Key takeaways
Pros
- Snelle en betrouwbare live chatwidget
- Aanpassingsopties chatwidget
- Gebruiksvriendelijke interface
Cons
- Geen weergave van het typen in realtime
- Frequente updates die het werkproces kunnen onderbreken.
Aan de slag met Gorgias
Als u zich wilt aanmelden voor Gorgias, hoeft u alleen maar uw informatie in te vullen op een aanmeldingsformulier en de URL van uw website te verstrekken. Daarna richt het systeem uw account in en wanneer u uw email verifieert, bent u klaar om te gaan.
Wanneer u inlogt op uw account, ziet u een overzichtelijke interface met een tutorial aan de rechterkant.
Ik begon mijn live chatintegratie vanuit het zelfstudiemenu. Als u echter besluit om het over te slaan, kunt u naar Instellingen → Integraties → Chat gaan. Klik op de knop + Nieuwe toevoegen en begin met uw live chatinstallatie.
Daar kunt u uw live chat configureren, inclusief enkele aanpassingsopties. Zodra u tevreden bent met uw instellingen, kunt u doorgaan naar Installatie. Ik koos voor de optie Aangepaste installatie, dus ik kopieerde en plakte de code gewoon op mijn website in het voor-gedeelte.
De chatwidget verscheen meteen op mijn site in de kleuren en positie die ik tijdens het installatieproces had ingesteld, dus ik was klaar om hem te testen.
Zodra ik een gesprek begon, verscheen het meteen op het tabblad Niet toegewezen in mijn gebruikersinterface. Ik klikte erop en het heen en weer kletsen volgde.
Functies en gebruikersinterface
Gorgias is een browser-gebaseerde applicatie die gebruikt kan worden op Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge, Safari en Opera. Ik heb de software getest op Google Chrome, maar als u een andere ondersteunde browser gebruikt, zou uw ervaring niet veel anders moeten zijn.
De helpdesksoftware van Gorgias biedt veel functies en configuraties, maar het opzetten van de live chat was vrij eenvoudig. De UI is redelijk gemakkelijk te navigeren, zelfs zonder de handleiding die Gorgias u aan het begin aanbiedt.
Bij het instellen van uw live chat-widget heeft u veel ruimte voor aanpassing. Naast de initiële setup, kunt u altijd terugkeren en campagnes toevoegen, snelle antwoorden instellen en voorkeuren aanpassen, waaronder een automatische reactie, prompts en bijbehorende emailintegraties.
Dit alles is zeer toegankelijk en gemakkelijk te vinden, dus zelfs de minder technisch onderlegde gebruikers zouden geen problemen moeten hebben met het vinden van alles wat ze nodig hebben.
Als het gaat om de live chatwidget, lijkt het aan de kant van de bezoeker misschien vrij standaard en misschien een beetje kaal, maar reagerende vertegenwoordigers kunnen veel doen vanuit één handige interface. Vanuit het live chatgesprek kunnen vertegenwoordigers tags toevoegen, klanteninformatie aanpassen en hun interactiegeschiedenis bekijken.
Als het op de chat zelf aankomt, kunnen agenten ook heel wat doen zonder de klant te laten wachten, aangezien alles wat ze nodig hebben daar meteen beschikbaar is.
Ze kunnen vooraf bestaande macro’s gebruiken of een nieuwe macro rechtstreeks in het chatvenster instellen. Dit kan erg handig zijn bij het omgaan met een groot aantal binnenkomende berichten wanneer agenten geen tijd hebben om het gesprek te verlaten en voorgeprogrammeerde reacties in een ander venster te bekijken.
Ik was een beetje teleurgesteld toen ik me realiseerde dat de live chat van Gorgias geen realtime typevoorbeelden ondersteunt. Maar afgezien daarvan was hun widget reactief en had geen problemen met het verzenden van berichten, inclusief media bestanden.
Als u klaar bent met het gesprek, kunt u het chatvenster dempen of sluiten. U kunt er altijd later op terugkomen en indien nodig heropenen met hetzelfde ticket-ID.
Live chatprestaties en gebruikerservaring
Ik heb een vrij goede ervaring met Gorgias. De gebruikersinterface is gemakkelijk te navigeren. Het biedt een tutorial om u op weg te helpen, en over het algemeen laat het niet veel te wensen over. Bovendien is het hele systeem speciaal ontworpen voor Shopify, dus als je dat gebruikt, kun je profiteren van volledig geïntegreerde Magento en BigCommerce.
De live chat-software van Gorgias is eenvoudig in te stellen en aan te passen. Het biedt enkele basisinstellingen, maar als u dat wilt, kunt u het echt afstemmen op uw behoeften en merknaam, er campagnes aan toevoegen, het koppelen aan een winkel, enzovoort.
De live chatwidget zelf werkt geweldig. Het is snel en responsief, dus u hoeft u geen zorgen te maken over lange wachttijden als gevolg van achterblijvende software. Gorgias doet geweldig werk door productiviteit te garanderen en de responstijd te minimaliseren, omdat het alles biedt wat u nodig hebt rechtstreeks in het chatvenster. Als u bereid bent om over het hoofd te zien dat de software u geen voorbeeld laat zien van berichten van bezoekers voordat ze verzonden worden, kan de live chatwidget van Gorgias een geweldige oplossing zijn.
Prijzen
Gorgias biedt vijf prijsniveaus die veel functies en mogelijkheden hebben. Elke prijsoptie omvat functionaliteiten van eerdere opties met toegevoegde extensies, geavanceerde functies en upgrades. Het belangrijkste verschil is echter het aantal factureerbare tickets per maand. Elk abonnement heeft veel te bieden, maar om ons te concentreren op live chat, zal ik alleen de relevante functies bespreken.
Starter
Dit pakket kost €10 per maand met 50 factureerbare tickets. Met deze prijs kunt u maximaal 3 gebruikersplaatsen hebben. Live chatsoftware bevat een live chatwidget met macro’s, regels en sjablonen.
Basis
Het basis prijsniveau biedt 300 factureerbare tickets voor €60/maand. Met dit pakket hebt u onbeperkte gebruikersplaatsen, kantooruren-ondersteuning en teambeheer.
Pro
Voor €360/maand kunt u 2000 factureerbare tickets hebben en een onbeperkt aantal gebruikers.
Gevorderd
Het Advanced-pakket kost €900 per maand en stelt u in staat om te werken met 5000 factureerbare tickets. Op dit niveau kunt u profiteren van meer integraties met sociale media.
Ondernemingen
Een aangepast ticketvolume kan alleen worden ingesteld nadat u een vergadering heeft gepland met het team van Gorgias.
Besluit
Mijn algehele ervaring met Gorgias was behoorlijk plezierig. Ze maken de accountopstelling heel gemakkelijk en het navigeren door de interface is intuïtief vanaf het begin. De UI laat u niet in verbazing achter, maar is eenvoudig, schoon en gemakkelijk te gebruiken.
Als het gaat om de live chatsoftware, was het ongelooflijk gemakkelijk te implementeren. Zelfs zonder gebruik te maken van de snelle overzicht tutorial aan het begin, geloof ik dat iedereen het kan vinden zonder problemen. Aanpassing was ook zeer toegankelijk. Zelfs de meer geavanceerde instellingen waren op een manier uitgelegd die niet overweldigend leek.
De widget zelf is snel, responsief en betrouwbaar. Hoewel het enkele functies mist die de ervaring nog verder zouden kunnen verbeteren, wordt de klus zeer efficiënt geklaard.
Om mijn ervaring met de live chat software van Gorgias af te sluiten, was het geweldig om ermee te werken vanuit zowel het perspectief van de bezoeker als van de agent. Het lijkt een geweldige optie voor bedrijven die willen blijven verbonden met hun klanten, zonder zich zorgen te hoeven maken dat klantenondersteuningsmedewerkers de software niet volledig kunnen gebruiken.
Frequently Asked Questions
Ik krijg een zwart of wit scherm wanneer ik Gorgias open.
Dit kan een eenvoudig laadprobleem zijn. Wacht een paar minuten en laad de app opnieuw. Als dit gebeurt op een Android-app, kunt u een harde herstart proberen. Als dat niet helpt, moet u de toepassing mogelijk opnieuw installeren.
Ik krijg de Uncaught ReferenceError in de console
Er ontbreekt een Gorgias Chat-codefragment op de pagina of het is vernoemd naar het aangepaste script. Zorg ervoor dat u de Gorgias-chatbundellader versie 2 gebruikt. Controleer in het script op gorgias-chat-widget-install-v2.