Key takeaways
Pros
- Snelle en betrouwbare live chat
- Zeer gemakkelijke implementatie
- Geweldige en eenvoudig configureerbare functies
Cons
- Duur met hogere plannen
Aan de slag met LiveChat live chat
LiveChat is live chatsoftware met meer dan alleen chatmogelijkheden. Het biedt een uitgebreide set live chatfuncties die zorgt voor een gerichte en goed ontworpen ervaring voor elke vertegenwoordiger en klant. Het biedt echter ook iets extra’s in de vorm van extra communicatiekanalen, zoals sociale media, WhatsApp en ticketing. In deze beoordeling zullen we LiveChat’s live chatwidgetmogelijkheden en algehele prestaties nader bekijken. Laten we beginnen.
LiveChat-registratie is erg snel. U hoeft alleen uw account te registreren en het registratieproces brengt u uiteindelijk rechtstreeks naar het integratiegedeelte van de live chatwidget, wat betekent dat u uw live chat kunt implementeren zodra u begint. Dit is verrassend snel en LiveChat geeft u zelfs een aantal integratie-opties. U kunt kiezen tussen een WordPress-plug-in, Google Tag Manager of handmatige live chatcode-installatie.
Ik koos voor de optie handmatige installatie, wat ook vrij eenvoudig was. Kopieer en plak de code voor de afsluitende </body> tag van uw website en sla de wijzigingen op. Als het niet verschijnt, moet u mogelijk eerst uw browsercache wissen. LiveChat laat je weten of de wijzigingen succesvol zijn aangebracht en of uw live chat is geïntegreerd. Vervolgens wordt u rechtstreeks naar het LiveChat-dashboard geleid en kunt u vertrouwd raken met alle opties.
LiveChat is een gevestigde professionele oplossing en de interface volgt dat. Het is gemakkelijk om vertrouwd te raken met de meeste tools en u zult niet verdwalen dankzij de eenvoudige aanbevelingen in het rechterdeelvenster. U kunt chats, verkeer, tickets, archieven, contacten en meer bekijken in het menu aan de linkerkant. Het midden van het dashboard presenteert enkele verbeteropties en een snel realtime overzicht van live chatstatistieken.
Functies en gebruikersinterface
LiveChat biedt een goed gerichte set functies met betrekking tot hun live chat-widget. Naast de eerder genoemde snelle realtime weergave van statistieken, krijgt u ook toegang tot andere functies, waaronder chatbots, rapporten en uitgebreide aanpassingsmogelijkheden voor uw live chatwidget. Bovendien wordt de live chatervaring volledig ondersteund door sneak peeks van berichten, standaardantwoorden, bestandsbijlagen, chatgeschiedenisfuncties, chatbeoordelingen en meer. Er ontbreekt niets belangrijks aan de live chat van LiveChat, dus u kunt er zeker van zijn dat u de volledige chatervaring krijgt.
De analysefuncties bieden een snel overzicht, evenals diepgaande overzichten van alles wat met de live chat te maken heeft: chats, vertegenwoordigers, klanten, tickets en ecommerce. Elke sectie kan u meer informatie en concrete cijfers geven over uw live chat. Er ontbreekt niets. Het analyseoverzicht geeft u een overzicht van alles wat er de afgelopen zeven dagen van uw gebruik is gebeurd.
U kunt uw chatwidget aanpassen in de LiveChat-instellingen. De opties zijn behoorlijk uitgebreid, dus als u zin hebt om creatief aan de slag te gaan, kunt u de live chatwidget aanpassen aan uw voorkeuren of aan uw klantenbranding. Uw keuzes omvatten hoe uw venster eruit zal zien in gemaximaliseerde en geminimaliseerde weergave, licht of donker thema, themakleur (aangepaste kleur wordt ondersteund) en chatpositie. Er is ook de mogelijkheid om de widget te verbergen, de mobiele versie van uw chatwidget aan te passen en extra aanpassingen waarbij u het bedrijfslogo, de foto van een vertegenwoordiger kunt weergeven, geluiden kunt in- of uitschakelen, chatbeoordelingen kunt toestaan en nog een paar andere opties.
De meeste andere functies zijn passief, wat betekent dat ze automatisch worden geactiveerd en dat u niets met de configuratie hoeft te doen. Ze zijn vanaf het begin klaar. U kunt echter altijd dieper gaan met instellingen zoals routering, chattoewijzingen, het delen van bestanden en nog veel meer. Alles is gemakkelijk bereikbaar. Navigeren door de interface, het opzetten van de livechat en de algemene gebruikerservaring zijn best goed, ik had absoluut geen problemen met taken. Nu de hele setup klaar is voor gebruik, is het tijd om te kijken naar de prestaties en ervaring van het werken met LiveChat live chat.
Live chatprestaties en gebruikerservaring
Ik heb de live chatwidget van LiveChat van beide kanten bekeken – vanuit het perspectief van zowel een vertegenwoordiger als een klant om de volledige ervaring te krijgen, en ik kan zeggen dat alles geweldig werkte, zoals verwacht. Toen ik als klant de chat startte, werd ik meteen begroet door een automatisch bericht (je kunt dit bericht aanpassen in de instellingen, onder Gerichte berichten). Met het LiveChat-dashboard open, kreeg ik meteen een visuele en een geluidsmelding over een nieuw inkomend bericht. Het browsertabblad blijft u ook een melding geven totdat u besluit erop te klikken. Tot nu toe, zo goed.
De sneak peek van het bericht werkte perfect en pikte binnen een seconde op wat ik aan het schrijven was. Het bericht blijft op het scherm staan als de gebruikers niet op de verzendknop drukken, zodat u uw andere berichten gereed kunt houden. Ondertussen ziet de klant drie stippen als melding dat de vertegenwoordiger een antwoord aan het typen is. Het werkt over het algemeen erg goed. De antwoordsnelheden zijn vrijwel direct, zonder lange wachttijden.
Ik heb ook een draai gegeven aan het verzenden van bestandsbijlagen. Wanneer u op het bestandsbijlagepictogram klikt, kunt u direct een bestand kiezen en verzenden. U kunt de bijlage op elk moment verwijderen voordat u deze verzendt. In tegenstelling tot de sneak peek van het bericht, kunnen vertegenwoordigers een bijlage niet zien als deze nog niet is verzonden, zodat de privacy van de klant behouden blijft voor het geval ze het verkeerde bestand bijvoegen. De bijlage geeft je zelfs de mogelijkheid om een alternatieve tekst voor mensen met een handicap toe te voegen. Een zeer doordachte en uiterst nuttige opname.
Over het algemeen zijn de prestaties van de live chatwidget LiveChat geweldig en ik heb absoluut geen klachten. Ik ondervond geen problemen met de snelheid en er waren ook geen bugs of problemen. De widget van LiveChat is een sterkere concurrent als het gaat om prestaties.
Prijzen
LiveChat biedt drie abonnementen met verschillende functies. Naast live chat zijn andere communicatiekanalen een integraal onderdeel van elk plan, dus u krijgt met elk plan toegevoegde waarde. De plannen blijven echter vooral gericht op extra live chatfuncties, dus laten we het aanbod eens bekijken.
Starter
Het Starter-abonnement kost €20 per maand per gebruiker en biedt een chatgeschiedenis van 60 dagen, basiswidgetaanpassing, een ticketsysteem, gegevensbeveiliging en meer.
Team
Het Team-abonnement kost u €41 per maand per gebruiker. Het heeft onbeperkte chatgeschiedenis, volledige aanpassing van widgets, ticketsysteem, gegevensbeveiliging, basisrapportage, vertegenwoordigersgroepen, meerdere brandings en meer.
Business
Het Business-abonnement kost €59 per maand per gebruiker. De aanbieding heeft alle eerder genoemde functies, maar voegt personeelsvoorspelling, werkplanner en andere functies toe.
Ondernemingen
Het Enterprise-abonnement heeft geen zichtbare prijs, dus u moet een oproep met LiveChat aanvragen om erachter te komen. Naast alle voorgaande functies biedt het plan een toegewijde accountmanager, producttraining, software-engineerondersteuning, beveiligingshulp, HIPAA-naleving en eenmalige aanmelding.
Besluit
De live chat van LiveChat is een geweldige tool en een zeer goede kanshebber in het live chatspel. De implementatie is een kwestie van seconden en het dwingt u niet door lussen terwijl u ermee bezig bent. Elke functie werkt en presteert zeer goed zonder haperingen, en de interface maakt navigeren een fluitje van een cent. De prijs is ook goed, afhankelijk van het abonnement dat u kiest. U hoeft alleen maar te beslissen hoeveel u wilt uitgeven aan alle LiveChat-functies en te overwegen of u andere communicatiekanalen nodig heeft voor uw werk.
Frequently Asked Questions
Mijn LiveChat live chatintegratie via code werkt niet.
Controleer of u de code correct hebt gekopieerd en geplakt in de code van uw website en controleer op ontbrekende onderdelen. Zorg er bovendien voor dat u de code op de juiste plaats in de code van uw website plakt vóór de afsluitende -tag. Als u nog steeds problemen ondervindt, moet u mogelijk contact opnemen met LiveChat-ondersteuning om erachter te komen waarom uw integratie is mislukt.
Hoe stel ik standaardberichten in LiveChat in?
Als u in een live chatgesprek met een klant zit, kunt u # typen en een standaardantwoord selecteren. Als u een nieuwe wilt toevoegen, klikt u op Nieuw. U kunt de standaard berichttekst hier toevoegen, toevoegen aan een groep en een snelkoppeling voor het bericht maken, zodat u er gemakkelijker toegang toe hebt.