Key takeaways
Pros
- Gebruiksvriendelijke interface
- Aanpasbare sjablonen
- Betrouwbare klantenondersteuning
- Gratis abonnement beschikbaar
Cons
- Geavanceerde bewerkingsopties zijn moeilijk te achterhalen
- Mogelijk hebt u ondersteuning nodig bij de implementatie van geavanceerde functies
Kennisbanksoftware van Freshdesk is een geweldige optie voor alle soorten bedrijven. Maak je geen zorgen als u nog nooit dergelijke software hebt gebruikt. De gebruikersinterface is zeer intuïtief. Zelfs minder technisch onderlegde gebruikers kunnen alles eenvoudig instellen en beginnen in een mum van tijd met het schrijven van kennisbankartikelen. Ik zou zelfs durven zeggen dat ze het proces kunnen voltooien zonder de documentatie te lezen.
Ook het aanmaken van de artikelen zelf is heel eenvoudig. Naast basisfunctionaliteiten zoals het bewerken van tekst en het toevoegen van foto’s en video’s, biedt Freshdesk een aantal kant-en-klare sjablonen om u op weg te helpen. U kunt ook rechtstreeks in de software van Freshdesk wat basisoptimalisatie voor zoekmachines uitvoeren. Met het gratis abonnement kunt u het proberen en erachter komen of dit het stuk software is dat u zal helpen de kennisbank van uw bedrijf op te bouwen.
Aan de slag met Freshdesk
Het opzetten van uw gratis account is een fluitje van een cent en kan binnen enkele minuten worden gedaan. U kunt voor deze optie kiezen of u kunt zich aanmelden voor de gratis versie van de Freshdesk-software.
Het is belangrijk erop te wijzen dat ik alles in Chrome heb ingesteld, maar Freshdesk werkt ook in Safari, Edge en Firefox.
Nadat u zich heeft aangemeld, biedt Freshdesk u een optie om enkele details over uw bedrijf in te vullen om de ervaring beter op u af te stemmen. U kunt deze stap echter overslaan als u dat niet meteen wilt doen.
Na emailauthenticatie hoeft u alleen maar uw account in te stellen en u bent klaar om te gaan. Wanneer u zich aanmeldt, wordt u begroet met een dashboard met alle benodigde informatie.
Als u net begint, kunt u voorbeeldgegevens krijgen om te zien hoe uw dashboard eruit zal zien als u de software eenmaal gaat gebruiken. U kunt het natuurlijk negeren en in plaats daarvan echte gegevens gebruiken.
Om te beginnen met het maken van uw kennisbank, gaat u naar het menu aan de linkerkant en klikt u op Oplossingen en gaat u verder door te klikken op Aan de slag.
Hier kunt u bestaande mappen bewerken of nieuwe maken. U hebt twee mappen om mee te beginnen, maar u kunt er meer toevoegen. Nu kunt u voor het belangrijkste deel beginnen met het schrijven van kennisbankartikelen. Klik hiervoor op de knop Nieuw artikel in de rechterbovenhoek.
De Freshdesk-interface combineert goed veel in één weergave zonder overvol te zijn. De software geeft u de mogelijkheid om meer te lezen over andere geavanceerde functies, maar u kunt deze desgewenst negeren.
U kunt uw artikel helemaal opnieuw schrijven, of u kunt kiezen uit de vooraf ingestelde sjablonen zoals instructies, veelgestelde vragen en gebruikershandleidingen. Als u klaar bent met het artikel, kunt u het publiceren of ter beoordeling opsturen.
Gebruikerservaring en functies
Het opzetten van de Freshdesk-kennisbank was ongelooflijk eenvoudig. De software is zeer toegankelijk en gemakkelijk te navigeren. U kunt complexe ondersteuningsartikelen en technische documentatie maken, of slechts een paar alinea’s tekst schrijven met updates en nieuws.
Een ding dat kan worden verbeterd, zijn geavanceerde bewerkingsopties. Wanneer u de teksteditor voor het eerst opent, kunt u erover lezen in de documentatie. Maar als u deze suggestie sluit, moet u door de ondersteuningspagina’s bladeren om voldoende informatie te vinden over hoe u ze kunt instellen.
Voor het maken van kennisbankartikelen biedt Freshdesk echter alles wat u nodig hebt. Vanuit één handige en gebruiksvriendelijke interface kunt u alle basisbewerkingsmogelijkheden gebruiken plus een Snel invoegen-knop, waarmee u video’s, afbeeldingen, notities, andere informatie, enz. kunt toevoegen.
Iets wat ik nuttig vond, is de basis-SEO in het menu aan de rechterkant. Zal het zorgen voor al uw SEO-inspanningen? Nee. Maar het is een mooi geïntegreerd klein hulpmiddel om u op weg te helpen met zoekmachineoptimalisatie.
Prijzen
Freshdesk maakt gebruik van een op abonnementen gebaseerd prijsmodel. Ze bieden drie abonnementspakketten aan. Elk abonnement wordt geleverd met meer extra functies, zodat u naar boven of naar beneden kunt schalen op basis van uw behoeften.
Gratis
Dit is een gratis abonnement met basisfuncties, waaronder een kennisbank, ticketing, analyse en rapportage, integratie van sociale media en 24/7 emailondersteuning. Met deze abonnementslaag kunt u maximaal 10 vertegenwoordigers hebben.
Growth
U kunt dit pakket kopen voor €€15 per vertegenwoordiger per maand, jaarlijks gefactureerd, of voor €18 per vertegenwoordiger per maand, maandelijks gefactureerd. Dit niveau biedt alles van de gratis optie plus automatisering, 24/5 telefonische ondersteuning, SLA’s, 1000+ marktplaats-apps, aangepaste SSL en meer.
Pro
Het Pro-abonnement kost €49 per vertegenwoordiger per maand, jaarlijks gefactureerd, of €59 per vertegenwoordiger per maand, maandelijks gefactureerd. Dit prestatiegerichte pakket bevat alle functies van het groeiplan, plus gemiddelde afhandelingstijd (AHT), apps op maat, uitbreidbare API-limieten, klantentevredenheidsscore (CSAT), klantensegmentatie, aangepaste rollen en rapporten, een meertalige kennisbank, meerdere producten, en anderen.
Ondernemingen
Het duurste Enterprise-abonnement van Freshdesk is beschikbaar voor €79 per vertegenwoordiger per maand, jaarlijks gefactureerd, of €95 per vertegenwoordiger per maand, maandelijks gefactureerd. In dit pakket kunt u gebruikmaken van functies en functionaliteiten van eerdere niveaus, plus toevoegingen zoals onbeperkte producten, een sandbox, workflow voor goedkeuring van de kennisbank, bots, door AI aangedreven sociale signalen, IP-bereikbeperkingen en meer.
Besluit
Freshdesk biedt gratis gebruiksvriendelijke kennisbanksoftware, waardoor deze zelfs voor kleine bedrijven toegankelijk is. De gebruikersinterface is gemakkelijk te navigeren en eenvoudig om mee te werken. U hoeft zich geen zorgen te maken dat u zich overweldigd voelt door codeblokken, verschillende variabelen en verwarrende taal. Freshdesk zorgt ervoor dat klanten met verschillende technische vaardigheden de software effectief kunnen gebruiken om een robuuste kennisbank vol tutorials, veelgestelde vragen en artikelen op te bouwen. Het toevoegen van foto’s, video’s en andere mediabestanden is heel eenvoudig dankzij de Quick Insert-knop. Het enige kleine ongemak is het ontbreken van geavanceerde tekstbewerking. Als u echter met de interface speelt en wat documentatie van Freshdesk leest, zult u niet lang worstelen om alles te vinden wat u nodig hebt om geweldige kennisbankartikelen voor uw klanten te maken.
Frequently Asked Questions
Ik heb problemen met het opzetten van een interne kennisbank
Het proces van het schrijven van interne kennisbankartikelen is hetzelfde als bij de externe artikelen. Het enige stapsgewijze verschil is hoe u de zichtbaarheid instelt. Stel de zichtbaarheid in op vertegenwoordigers om een interne kennisbank te maken. U kunt de artikelzichtbaarheid van zowel nieuwe als bestaande artikelen aanpassen.
Ik kan gegevens niet in bulk exporteren
U kunt bulkexport van uw gegevens instellen als u accountbeheerdersrechten heeft. Ga naar Beheerder > Account > Accountgegevens > Exporteren. De geregistreerde agent ontvangt een emaillink met daarin een downloadlink voor Solutions in XML-indeling, samen met accountgegevens.