Key takeaways
Pros
- Makkelijk te gebruiken en te navigeren
- Gratis versie
- Chat-achtige interface
Cons
- Gratis versie zou enkele extra functies kunnen bieden
- Geen gratis proefperiode
Aan de slag met Spike.
Het opzetten van Spike is vrij eenvoudig en het kost slechts een paar minuten. U kunt inloggen met Google, of u kunt een ander emailaccount gebruiken dat u al gebruikt. Nadat u uw account heeft aangemaakt bij Spike, kunt u uw foto uploaden en de naam bewerken die aan uw collega’s wordt getoond.
Nadat u uw account, naam en foto hebt ingesteld, kunt u beginnen met uw realtime samenwerking met andere teamleden door hen een uitnodiging te sturen. U kunt deze stap ook overslaan op dit moment en het later doen.
Na deze stap zult u uw volledige inbox kunnen zien met al uw berichten. Op het eerste gezicht is Spike zeer gemakkelijk te navigeren en is het zeer eenvoudig om alle benodigde functies en opties te vinden.
Kenmerken van Spike
We testen de gratis versie die Spike aanbiedt, wat betekent dat er alleen basisfuncties beschikbaar zijn. Deze functies zouden echter voldoende moeten zijn om een begrip te krijgen van hoe het werkt en hoe gemakkelijk of moeilijk het is om te navigeren in hun emailbeheertool.
In de linkerbenedenhoek hebt u 5 verschillende pictogrammen. Het eerste pictogram is “Thuis” en toont u al uw berichten en emails die u in uw inbox hebt.
Het tweede pictogram is “Tijdlijn” en het is eigenlijk een kalender waarmee u verschillende evenementen, herinneringen, vergaderingen, enz. kunt plannen.
Het pictogram in het midden dient om een nieuw bericht, nieuwe groep, nieuwe notitie of een andere zaken te maken die verbonden zijn met de omliggende pictogrammen.
Het vierde pictogram heet “Groepen“, waarmee u verschillende groepen mensen kunt maken om alles beter georganiseerd te houden. U kunt groepen maken op basis van projecten waaraan u werkt, familieleden, studiegroepen, vriendengroepen en vele anderen. Geef de groep een naam, schrijf een korte beschrijving en nodig mensen uit voor de groep.
De laatste is “Contacten“. Hier kunt u de lijst zien met alle contacten die u in Spike hebt opgeslagen, nieuwe contacten toevoegen en notities naar elkaar sturen. U kunt ook notities naar uzelf sturen.
Eén-op-één gesprekken
De gratis versie biedt ook de mogelijkheid om een één-op-één video- of spraakoproep te hebben. Het enige dat u hoeft te doen, is op het kleine camerapictogram in de rechterbovenhoek te klikken en te kiezen of u een videogesprek of een spraakoproep met de andere persoon wilt starten. Ook kunt u uw scherm met elkaar delen, wat de kwaliteit van de vergadering en samenwerking kan verbeteren.
Vertaler
Een andere geweldige functie is de vertaler. Het kan uw berichten in enkele seconden in vele talen vertalen, wat zorgt voor gemakkelijke communicatie als u internationale contacten heeft. U hoeft alleen maar op de “drie puntjes” naast het bericht te klikken en “Vertalen” te selecteren.
Aanpassingsmogelijkheden
Wanneer u naar uw “Accountinstellingen” gaat, kunt u meerdere aanpassingsopties vinden. U kunt de kleur van uw account wijzigen en aanpassen, of uw handtekening wijzigen aan het einde van de emails die u verzendt. U kunt ook tags of berichtsjablonen maken, verwijderen en bewerken. De aanpassingsmogelijkheden in de gratis versie zijn echter vrij beperkt.
Bureaublad- en mobiele applicaties
Spike biedt ook 3 verschillende manieren waarop u hun diensten kunt gebruiken. Het is beschikbaar als een web-app die werkt zonder de noodzaak om iets te downloaden op uw computer of een ander apparaat. Als alternatief kunt u de desktopversie van de app downloaden die werkt met Windows en Mac, of een mobiele app die beschikbaar is voor zowel iOS als Android.
Prestaties en gebruikerservaring
Zoals eerder vermeld, is Spike een tool die zeer intuïtief is, zelfs voor een nieuwe gebruiker, omdat het zeer goed georganiseerd is en de chatachtige interface zeer uniek is in vergelijking met veel andere emailbeheersystemen. Het zorgt ervoor dat de gesprekken en berichten er informeler en innovatiever uitzien.
Alle functies die beschikbaar zijn in de gratis versie werken goed en deze basisfuncties kunnen zeer gunstig zijn voor een dagelijkse gebruiker. Echter, als u een bedrijf heeft en uw behoeften en vereisten hoger zijn, zou ik aanraden te kiezen voor een van de betaalde abonnementsplannen, omdat ze meer geavanceerde functies bieden.
De functie “Tijdlijn“, of kalender, is geweldig als u verschillende evenementen of vergaderingen wilt plannen of herinneringen voor uzelf wilt instellen. Het zou echter een kleine verbetering kunnen gebruiken om de verschillende maanden duidelijker te zien en het een beetje gebruiksvriendelijker en duidelijker te maken.
De apps werken ook geweldig. De desktop-app is precies hetzelfde als de web-app, daarom is het aan u of u het wilt downloaden op uw computer of laptop. De mobiele app werkt goed voor iOS en Android en is ook in feite hetzelfde als de web-app. Alles is gemakkelijk te vinden en ik heb geen problemen ondervonden tijdens het gebruik ervan.
Spike prijzen
Spike biedt drie verschillende abonnementen aan. Elk van deze abonnementen biedt een verschillende set functies, waardoor u de beste versie kunt kiezen die past bij uw behoeften en budget. Als u kiest voor een van de betaalde abonnementen, kunt u ook beslissen of u maandelijks of jaarlijks wilt betalen. U kunt uw abonnement altijd upgraden of downgraden op basis van uw behoeften.
Free:
De gratis versie heeft onbeperkte tijd en biedt een mooie set basisfuncties zoals een mobiele app, onbeperkte samenwerkingsnotities, onbeperkte groepen, 1 GB aan opslagruimte, één-op-één video-oproepen en het uploaden van bestanden tot 30 MB.
Pro:
Dit abonnement kost ofwel €8 per gebruiker per maand, of als u ervoor kiest om jaarlijks gefactureerd te worden, kost het u €5 per gebruiker per maand. Het Pro-abonnement biedt alle functies die zijn inbegrepen in het gratis plan, plus een aantal extra functies zoals onbeperkte zoekgeschiedenis, videogesprekken met 5 deelnemers, 5 GB opslag, bestandsupload tot 100 MG en ondersteuning van de klant met prioriteit.
Business:
Het Business abonnement heeft ook twee verschillende prijzen. U kunt €16 per gebruiker per maand betalen, of het kan €10 per gebruiker per maand kosten als u besluit om jaarlijks te betalen. Dit plan wordt geleverd met geavanceerde functies die niet beschikbaar zijn in de vorige twee plannen. Deze functies omvatten: VIP klantenondersteuning, video-oproepopname, SAML-SSO over apparaten, 20 GB opslagruimte, tot 10 deelnemers in een video-oproep en bestand upload tot 1 GB.
Besluit
In conclusie, Spike emailbeheersoftware is een geweldige tool voor degenen die hun inbox willen stroomlijnen en de productiviteit en samenwerking willen verbeteren. De gebruiksvriendelijke interface en chat-achtige berichtensysteem maken het eenvoudig om te navigeren en bovenop uw emails te blijven.
Hoewel de gratis versie nuttige functies biedt, kunnen sommige gebruikers aanvullende functies nodig hebben die alleen beschikbaar zijn in de betaalde abonnementen. Het is belangrijk op te merken dat verschillende abonnementen kunnen passen bij verschillende gebruikers op basis van hun behoeften en vereisten.
Frequently Asked Questions
Het verwijderen van uw Spike-account
Wanneer u uw account wilt verwijderen, kunt u dit doen door naar “Instellingen” te gaan en te selecteren welk account u wilt verwijderen. Klik vervolgens op “Account verwijderen“. Hiermee wordt echter alleen het specifieke account van dat apparaat verwijderd. U kunt het emailaccount nog steeds op andere apparaten gebruiken. Als u andere accounts wilt verwijderen, moet u deze stappen herhalen voor elk emailaccount op het apparaat.
Terugbetaling voor uw abonnement
Jaarabonnementen kunnen binnen de eerste 14 dagen na de eerste aankoop worden opgezegd. Wanneer u besluit uw abonnement te annuleren, is uw restitutie een pro rata bedrag vanaf de dag van uw annulering.Maandelijkse abonnementen kunnen niet worden gerestitueerd. Wanneer u een maandelijks abonnement wilt opzeggen, gaat dit in vanaf het einde van de huidige factureringscyclus. Daarom heeft u nog steeds toegang tot het account voor de rest van de factureringsperiode.