Key takeaways
Pros
- Geweldige interface met een functionaliteit vrij van foutmeldingen
- Probleemloze belfunctionaliteit
- Gemakkelijke navigatie
- Geweldige gebruikerservaring
Cons
- Kan duur worden
Aan de slag met de CloudTalk-callcenterfunctie
Met CloudTalk kon ik aan de slag met een gratis proefversie, dankzij het proefformulier dat beschikbaar is op hun officiële website. Het enige dat nodig was, waren mijn contactgegevens, en gelukkig hoefde ik geen kredietkaartgegevens in te voeren om te voltooien. Daarna creëerde CloudTalk een gratis nummer voor mijn gratis proefperiode, dus ik had geen zaken te doen met VoIP-providers en begon uit te zoeken hoe ik ergens anders een nummer kon krijgen.
CloudTalk doet het vanaf het begin heel goed. Het gaf me niet alleen een testtelefoonnummer, maar het legde ook zorgvuldig en eenvoudig verschillende delen van de software uit. Het gaf me ook de kans om een testoproep te beantwoorden om een idee te krijgen van het gebruik van de oproepfunctionaliteit. Het is gewoon geweldig en ik zou dit soort handleidingen in elk type software waarderen, ongeacht wat het doet. CloudTalk zal u ook vragen om de CloudTalk-telefoontoepassing te downloaden. Als u klaar bent met de installatie, kunt u beginnen met het bekijken van de interface.
CloudTalk heeft een erg mooie interface met een moderne uitstraling. De navigatie lijkt vanaf het begin eenvoudig, dus u zou geen problemen moeten hebben met het vinden van opties waarnaar u op zoek bent. Het hoofddashboard toont statistieken voor een geselecteerde periode, zoals gemiste oproepen, gemiddelde wachttijden en gemiddelde gespreksduur. Alle navigatie-opties staan in de linker menubalk. CloudTalk geeft ook een tegoed van €5 om aan de slag te gaan met oproepen. De gebruikerservaring is net zo goed in de CloudTalk Phone-applicatie.
Omdat ik me niet bezig hoefde te houden met het aanmaken of integreren van het VoIP-telefoonnummer, kon ik vrijwel direct beginnen met het verkennen van de callcenterfunctionaliteit. Het is gemakkelijk om vertrouwd te raken met de gebruikersinterface. Voordat ik inga op het testgedeelte van de beoordeling, kijken we eerst naar wat voor soort callcenterfuncties u kunt verwachten als u voor CloudTalk kiest.
CloudTalk callcenterfuncties
CloudTalk biedt gerichte en duidelijke callcenterfunctionaliteit die wordt verbeterd door een reeks verschillende functies. Deze functies omvatten de mogelijkheid om basisinstellingen aan te passen, zoals het in- of uitschakelen van voicemail, het standaard toevoegen van opnamen als e-mailbijlagen, SMART-kiezer en nog een paar meer. CloudTalk biedt ook oproeptagging, die wordt geleverd met een eigen set instellingen en aanpassingsopties die op elk moment kunnen worden aangepast.
Ik kon ook de instellingen voor oproepzichtbaarheid voor inkomende en uitgaande oproepen afzonderlijk aanpassen. De functies van CloudTalk omvatten ook een eenvoudige maar krachtige contactenlijst voor eenvoudig contactbeheer. Dialer-opties omvatten campagnes en enquêtes, evenals oproepscripts. Deze functies zijn een zeer goede aanvulling op de functieset van CloudTalk. Ik kan ook individuele vertegenwoordigers beheren, groepen maken en beheren, en uitgebreide statistieken en analyses bekijken.
Prestaties en bruikbaarheid
Omdat ik vanaf het begin een telefoonnummer in CloudTalk kreeg, had ik geen moeilijke instellingen. Ik kon meteen beginnen met bellen. Ik heb een paar testoproepen gedaan om te zien hoe CloudTalk presteert en ik ben blij te kunnen zeggen dat het zeer goed presteert. Nadat u de CloudTalk Phone-applicatie hebt gedownload, kunt u beginnen met bellen en bellen. De applicatie is heel eenvoudig te gebruiken, omdat het zeer weinig opties biedt en daarom zeer kleine kans op verwarring. U krijgt een enorm toetsenblok met extra functies zoals Power dialer, Smart dialer, oproepgeschiedenis, contacten, berichten en gebruikersprofielinstellingen.
Ik ondervond een paar korte vertragingen in de applicatie, maar het was geen groot probleem dat mijn workflow op een belangrijke manier zou stoppen. Ik heb meteen een testoproep gedaan en de ervaring was prettig. Ik heb helemaal geen problemen ondervonden met de oproepen. Het geluid was in beide richtingen helder, geen druppels, geen problemen. CloudTalk doet zijn werk ook in andere opzichten heel goed. Omdat er geen grote problemen waren en er niets ongewoons aan de hand was met de oproepen, besloot ik de andere functionaliteit in de CloudTalk Phone-applicatie te testen.
De contactfunctionaliteit van de CloudTalk Phone-applicatie werkt net zo goed als in de webapplicatie. Hiermee kunt u tal van contactgegevens toevoegen. Er valt niet veel te zeggen over het gedeelte met de oproepgeschiedenis van de app, behalve dat het heel goed werkt en je meteen kunt terugbellen. Ik heb de berichtenfunctie niet kunnen testen, omdat deze niet beschikbaar was in mijn gratis proefperiode. Ten slotte kunt u met de profielinstellingen en applicatie-instellingen uw taal, snelkoppelingen, app-gedrag aanpassen en uw audio-instellingen aanpassen.
CloudTalk prijzen
CloudTalk biedt vier abonnementen. Elk duurder abonnement breidt de functieset van het vorige uit. Alle abonnementen bieden callcenterfunctionaliteit, dus uw besluitvorming zal hoogstwaarschijnlijk draaien om de soorten functies die u nodig heeft om uw werklast aan te kunnen. Laten we elk abonnement eens bekijken en zien wat u krijgt.
Starter
Het Starter-abonnement kost €25 per maand per gebruiker per jaar. Het geeft u toegang tot onbeperkte inkomende en interne gesprekken, de click-to-call-functionaliteit, geautomatiseerde oproepdistributie, mobiele app, onbeperkte wachtrijen, internationale nummers, beschikbaarheid voor meer dan 160 landen en meer.
Essentieel
Het Essential-abonnement kost jaarlijks e30 per maand per gebruiker. Het geeft u alle functies van het Starter-abonnement en voegt geavanceerde analyses toe met onbeperkte geschiedenis, realtime clientdashboard, integraties met andere systemen, Open API, op vaardigheden gebaseerde routering, slimme wachtrijen, sms-/tekstberichten, workflowautomatisering en meer.
Expert
Het Expert-abonnement kost jaarlijks €50 per maand per gebruiker. Het biedt u alle functies van de vorige twee abonnementen, evenals Salesforce-integratie, Power Dialer en Smart Dialer, oproepbewaking, wallboards, spraak-naar-tekst, eenmalige aanmelding, SQL-exporter, onbeperkt aantal gelijktijdige oproepen en meer.
Aangepast
Het aangepaste plan biedt prijzen op maat. Het biedt alle functies van alle eerdere abonnementen en voegt aangepaste onboarding, onbeperkte uitgaande gesprekken, beveiliging op bedrijfsniveau, ondersteuning voor ontwikkelaars, aangepaste rapportage, SLA’s en meer toe.
Besluit
CloudTalk maakt geweldige callcentersoftware en u zult zeker niet teleurgesteld zijn als u ervoor kiest. Het biedt alles wat u nodig heeft van standaard callcentersoftware, en wat nog belangrijker is, alles is geïmplementeerd in een zeer goed ontworpen interface die gemakkelijke navigatie biedt. Alle beschikbare functies zullen u ongetwijfeld ten goede komen. De belangrijkste beslissing die u moet nemen, is hoeveel u bereid bent te betalen voor software van deze kwaliteit. De abonnementen kunnen behoorlijk duur worden, dus kies verstandig.
Frequently Asked Questions
De CloudTalk Phone-app werkt niet goed
Hoewel de CloudTalk Phone-app is ontworpen om probleemloos te werken, is een van de meest voorkomende problemen dat deze mogelijk niet goed werkt vanwege antivirussoftware. Als u antivirussoftware op uw computer gebruikt, controleer dan of uw antivirussoftware geen of alle CloudTalk-functionaliteit blokkeert. Zo ja, zorg er dan voor dat u een uitzondering maakt voor CloudTalk in uw antivirussoftware, zodat deze kan functioneren zoals bedoeld. CloudTalk Phone is een veilige applicatie, dus u hoeft zich geen zorgen te maken over schade aan uw computer.
De CloudTalk-webapp zegt dat ik offline ben, ook al heb ik deze geopend
Als u de toepassing CloudTalk Phone hebt gedownload, maar deze niet is ingeschakeld, beschouwt CloudTalk u als offline vanuit het callcenter. Schakel de app in en kijk of het probleem zich blijft voordoen. CloudTalk verandert automatisch van status, dus als het probleem niet is verdwenen, zorg er dan voor dat u zichzelf als online instelt in de CloudTalk Phone-app.