Key takeaways
Pros
- Goed uitgebalanceerde live chatoplossing
- Extreem snelle implementatie
- Voldoende functies in het gratis abonnement
Cons
- Steile prijzen voor wat u in de plannen krijgt
- Basisinstellingen en maatwerk
- Branding in de chatwidget kan niet eenvoudig worden verwijderd
Aan de slag met Chatra livechat
Chatra is live chatsoftware die tot doel heeft eigenaren van kleine bedrijven en ecommerce retailers een betaalbare live chatoplossing te bieden. U kunt er helemaal gratis mee aan de slag dankzij het gratis abonnement. Het biedt een aantal betaalde abonnementen die u een aantal nieuwe interessante functies kunnen bieden als u ze nodig hebt. Laten we Chatra eens bekijken en zien hoe het presteert.
Nadat u uw registratie heeft voltooid, wordt u direct naar het Chatra-dashboard geleid. Dit is zonder twijfel het snelste registratieproces dat ik ooit heb gezien in live chatsoftware. U kunt beginnen vertrouwd te raken met de interface, en hoewel er geen zelfstudie is om aan de slag te gaan, zou het voor de meeste soorten gebruikers vrij eenvoudig moeten zijn om te navigeren. Het voelt niet te ingewikkeld of rommelig aan met onnodige knoppen en hulpmiddelen.
U vindt de live chatopties in het linker menupaneel. Het eerste dat u nodig heeft, is de live chat integreren. Zodra u op de optie Chatwidget klikt, krijgt u direct toegang tot de live chatcode, die op uw website kan worden geïmplementeerd. Als u de chat wilt aanpassen, hoeft u alleen maar naar beneden te scrollen op de pagina en deze op elke gewenste manier in te stellen. U kunt uw ontwerp en kleuren wijzigen, de welkomstberichten en andere berichten aanpassen, of kiezen uit andere opties.
Chatra ondersteunt ook een grote verscheidenheid aan integraties met populaire websites en andere diensten zoals Google Tag Manager, Shopify, WordPress, Wix, WooCommerce, SquareSpace en nog veel meer. U kunt elk van deze opties kiezen als u een van de services gebruikt of gewoon niet wilt spelen met websitecodes. Ik heb geen van deze integraties getest, maar ze werken meestal heel goed en ik verwacht dat dat ook zo zal zijn met Chatra.
Ik koos voor de klassieke integratie door een code te kopiëren en op mijn testwebsite te plakken. Het was precies zoals ik het gewoonlijk doe, en ik ondervond geen problemen. Ik heb de instellingen grotendeels intact gelaten om de ervaring van een vooraf gedefinieerde Chatra live chat te krijgen. Het heeft alle functies die vanaf het begin beschikbaar zijn. Laten we, voordat we beginnen met testen, eens kijken naar de functieset en wat u van Chatra kunt verwachten.
Functies en gebruikersinterface
De Chatra interface is op een zeer goede manier goed ontworpen en eenvoudig. U hoeft uzelf niet door onnodige functies te leiden en u kunt direct doorgaan met de actie die u van plan bent te doen. Het maakt de implementatie extreem eenvoudig, zelfs voor volledig nieuwe gebruikers, en het kan u op de lange termijn veel tijd besparen. Alle tools zijn beschikbaar in de linkermenubalk, dus de navigatie is eenvoudig.
De functieset is vrij standaard, maar de beschikbaarheid van sommige functies hangt af van het type abonnement dat u kiest. Chatra biedt bots en automatiseringsfuncties als u de communicatie liever aan het systeem overdraagt. U kunt basis- en gedetailleerde informatie over uw klanten krijgen, evenals realtime tracking van bezoekers en previews van winkelwageninhoud. De standaardfuncties voor agentproductiviteit omvatten meldingen, notities, opgeslagen antwoorden, teamchats, onzichtbare modus, kantooruren en agentgroepen.
Chatfuncties zijn voldoende, zelfs in het gratis abonnement. U krijgt de volledige gespreksgeschiedenis, chattranscripties, leesbevestigingen, vertegenwoordigersnamen en type-indicatoren. Eerlijk gezegd is dat een goede keuze voor een gratis oplossing. Als u wilt upgraden, kunt u toegang krijgen tot groepschats, typinzichten, bestandsoverdracht, bezoekersverbod, chatbeoordeling en meer. Chatra biedt ook geavanceerde rapportagefuncties die altijd handig zijn in elk scenario.
Live chatprestaties en gebruikerservaring
Ik koos voor de klassieke integratie voor Chatra en kan zeggen dat ik geen problemen ondervond. De test zelf toont tegelijkertijd de ervaring van de vertegenwoordiger en de klant. Zodra ik de livechat opende, kreeg ik meteen een automatisch welkomstbericht. Ik schreef een bericht, stuurde het en de chat gaf me nog een automatisch bericht om rustig te wachten tot iemand (ikzelf) de chat oppakt. De melding in het agentendashboard kwam meteen aan.
De chatsnelheden zijn behoorlijk hoog, dus u zou op geen enkel moment problemen moeten ondervinden met trage antwoorden. De chatfuncties aan de kant van de klant zijn voldoende – u kunt de chat beoordelen, emoji’s gebruiken of verschillende bestanden delen. Er is op dit moment niets anders, maar dat hoeft niet per se slecht te zijn. Minder is meer, en het stelt klanten in staat om de widgetinterface beter te begrijpen.
Chatfuncties aan de kant van de vertegenwoordigers zijn echter niet veel rijker, wat een beetje teleurstellend is, maar het is ook geen reden tot ongerustheid. Ik gebruik het gratis abonnement dat alleen essentiële functies biedt. Ze zijn nog steeds voldoende voor effectieve communicatie en vertegenwoordigers hebben zelden iets anders nodig om de klus correct te klaren. De functieset is ideaal voor kleinere bedrijven, terwijl grotere waarschijnlijk vroeg of laat moeten upgraden.
Over het algemeen is de live chat van Chatra goed genoeg. Het is niet de grootste ster in de live chatgame, maar het is voldoende en betrouwbaar, wat goed nieuws is. U kunt er niet fout mee gaan, tenzij u wat extra functies nodig hebt, maar zelfs het gratis abonnement biedt geweldige functionaliteit met kleine beperkingen die de meeste bedrijven in het begin niet nodig zullen vinden.
Prijzen
Chatra biedt een gratis abonnement en twee extra betaalde abonnementen die geavanceerde functies bieden die nodig kunnen zijn voor grotere teams of bedrijven. Laten we elk abonnement eens bekijken.
Gratis
Het gratis abonnement is slechts voor één agent en is volledig gratis, vrijblijvend. Het biedt alleen het essentiële, zoals basisbezoekersinformatie, desktop- en telefoon-apps, gespreksgeschiedenis, leesbevestigingen, Google Analytics-rapporten en integraties met populaire websitebouwers.
Essential
Het Essential-abonnement kost €21 per maand per vertegenwoordigers met het maandabonnement, of €17 per vertegenwoordigers per maand met het jaarabonnement. U krijgt alles van het gratis abonnement, evenals gedetailleerde bezoekersinformatie, email, Messenger en Instagram als extra kanalen, realtime bezoekerslijst, chatnotities, opgeslagen antwoorden, onzichtbare modus, teamchats, type-indicatoren en nog veel meer.
Pro
Het Pro-abonnement kost €29 per maand per vertegenwoordiger met het maandabonnement, of €23 per vertegenwoordiger per maand met het jaarabonnement. U krijgt alles van de vorige twee plannen, evenals toegang tot chatbeoordelingen, geavanceerde chatrapporten en gegevensexport, agentgroepen, openingstijden, meer integraties en nog een paar meer.
Besluit
Chatra is een goed presterende live chatsoftware die goede standaardfuncties biedt. Verwacht geen wonderen of extreme verschillen met andere live chat software. Wat u mag verwachten, is een extreem snel implementatieproces, een van de gemakkelijkste interfaces om te navigeren en betrouwbaarheid. Chatra is een uitgebalanceerde oplossing die niet zal teleurstellen, maar de prijs kan hoger worden dan je zou verwachten voor alleen een live chat.
Frequently Asked Questions
Mijn Chatra live chat werkt niet.
Er kunnen meerdere oorzaken en oplossingen voor dit probleem zijn, die u allemaal eenvoudig zelf kunt uitvoeren. Controleer eerst de Chatra live chatcode en zorg ervoor dat deze correct is geïmplementeerd op uw website. Er ontbreekt mogelijk een teken of de chatcode staat op de verkeerde plaats. Zorg er ten tweede voor dat u uw website ververst of de cache verwijdert, aangezien deze mogelijk een oudere versie van uw website toont waarin de live chat nog niet is geïmplementeerd.
Hoe verwijder ik Chatra-branding uit de live chatwidget?
Chatra-branding in de live chatwidget kan niet handmatig worden verwijderd. U moet hun steun vragen om het voor u te verwijderen. De branding “We run on Chatra” in de live chatwidget kan alleen worden verwijderd voor gebruikers die zich hebben geabonneerd op het jaarabonnement of voor gebruikers die hebben betaald voor een abonnement van 6 maanden. Er is geen andere manier om de branding zelf te verwijderen.