Key takeaways
Pros
- Een volledig uitgeruste kennisbankfunctie
- Geweldige tekstverwerker
- Goed ontworpen interface
Cons
- Kan betere organisatiefuncties gebruiken
Zoho Desk Kennisbank biedt alles wat u van kennisbanksoftware verwacht. Het is gemakkelijk te gebruiken, het biedt alle benodigde functies en het werkt probleemloos. Er valt niet veel te klagen over de kennisbank van Zoho Desk. Het enige waar u rekening mee hoeft te houden, zijn de andere functies die verband houden met verschillende onderdelen van de uitgebreide Zoho Desk-toolset, evenals de algemene prijs en waarde.
Aan de slag met Zoho Desk
Zoho Desk is een bekende helpdeskoplossing die voorziet in de klantenondersteuningsbehoeften van een groot aantal bedrijven over de hele wereld. Het staat bekend om zijn meer dan capabele ticketsysteem dat communicatiekanalen aankan die belangrijk zijn voor algemene klantencommunicatie. Dit omvat de Zoho Desk Community-functie, wat in wezen de naam van de oplossing is voor een kennisbank.
Aan de slag gaan met Zoho Desk is net zo eenvoudig als het maken van uw proefaccount. Het duurt niet lang voordat u vertrouwd raakt met de gebruikersinterface. Het enige dat u hoeft te doen, is u aanmelden en inloggen op uw account. U hoeft geen demo-oproepen te doorlopen of uw kredietkaartgegevens op te geven om aan de slag te gaan, wat altijd wordt gewaardeerd door elk type software.
Zoho Desk is een goed ontworpen app met een eenvoudige maar zeer effectieve interface. Het ziet er professioneel uit en is gemakkelijk te navigeren. U hebt de hoofdmenu-opties gemarkeerd met een contrasterende donkere balk bovenaan de webapplicatie. De gebruikersinterface in Zoho Desk ziet er erg schoon en netjes uit, hoewel ik persoonlijk sommige dingen een beetje verwarrend vond. De kennisbankfunctie in Zoho Desk wordt bijvoorbeeld Help Center genoemd. Dit was misschien maar een kleine fout van mijn kant, maar het kostte me een paar minuten Googlen om te beseffen hoe gemakkelijk toegankelijk de kennisbankfunctie in de app is.
Gebruikerservaring en functies
Nog een kleine verwarring deed zich voor toen ik eindelijk de kennisbank opende en ik de optie om een nieuw artikel te schrijven niet kon vinden. Voor degenen die dit lezen voordat ze het zelf gebruiken, u kunt de optie vinden onder de plusknop aan de rechterkant van het bovenste menupaneel. Ik moet zeggen dat deze knop veel prominenter zou kunnen zijn om de gebruikersinterface iets meer uitgesproken te maken voor nieuwe gebruikers. Ik moet echter toegeven dat wat daarna komt echt een voorbeeld is van geweldig design.
De editor voor artikelen in de kennisbank is gewoon geweldig. Alle essentiële schrijf- en opmaakfunctionaliteit is direct zichtbaar, evenals de tekstvelden en bijlagenopties. Er valt weinig tot niets te klagen over de teksteditor van de kennisbank van Zoho Desk. Je hebt ook enkele aanvullende instellingen voor SEO, machtigingen, vervaldatum van artikelen, categorieën en nog een paar.
Het werken met de artikeleditor verloopt soepel en u zult op geen enkel moment problemen hebben met het vinden van functionaliteit. Het schrijven van artikelen is absoluut onproblematisch en u kunt afbeeldingen toevoegen. Er is ook de mogelijkheid om video’s, HTML-codes, tabellen en andere items in te sluiten. U kunt altijd overschakelen naar een volledige schermweergave om u beter op uw schrijven te kunnen concentreren. Dit is echt een geweldige kennisbank die niets belangrijks mist.
Wanneer u uw artikel opslaat, kunt u teruggaan naar het startscherm van de kennisbank om alle artikelen te bekijken. Het organiseren van artikelen, hoewel voldoende qua functionaliteit, zou handiger kunnen zijn. U kunt binnen elk artikeldetail een artikelcategorie selecteren, maar het is niet mogelijk om artikelcategorieën in één bulkactie te wijzigen. U moet de categorie voor elk artikel afzonderlijk wijzigen, dus vergeet dit niet te doen voordat u het artikel publiceert.
Prijzen
Zoho Desk-prijzen worden geleverd met drie abonnementen met prijsverschillen, afhankelijk van of u een jaar- of maandabonnement wilt betalen. Elk abonnement schaalt functiesets op met prijs, dus het is alleen aan u om te beslissen hoeveel u wilt betalen voor deze kennisbanksoftware.
Standaard
Het Standard-abonnement is het goedkoopste Zoho Desk-abonnement en kost €20 per gebruiker per maand, of €15 per gebruiker per maand met het jaarabonnement. Het biedt alle essentiële helpdeskfuncties, zoals onder andere vijf emailkanalen, een helpcentrum (kennisbank), vijf geavanceerde webformulieren en één merkondersteuning voor sociale media.
Professioneel
Het Professional-abonnement kost €30 per gebruiker per maand, of €23 per gebruiker per maand met het jaarabonnement. Met dit abonnement krijgt u alles van het Standard-abonnement in grotere volumes – tien emailkanalen, tien geavanceerde webformulieren per afdeling, een telefoniefunctie en nog veel meer.
Ondernemingen
Het Enterprise-abonnement begint bij €50 per gebruiker per maand, of €40 per gebruiker per maand met het jaarabonnement. U krijgt de volledige beschikbare functieset van Zoho Desk, waaronder een Helpcentrum voor meerdere merken en HTML-aanpassingsmogelijkheden.
Besluit
Over het algemeen is de kennisbankfunctie van Zoho Desk een sterke kanshebber. U krijgt alles wat u nodig hebt van een teksteditor en het is onwaarschijnlijk dat u niet de functies zult vinden die u verwacht of nodig hebt van een kennisbankeditor. De gebruikersinterface is gemakkelijk te navigeren en u zult geen bugs ervaren met deze oplossing. Hoewel het iets betere organisatorische functies zou kunnen gebruiken om uw artikelen te beheren, is dit slechts een klein probleem in een overigens goed presterende kennisbanksoftware.
Frequently Asked Questions
Ik kan de kennisbank niet vinden in Zoho Desk
De kennisbank van Zoho Desk heet Help Center. Klik gewoon op het Helpcentrum in het bovenste menu en u wordt doorgestuurd naar de Zoho Desk-kennisbank.
I don’t know how to create a new article in Zoho Desk knowledge base
Zoho Desk kennisbankartikelen kunnen worden gemaakt door op de plusknop in het bovenste menupaneel te klikken. Daar vindt u de optie om een nieuw artikel aan te maken.