Key takeaways
Pros
- Geweldige mogelijkheden voor emailbeheer
- Functies voor een eenvoudigere workflow
- Goede interface met oké navigatie
- Eenvoudige emailintegraties
Cons
- Ziet er soms verouderd uit
- Kan duur worden bij hogere abonnementen
Installatie en implementatie van LiveAgent voor emailbeheer
Wat heeft LiveAgent nodig om te beginnen? Het is vrij eenvoudig, ik hoefde me alleen maar te registreren en een gratis proefaccount aan te maken. Ik had de keuze tussen een 7-daagse proefversie of een 30-daagse proefversie. De 7-daagse gratis proefversie is beschikbaar voor gebruikers met elk emailadres, terwijl de 30-daagse gratis proefversie alleen beschikbaar is voor degenen die zich registreren met een zakelijk emailadres. Ik heb gewoon de vereiste contactgegevens verstrekt en kon binnen de kortste keren toegang krijgen tot het nieuwe account.
Ik werd begroet door een installatiehandleiding die niet alleen gemakkelijk te navigeren is, maar ook echt nuttig is om aan de slag te gaan met vrijwel alle LiveAgent-functionaliteit. Ik kon al mijn communicatiekanalen instellen, inclusief email, en nog veel meer. Als u LiveAgent voornamelijk wilt gebruiken als software voor emailbeheer, is het het beste om te beginnen met het verbinden van uw emailaccounts.
LiveAgent biedt de mogelijkheid om inkomende emailaccounts en uitgaande emailaccounts toe te voegen, waardoor ik genoeg opties heb als het gaat om emailbeheer. Ik kan er ook voor kiezen om een standaard emailadres te gebruiken dat is gemaakt door LiveAgent voor mijn account. De meest populaire emailintegraties zijn Gmail en Outlook, maar u kunt elk type emailaccount toevoegen dat u wilt via IMAP/POP3.
Zodra u uw emailaccounts integreert of ervoor kiest om de standaard te behouden, kunt u aan de slag. Het integratieproces is heel gemakkelijk te voltooien als u kiest voor Google of Microsoft-accounts. IMAP/POP3-integratie werkt iets anders, maar het is nog steeds gemakkelijk genoeg om te voltooien, omdat het erg lijkt op het verbinden van een emailaccount met een emailclient. U kunt een bepaald aantal emailaccounts integreren, afhankelijk van welk LiveAgent-abonnement u hebt gekozen.
LiveAgent emailbeheerfuncties
De emailbeheersoftware van LiveAgent is sterk afhankelijk van het ticketsysteem, dat een overvloed aan functies biedt om de organisatie en efficiëntie te verbeteren. Emails, of tickets in dit geval, bieden standaard emailfuncties zoals antwoorden, doorsturen en het verzenden van bijlagen van bijna elk type, maar er is nog meer om naar te kijken. Ik kan tickets opsplitsen en ze verdelen tussen verschillende vertegenwoordigers, evenals ze samenvoegen in het geval van het ontvangen van een soortgelijk verzoek van twee bronnen.
LiveAgent biedt ook geweldige ticketfiltermogelijkheden die u kunnen helpen bij het doorzoeken van de inbox. U kunt tags gebruiken om tickets te markeren op basis van verschillende door uzelf bepaalde voorwaarden of notities achterlaten in tickets om vitale informatie te delen met andere gebruikers van de inbox. Ik heb ook gemerkt dat LiveAgent kan helpen bij snellere antwoorden dankzij de vooraf gedefinieerde antwoorden en berichten (macro’s). Bovendien kunnen inboxgebruikers worden verdeeld in verschillende afdelingen en bepalen welke afdelingen verantwoordelijk zullen zijn voor specifieke soorten emailberichten. Tenslotte biedt LiveAgent eenvoudige maar effectieve CRM-functies en contactfuncties voor individuele personen en bedrijven.
LiveAgent biedt tal van andere functies met betrekking tot tickets en emailbeheer, evenals andere communicatiekanalen. Zorg ervoor dat u de website bekijkt en meer te weten komt over de functies en functionaliteit van emailbeheer. Bovendien ondersteunt LiveAgent ook een groot aantal inheemse en externe integraties, die uw functionaliteit nog verder kunnen verbeteren wanneer u deze nodig hebt.
LiveAgent emailbeheersoftware in actie
Laten we eens kijken hoe LiveAgent presteert in een standaard gebruikersscenario. Ik heb mezelf wat emailvoorbeelden gestuurd om uit te testen hoe het ticketingsysteem werkt en om te zien of het snel en responsief genoeg is. Ik ben blij te kunnen zeggen dat het zeer responsief is, en vrij eenvoudig te gebruiken. Zodra ik mijn Tickets inbox had geselecteerd, kon ik een lijst met tickets zien die standaard gesorteerd waren op basis van hun belangrijkheid, wat betekent dat als een ticket ouder is, het belangrijker is om erop te reageren. Het is ook duidelijk dat de ticketvolgorde indien nodig kan worden gewijzigd.
LiveAgent heeft een slimme functie waarmee u de status van onopgeloste tickets kunt bepalen door te kijken naar een kleurgecodeerde tag aan de linkerkant van het ticket. Afhankelijk van de kleur kon ik onderscheid maken tussen emails die net waren afgeleverd of die al door iemand waren geopend, naast andere statusopties. U kunt ook basiscontactgegevens, tags, data wanneer de emails of andere tickets zijn gearriveerd en meer bekijken. Het is vrij goed doordacht, maar een volle inbox blijft net zo intimiderend als in een gewone mailbox. Er zijn ook enkele acties en massa-acties die in de inbox kunnen worden uitgevoerd, zoals aanpassing van filters, overdrachten uitvoeren, berichten verwijderen en meer.
Zodra ik een ticket open, blijft de interface zeer functioneel en biedt tal van opties en functies om op meerdere manieren door te gaan. Ik kan de contactgegevens, ticketnotities, integraties en andere functies aan de rechterkant van het ticketoverzicht bekijken. Het midden van het scherm biedt een weergave van het bericht en ruimte voor rijke antwoorden. Ik kan ook meer functionaliteit in dit gedeelte krijgen en vooraf gedefinieerde antwoorden gebruiken.
Zodra ik de optie om te antwoorden selecteer, vult LiveAgent automatisch een begroeting en afsluiting in, en het vult zelfs de naam van de persoon die ik antwoord geef aan. Dit is een behoorlijk nuttige functie, vooral wanneer u dagelijks met tientallen emails te maken hebt. Het systeem voegt zelfs een link toe die de ontvanger naar een klantenportaal zal brengen waar ze feedback kunnen geven of de geschiedenis van hun tickets kunnen bekijken. LiveAgent ondersteunt standaard bijlagen en u kunt ook afbeeldingen direct in het bericht kopiëren en plakken.
Over het algemeen is werken met LiveAgent een prettige ervaring die veel moeilijkheden uit het raam gooit als het gaat om emailbeheer. Het antwoorden verloopt soepel en alle aanvullende functies geven u een beter idee van met wie u te maken hebt, evenals het bieden van tal van opties om je efficiëntie te verhogen tijdens je dagelijkse werk. Hoewel het ticketsysteem niet per se standaard is als het gaat om emailbeheer, vond ik het erg nuttig voor het identificeren van urgente problemen en het prioriteren van emails die nog niet zijn geopend of beantwoord.
Prijzen voor LiveAgent emailbeheersoftware
Aangezien LiveAgent veel meer functionaliteit biedt dan alleen emailbeheer, kunt u overwegen een abonnement aan te schaffen dat u meer opties geeft. Alle abonnementen van LiveAgent, inclusief de gratis versie, bieden mogelijkheden voor emailbeheer, maar u kunt toegang krijgen tot meer functies voor emailbeheer en ticketing als u een upgrade uitvoert. Laten we eens kijken naar wat elk abonnement biedt.
Gratis
Het gratis abonnement kost u niets en u kunt het behouden voor zolang u wilt, maar het heeft wel wat beperkingen. U krijgt 7 dagen ticketgeschiedenis, 1 inkomend emailaccount, 1 uitgaand emailaccount en 3 afdelingen. Echter krijgt u ook toegang tot 1 live chatknop, 1 aangepast filter, een klantenportaal, een kennisbank en een gemakkelijke installatie, en nog veel meer.
Small
Het Small-abonnement kost €9 per maand per vertegenwoordiger per jaar, of €12 per maand per vertegenwoordiger met maandelijkse facturering. U krijgt toegang tot 1 inkomende emailaccount, 3 uitgaande emailaccounts, 10 afdelingen, 1 live chatknop, chattevredenheidsonderzoeken, 1 API-sleutel + integratie, een kennisbank, klantenservice, gemakkelijke installaties, evenals veel meer ticketfuncties die veel geweldige functionaliteit toevoegen aan uw emailbeheer.
Medium
Het Medium-abonnement kost €29 per maand per vertegenwoordiger op jaarbasis, of €35 per maand per vertegenwoordiger met maandelijkse facturering. Het geeft u toegang tot alles wat het Small-abonnement biedt, plus 10 inkomende emailaccounts, 10 uitgaande emailaccounts, callcenter ondersteuning, 20 afdelingen, IVR, producttraining, aangepaste domeinhosting, 20 eventregels, 10 tijdsregels, 5 SLA-niveaus en nog veel meer geweldige functies.
Large
Het Large-abonnement kost €49 per maand per vertegenwoordiger per jaar, of €59 per maand per vertegenwoordiger met maandelijkse facturering. U krijgt alles van de vorige twee plannen, plus 40 binnenkomende emailaccounts, 40 uitgaande emailaccounts, 3 WhatsApp-accounts, 50 afdelingen, Multi-kennisbank, senior accountmanager, 2 kennisbanken, 100 eventregels, tijdrapporten, 10 SLA-niveaus, auditlogboek, en nog veel meer.
Enterprise
Het Enterprise-abonnement kost €69 per maand per vertegenwoordiger jaarlijks, of €85 per maand per vertegenwoordiger met maandelijkse facturering. Het biedt alle functies van alle voorgaande plannen, maar voegt veel extra services toe voor klanten die deze nodig hebben. U krijgt een toegewezen key account manager, prioriteitsondersteuning, geassisteerde WhatsApp-integratie, aangepaste facturatie-opstelling, gepland releasebeheer, servicebeoordelingsgesprek en rapporten, tot 40 aangepaste rollen, meerlaagse kennisbank en ondersteunde integraties van kanalen.
Besluit
LiveAgent kan u uitstekend van dienst zijn als software voor emailbeheer en biedt alle belangrijke functionaliteit die u mogelijk nodig heeft van zo’n oplossing. Daarnaast is het ideaal voor vele andere gebruiksscenario’s en u kunt er aanzienlijk voordeel uit halen als u andere communicatiemiddelen nodig heeft naast email. Hoe dan ook, LiveAgent is een geweldige oplossing voor emailbeheer en u zult er geen spijt van krijgen, ongeacht welk abonnement u uiteindelijk kiest.
Frequently Asked Questions
Hoe kan ik geautomatiseerde reacties instellen in LiveAgent?
U moet een nieuwe regel in LiveAgent maken om automatisch reageren in te stellen. Ga eerst naar Configuratie > Automatisering en selecteer Tijdregels of Gebeurtenisregels. Klik op de knop Maken en stel de juiste voorwaarden in voor automatische reacties. Kies de actie “Bericht verzenden” en kies welk emailsjabloon automatisch wordt verzonden. Zorg ervoor dat u de regel opslaat. Als u problemen hebt met het instellen van geautomatiseerde antwoorden, bekijk dan dit kennisbankartikel over emailautomatisering.
Hoe maak ik emailsjablonen in LiveAgent?
Ga naar Configuratie en selecteer Email. U kunt kiezen tussen Vertegenwoordigersjablonen en Klantensjablonen. Vertegenwoordigersjablonen zijn alleen voor interne berichten, terwijl klantensjablonen naar emailadressen buiten uw LiveAgent-account kunnen worden verzonden. LiveAgent biedt verschillende soorten kant-en-klare sjablonen die u hier eenvoudig kunt bewerken.