Key takeaways
Pros
- Goed uitgebalanceerde functieset
- Goed optreden
- Goede aanpassingsmogelijkheden
Cons
- Verplichte branding in een van de abonnementen
Aan de slag met Pure Chat live chat
Pure Chat heeft een van de snelste registratieprocessen die u kunt krijgen. U hoeft zich alleen maar aan te melden, uw contactgegevens op te geven en u wordt naar het dashboard geleid. Het dashboard zelf toont u de resterende stappen om uw live chatwidget aan de praat te krijgen. Geen ellenlange trajecten, maar een productieve aanpak waardoor u er direct mee aan de slag kunt.
De volgende stap leidt ons direct naar de installatie van het script op de website. U kunt ervoor kiezen om het zelf te installeren door de code te kopiëren en te plakken, of u kunt een directe integratie proberen als u Weebly of WordPress gebruikt. U kunt de instructies ook naar uw websitebeheerder sturen via een kant-en-klaar emailformulier. Er is ook een optie om de live chat-installatie te verifiëren, zodat u zeker weet dat deze werkt zoals bedoeld.
Wat me de eerste keer niet opviel, waren de aanpassingsmogelijkheden voor uw live chat. U kunt overschakelen naar het gedeelte Aanpassen bovenaan de interface en uw chatwidget naar wens aanpassen en de instellingen wijzigen. Over het algemeen zijn de aanpassingsmogelijkheden erg goed en ze zijn niet te vol met onnodige dingen. U kunt de kleuren en het ontwerp aanpassen voor de web- en smartphoneversie, beschikbaarheidsberichten en e-mailformulier instellen, plezier hebben met triggers en nog veel meer.
Als u eenmaal tevreden bent met de aanpassing, kun je de live chat-widget integreren. Ik besloot een handmatige integratie uit te voeren, omdat dit de gemakkelijkste optie van de drie lijkt. De code werkte perfect en ik kon aan de slag met het testgedeelte van deze beoordeling. Maar eerst kijken we naar de functies en het ontwerp van de Pure Chat live chat.
Functies en gebruikersinterface
De Pure Chat-functies zijn wat je zou verwachten van een live chat-oplossing, maar er is wat ruimte voor verbetering. U krijgt de standaarddingen, zoals geavanceerde aanpassing van widgets, beveiligingsrollen en standaardantwoorden. U kunt emailformulieren en automatische antwoorden aanpassen voor wanneer uw vertegenwoordigers niet beschikbaar zijn. De meeste van deze functies zijn direct beschikbaar in de aanpassingsinstellingen van de widget, dus u zou geen problemen moeten hebben om ze te vinden.
Pure Chat biedt ook functies voor analyse en het volgen van bezoekers, die beide erg handig zijn voor alle communicatiesoftware. Daarnaast heb je de mogelijkheid om volledige chattranscripties te ontvangen. Pure Chat ondersteunt ook enkele integraties met oplossingen zoals HubSpot, Zoho, MailChimp en meer. Dat is het zo’n beetje als het gaat om functies. Nu gaan we de live chat in actie bekijken.
Live chatprestaties en gebruikerservaring
Ik heb de live chat van Pure Chat van beide kanten uitgeprobeerd, zodat ik een goed idee kon krijgen van hoe het werkt voor zowel vertegenwoordigers als klanten. De chatwidget is met succes geïntegreerd en ik hoefde niet eens de verificatieoptie te gebruiken die eerder in deze review is genoemd. Nadat ik op de chatwidget had geklikt, kon ik aan de slag met het testen.
De tools die beschikbaar zijn voor vertegenwoordigers zijn goed en ik denk niet dat er iets essentieels ontbreekt. Naast het schrijven van chatberichten, kunt u profiteren van de emoji-selectie, standaardantwoorden gebruiken en bijlagen verzenden. De bijlagen bevatten standaard bestands- en afbeeldingstypen, dus u zou geen problemen moeten hebben met deze functie.
Over het algemeen is Pure Chat best goed. De snelheid is prima en ik heb tijdens het testen geen noemenswaardige vertragingen of andere problemen ondervonden. In feite was de algemene ervaring soepel, precies zoals je verwacht van een professionele live chatoplossing. De functies brengen niet echt iets nieuws, maar dat is geen groot probleem, aangezien alles wat essentieel is beschikbaar is en de meeste gebruikers zelden iets extra’s nodig hebben.
Prijzen
Pure Chat biedt twee abonnementen met verschillende prijsopties. Hoewel ze allebei grotendeels dezelfde functies bieden, zijn er bepaalde verschillen in limieten. Beide abonnementen omvatten onbeperkte chats, geavanceerde aanpassing van widgets, alle integraties, betrokkenheidshub, iOS- en Android-apps, beveiligingsrollen, onbeperkte transcripties van de chatgeschiedenis, standaardantwoorden, chatmeldingen, bestandsoverdrachten, op triggers gebaseerde acties en waarschuwingen, realtime analyses, tracking, rapporten, CSV-exports en ondersteuning.
Growth
Het kost €39 per maand als u jaarlijks betaalt, of €49 per maand met maandelijkse facturering. Het ondersteunt maximaal één website en vier gebruikers. Elke extra gebruiker kost u €13 per maand. U krijgt 100 sms-meldingen. Het plan mist de mogelijkheid om de Pure Chat-branding te verwijderen.
PRO
Het PRO-abonnement kost €79 per maand per jaar, of €99 per maand met de maandelijkse factureringsoptie. Het ondersteunt 10 gebruikers, met €8 voor elke extra gebruiker. Dit abonnement biedt ondersteuning voor een onbeperkt aantal websites en 1000 sms-meldingen. U krijgt de optie om Pure Chat-branding te verwijderen.
Besluit
Live chat door Pure Chat is redelijk goed, alle benodigde functies zijn aanwezig en de prestaties zijn onberispelijk. Hoewel het niets nieuws brengt, werkt de selectie van tools en functies erg goed, en dat is het belangrijkste. De prijzen zijn zeer betaalbaar en redelijk, maar gebruikers kunnen gedwongen worden om te betalen voor een duurdere oplossing, aangezien het goedkopere abonnement het verwijderen van de Pure Chat-branding niet toestaat.
Frequently Asked Questions
Ik ontvang geen berichten in de Pure Chat-app
Dit probleem heeft mogelijk te maken met enkele veelvoorkomende problemen die heel gemakkelijk kunnen worden opgelost. Controleer allereerst uw Pure Chat live chat-code en kijk of deze correct is geïmplementeerd op uw website. U kunt de verificatieoptie ook in Pure Chat gebruiken. Als u niet zeker weet of de code op een of andere manier is gecompromitteerd, verwijdert u deze gewoon van uw website. Kopieer en plak het vervolgens opnieuw, waarbij u ervoor zorgt dat u de volledige code kopieert. Een andere oplossing heeft te maken met cookies, waarbij het eenvoudig wissen van de cache van uw browser het probleem kan oplossen.
De bezoekers kunnen geen bijlagen verzenden
De optie om bestandsoverdracht door bezoekers toe te staan is hoogstwaarschijnlijk uitgeschakeld in de instellingen. Open Pure Chat en ga naar Websites. Klik op Aanpassen, selecteer Chat en ga naar het tabblad In-Chat. U kunt de bestandsoverdracht hier inschakelen door het vakje Bestandsoverdracht inschakelen aan te vinken. Er is ook een optie om het bericht Bestand verzenden mislukt te bewerken.