Key takeaways
Pros
- Geweldige functionaliteit zonder foutmeldingen
- Eenvoudige navigatie
- Goede emailbeheerfuncties
- Snelle installatie
Cons
- Sommige gebruikers geven mogelijk de voorkeur aan meer geavanceerde functies. Het kan duur worden.
Aan de slag met Zendesk software voor het beheren van emailfuncties.
Zendesk biedt een gratis proefversie aan waarmee u toegang krijgt tot alle nodige emailbeheersoftwarefuncties. Het registratieproces vereist dat u uw proefregistratie bevestigt via een emaillink. Daarna kunt u uw proefervaring specificeren en selecteren hoeveel gebruikers u nodig heeft, evenals welke tools u wilt gebruiken. U kunt dit gedeelte overslaan, maar ik raad u aan het in te vullen, omdat het een verschil kan maken aan het begin van uw gebruik.
Zodra u klaar bent met deze installatie, kunt u beginnen met het verkennen van de Zendesk-interface. Wanneer u Zendesk voor het eerst opent, biedt het hoofdscherm een selectie van handleidingen die u kunnen helpen vertrouwd te raken met de uitgebreide functieset. De handleidingen laten u zien hoe u elke functionaliteit gebruikt en hoe u deze instelt. U kunt een tutorial volgen voor het instellen van uw ticketsysteem, dat een groot deel uitmaakt van de emailbeheerfunctionaliteit van Zendesk. Aangezien ik al een beetje bekend ben met Zendesk, heb ik besloten om het voorlopig over te slaan en op een natuurlijke manier verder te gaan.
Hoewel Zendesk een speciaal emailadres voor u aanmaakt, kunt u altijd meer emailaccounts aan het systeem toevoegen. U krijgt toegang tot het Beheercentrum door op het tandwielpictogram in het linkermenu te klikken, waarmee u naar de instellingen gaat. Ga naar het gedeelte Kanalen en je zult de emailinstellingen kunnen vinden.
U hebt de mogelijkheid om meer Zendesk-adressen aan te maken of externe emailaccounts aan te sluiten. Houd er rekening mee dat Zendesk ook het emailadres toevoegt dat u tijdens uw registratie hebt gebruikt. In dit gedeelte kunt u ook uw emailinstellingen aanpassen om uw gebruikerservaring te verbeteren .
Zendesk vereist dat u emailforwarding instelt vanuit uw bestaande emailaccount als u geen gebruikmaakt van Gmail. Dit gedeelte van de installatie biedt stapsgewijze instructies over hoe u dit moet doen, maar de informatie is zeer algemeen en uw beste optie is om op zoek te gaan naar een specifieke handleiding voor uw emailaccount elders. Dit proces mag echter in de meeste gevallen niet moeilijk zijn en u zou snel klaar moeten zijn, tenzij u een verouderde emailservice gebruikt.
Zodra u uw emailadressen toevoegt en doorsturen instelt, bent u klaar. Ik heb niet geëxperimenteerd met het ticket- of emailinstellingen, omdat ik het niet nodig vond, maar u kunt dit altijd doen. Voordat we aan de test beginnen, laten we eens kijken naar de emailbeheerfuncties die u kunt verwachten in Zendesk.
Zendesk emailbeheerfuncties
Zendesk biedt een duizelingwekkende hoeveelheid functionaliteiten voor verschillende gebruiksscenario’s; veel ervan zijn ook van toepassing op emailbeheer. U kunt emails beheren met een onbeperkt aantal adressen en contactformulieren gebruiken in elk abonnement. Alle limieten voor de grootte van bijlagen van ticketbestanden zijn vastgesteld op 50 MB. Een van de abonnementen biedt u automatische emailarchiveringsfuncties. Bovendien kunt u antwoordbots gebruiken om bepaalde taken uit te voeren en nieuwe workflows te creëren.
Zendesk biedt ook een volledig vertaalde interface en geavanceerde functies voor contactbeheer. U kunt klantentevredenheidsbeoordelingen en vervolgonderzoeken gebruiken. De functies voor emailbeheer omvatten ook het delen en doorsturen van tickets tussen meerdere accounts, voorwaardelijke ticketvelden en meerdere ticketformulieren. De inbox is hybride, wat betekent dat u naast email ook andere kanalen kunt gebruiken en alle berichten op één plek kunt bekijken. Zendesk ondersteunt vooraf gedefinieerde antwoorden, evenals aangepaste bedrijfsregels en rapportage.
Werken met de functies voor emailbeheer van Zendesk-software.
Werken met Zendesk is intuïtief en eenvoudig. Ik heb mezelf een paar testmails gestuurd om de prestaties van het systeem te testen. Alle mails kwamen redelijk snel aan en er waren geen lange wachttijden aanwezig. Zendesk stuurt ook onmiddellijk een automatisch antwoord naar de afzender om hem te informeren dat het emailbericht is ontvangen. Zendesk lijkt echter geen enkele melding te sturen die u informeert over nieuwe berichten. De enige manier waarop ik achter nieuwe berichten kon komen, was door het ticketsysteem te bezoeken.
Zendesk heeft een functie voor tabs met tickets, wat betekent dat u snel kunt wisselen tussen openstaande gesprekken zonder te hoeven zoeken in de inbox. Het is best handig, en ook al lijkt deze functie misschien standaard, het is niet altijd aanwezig in andere emailbeheersoftware. Nadat u een ticket hebt geopend, is de interface vrij standaard, en ik zeg dat als iets goeds. We zijn gewend aan een bepaalde emailindeling, dus het kan erg contraproductief zijn om het precies te veranderen alleen maar om er een indrukwekkend element aan toe te voegen. Zendesk doet het goed met de interface.
Het antwoordveld kan te klein zijn voor langere emails, maar strekt zich uit wanneer het bericht een bepaalde lengte bereikt, dus de functionaliteit is goed. Zendesk biedt verschillende functies aan via de interface, waardoor het gemakkelijk is om de status van uw emails en tickets te wijzigen, klantengegevens op te merken of notities achter te laten voor andere gebruikers, bijlagen aan emails toe te voegen of vooraf gedefinieerde antwoorden toe te passen op uw emailcommunicatie.
In het Postvak IN kunt u bulkacties uitvoeren. U kunt geselecteerde emails samenvoegen tot één ticket, wat erg handig is als u meerdere emails hebt van één contactpersoon met hetzelfde onderwerp. U kunt tickets ook in bulk bijwerken via de bewerkingsoptie. Met deze functie kunt u tags in bulk toevoegen, prioriteiten wijzigen, soorten emails en meer. De andere twee opties omvatten het verwijderen van emails en het markeren ervan als SPAM-berichten. Een andere noemenswaardige functie is filteren, waardoor het gemakkelijker wordt om door uw inbox te sorteren op basis van vooraf gedefinieerde criteria.
Over het algemeen biedt Zendesk vrij goede functies voor het beheren van email en kan het dienen als uitstekende emailbeheersoftware. De functies zijn niet overweldigend en zijn gemakkelijk te leren, ongeacht of u een nieuwkomer bent of een ervaren gebruiker. Het ontvangen en beantwoorden van emails werkt zonder problemen of andere moeilijkheden die uw werkstroom kunnen onderbreken.
Zendesk emailbeheer functies en prijzen.
Zendesk is een van de oplossingen die tal van prijsopties biedt. Ze verschillen in functiesets en elk van hen is geschikt voor een ander gebruiksscenario. Omdat we in deze beoordeling alleen kijken naar de emailbeheerfuncties van Zendesk, zal ik u de plannen presenteren die deze functionaliteit bevatten.
Support Team
Dit abonnement kost €19 per maand per vertegenwoordiger. Het biedt een ticketsysteem dat kan worden gebruikt voor emailbeheerdoeleinden en u kunt ook andere communicatiekanalen, zoals sociale media, aansluiten. U krijgt alle emailbeheerfuncties die eerder in deze beoordeling zijn genoemd, evenals toegang tot bedrijfsregels, klantengegevens en -geschiedenis, routering op basis van vertegenwoordigerstatus en capaciteit, en toegang tot integraties en toepassingen.
Support Professional
Het Support Professional-abonnement kost €49 per maand per vertegenwoordiger. U krijgt alle functies van het vorige abonnement en toevoegingen zoals vaardigheidsgebaseerde routering, zakelijke uren, klantentevredenheidsonderzoeken en meer.
Support Enterprise
Dit abonnement is het duurste van alle Support plan opties. Het kost €99 per maand per vertegenwoordiger. Het geeft u toegang tot alle functies van de vorige twee abonnementen en voegt aangepaste teamrollen en toestemmingen toe, aanpasbare werkruimtes, externe gegevensopslag, een sandbox-testomgeving en meer.
Besluit
Zendesk is een geweldige optie voor uw e-mailbeheerbehoeften, omdat het zeer goed presteert als software voor emailbeheer. De functies zijn voldoende en gemakkelijk te gebruiken voor elk gebruik. U zult voor het grootste deel geen problemen ondervinden bij het navigeren door de interface. Zendesk kan echter behoorlijk duur worden als u besluit een van de uitgebreidere abonnementen aan te schaffen. Als u dus op zoek bent naar een kosteneffectievere oplossing voor emailbeheer zonder concessies te doen aan de functies en bruikbaarheid, is het wellicht de moeite waard om een ander Zendesk-alternatief te verkennen.
Frequently Asked Questions
Ontvangers ontvangen geen emails die vanuit Zendesk zijn verzonden.
Probeer allereerst op een andere manier contact op te nemen met uw klanten en kijk of uw emails niet in hun SPAM-mappen terechtkomen. Sommige emailproviders hebben mogelijk strengere regels voor het bepalen van SPAM-berichten en zelfs niet-SPAM-emails kunnen in de SPAM-map terechtkomen. Als dit niet het geval is, controleer dan uw bedrijfsregels en kijk of uw triggers voor het verzenden van emails correct zijn ingesteld. Als uw probleem geen verband houdt met een van deze opties, neem dan contact op met de ondersteuning van Zendesk om u te helpen bij het oplossen van het probleem.
Ik ontvang geen email tickets van mijn contacten.
Het meest waarschijnlijke probleem is met uw email doorsturen. Als het niet correct is ingesteld, komen er geen berichten aan in uw Zendesk-inbox. Controleer nogmaals uw doorstuurinstellingen en kijk of het probleem op die manier kan worden opgelost. Zo niet, overweeg dan om de inbox leeg te maken die emails naar uw Zendesk-account zou moeten doorsturen. Als het vol is, worden de emails mogelijk niet afgeleverd.