesprekskwaliteit te verbeteren en te voorkomen dat oproepen wegvallen.
Mijn telefoonnummer wordt niet weergegeven.
Het telefoonnummer dat u wilt laten zien, moet zijn geregistreerd bij Dialfire en zijn toegewezen aan de oproeptaak. In het gedeelte Telefoonnummers kunt u controleren of de beller-ID-configuratie correct is ingesteld. Als uw telefoonnummer nog steeds niet wordt weergegeven, moet u contact opnemen met de klantenservice van Dialfire.