Key takeaways
Pros
- Gratis proefperiodes voor alle abonnementen
- Integraties met verschillende apps
Cons
- Het kost tijd om te leren hoe u door de software kunt navigeren
- U kunt hulp nodig hebben van hun klantenondersteuningsteam
In deze beoordeling gaan we ons focussen op ‘Freshchat’ van Freshworks, omdat het de meeste functies heeft die u kunnen helpen bij het beheer van uw emails. Freshchat is vrij eenvoudig in te stellen, u hoeft alleen maar uw emailadres in te voeren en u bent klaar. U kunt beginnen door het uiterlijk van uw systeem en profiel aan te passen.
U kunt het logo van uw bedrijf uploaden, een sitenaam maken en de kleuren aanpassen om bij uw merk te passen. Dit proces is vrij eenvoudig en vereist niet veel werk.
Nadat u de verschijning hebt ingesteld en tevreden bent met de resultaten, wordt u naar het hoofdsysteem gebracht. Dit kan even wennen zijn en u zult ontdekken welke verschillende mogelijkheden Freshchat biedt.
Het is misschien zelfs wat moeilijker in vergelijking met andere emailbeheersystemen op de markt, omdat Freshdesk een oplossing biedt die niet alleen gericht is op een emailbeheertool. Het is een complexere oplossing die uw bedrijf kan helpen bij het afhandelen van vragen van klanten door ze om te zetten in tickets en ze op één centrale locatie op te slaan.
Freshdesk functies
Maak reisemails
Freshdesk biedt verschillende emailsjablonen aan die u kunt sturen naar uw klanten. U kunt ook uw eigen emailsjabloon maken die specifiek is voor een bepaald moment in de klantenreis.
Deze sjablonen kunnen ook worden aangepast om bij uw merk te passen.
Standaardantwoorden
Deze functie stelt gebruikers in staat om voorgeschreven antwoorden op veel voorkomende klantenvragen op te slaan, die snel kunnen worden ingevoegd in emails. Dit kan u helpen tijd en moeite te besparen, omdat gebruikers niet telkens opnieuw dezelfde antwoorden hoeven te schrijven. Voorgekookte antwoorden helpen ook bij het bieden van consistentie in klantenservice.
De functie voor voorgeprogrammeerde antwoorden van Freshdesk stelt gebruikers in staat om een bibliotheek van antwoorden te maken die gedeeld kunnen worden met andere teamleden. Dit helpt hen om consistente en accurate antwoorden te bieden aan klanten, ongeacht wie de vraag behandelt.
Plan vergaderingen
Met deze functie kunnen gebruikers eenvoudig vergaderingen plannen en organiseren met klanten of andere teamleden rechtstreeks vanuit hun inbox. Het helpt om de noodzaak van heen en weer emails om agenda’s op elkaar af te stemmen te elimineren. Gebruikers kunnen een vergaderverzoek verzenden via Freshdesk en ontvangers kunnen de uitnodiging accepteren of afwijzen.
Bovendien integreert het ook met andere populaire agenda-apps zoals Google Calendar, Outlook, of iCalendar.
Workflowautomatisering
Deze functie kan u helpen bij het automatiseren van repetitieve taken die tijdrovend kunnen zijn. U kunt bijvoorbeeld het proces van het toewijzen van emails automatiseren om ervoor te zorgen dat uw medewerkers snel reageren en problemen oplossen wanneer het gaat om klantenvragen.
Freshdesk biedt ook een samenwerkingsruimte voor uw team om de efficiëntie te verbeteren door ervoor te zorgen dat twee medewerkers niet aan hetzelfde probleem werken.
Prestaties en gebruikerservaring
Freshdesk emailbeheersoftware biedt een breed scala aan functies waardoor het een uitstekende optie is voor bedrijven die hun klantenservice willen verbeteren.
Over het algemeen is het een betrouwbare en responsieve software. Het laadt vrij snel en werkt soepel, wat het gemakkelijk maakt om een groot aantal emails te beheren.
De zoekfunctie maakt het ook eenvoudig om specifieke emails of klantenvragen te vinden.
Aan de andere kant kunnen nieuwe gebruikers de interface van Freshdesk in het begin een beetje overweldigend vinden. Hoewel de software veel aanpassingsmogelijkheden en functies biedt, kan het even duren voordat u gewend bent aan al zijn functies. Echter, zodra u bekend bent met de interface, wordt het meer gebruiksvriendelijk en intuïtief.
Prijzen
Freshworks biedt verschillende abonnementen aan op basis van het type oplossing dat u in uw bedrijf wilt implementeren. U kunt kiezen uit Freshdesk, Freshchat, Freshsales, Freshservice en Freshmarketer. al deze opties bieden een verschillende set aan functies waarmee u de beste optie voor uw bedrijf kunt kiezen op basis van uw doelen, unieke behoeften en vereisten. U kunt ook profiteren van de gratis proefversies om verschillende functies te testen voordat u besluit u te abonneren op een bepaald abonnement.
Freshdesk prijzen
Free
De gratis versie kost €0 en kan gebruikt worden door maximaal 10 vertegenwoordigers. De gratis optie biedt de minste functies, hoewel het een goede optie kan zijn voor kleine bedrijven en startups die nog niet veel geavanceerde functies nodig hebben. Enkele van de functies die zijn inbegrepen in dit abonnement zijn geïntegreerde ticketing via email en social media, ticketverdeling, kennisbank, analyse en rapportage, team samenwerking en 24/7 klantenondersteuning.
Growth
De tweede optie heet Growth en kost €15 per medewerker per maand bij jaarlijkse facturering, en €18 per medewerker per maand bij maandelijkse facturering. Dit abonnement is het meest geschikt voor bedrijven die nog steeds groeien. Het bevat alle functies van het gratis abonnement, plus enkele extra functies. Enkele van de extra functies zijn automatisering, botsingsdetectie, SLA-beheer en openingstijden, aangepaste ticketweergaven, aangepaste ticketvelden en status, en meer.
Pro
Pro is het meest populaire abonnement van Freshdesk dat geavanceerde automatisering biedt voor een hoge prestatie. Het kost €49 per vertegenwoordiger/maand, jaarlijks gefactureerd, of €59 per vertegenwoordiger/maand, maandelijks gefactureerd. Deze optie bevat alle functies van het Growth abonnement, plus enkele extra functies, zoals aangepaste rollen, aangepaste rapporten en dashboards, klantenreis, vooraf gemaakte formulieren, gemeenschapsforums, meertalige kennisbank, rapport delen en nog veel meer.
Enterprise
De laatste optie in de abonnementen van Freshdesk is een volledig abonnement voor support op enterprise-niveau. Het kost €79 per vertegenwoordiger/maand, jaarlijks gefactureerd, of €95 per vertegenwoordiger/maand als maandelijkse facturering.
Dit abonnement biedt een breed scala aan geavanceerde functies die moeten voldoen aan de behoeften van veel bedrijven die zich richten op het leveren van een hoog niveau van klantenservice. Enkele van de geavanceerde functies zijn onder andere een emailbot, een assistentbot, op vaardigheden gebaseerde routering, door AI aangedreven sociale signalen, aangepaste statistieken en vele andere.
Freshchat prijzen
Free
De gratis versie kost niets en kan worden gebruikt door maximaal 100 vertegenwoordigers. Het biedt een beperkt aantal functies, maar het kan een goede optie zijn voor kleinere bedrijven die niet veel geavanceerde functies nodig hebben. Enkele van de functies die zijn inbegrepen in het gratis abonnement zijn chatbot, chatbot-analyse, inboxweergaven, groepen, gesprekslabels, emails, bulkacties en nog veel meer.
Growth
Deze optie kost u €15 per vertegenwoordiger/maand (jaarlijks gefactureerd) of €18 per vertegenwoordiger/maand (maandelijks gefactureerd). Enkele van de extra functies die zijn inbegrepen in het Growth abonnement zijn prioriteitsinbox, privénotities, gebruikersevenementen en tijdlijn, offline ervaring, overzichtsrapport van gesprekken, Instagram DM’s, SMS, Whatsapp Business, en nog veel meer.
Pro
Het Pro-abonnement begint bij €39 per vertegenwoordiger per maand (jaarlijks gefactureerd), of het kan €47 per vertegenwoordiger per maand kosten als u ervoor kiest om maandelijks gefactureerd te worden. Dit plan biedt alle functies die zijn inbegrepen in het Growth abonnement, plus enkele aanvullende functies, zoals automatisch oplossen, live vertalen, geavanceerd dashboard, geavanceerde automatisering, rollen en machtigingen, en andere.
Enterprise
Het abonnement met de meest geavanceerde set functies is het Pro abonnement. Voor €69 (per vertegenwoordiger/maand, jaarlijks gefactureerd) of €83 (per vertegenwoordiger/maand, maandelijks gefactureerd), kunt u alle functies krijgen die zijn inbegrepen in het Pro abonnement, plus enkele extra functies zoals tot 5000 bot-sessies/maand gratis, 500 campagnecontacten, toegestane domeinen en gebruikersverificatie.
Besluit
Concluderend is Freshdesk een betrouwbare emailbeheersoftware die is ontworpen om de efficiëntie van de klantenservice te verbeteren. Het heeft een eenvoudig installatieproces, snelle laadtijd en draait vrij soepel, zelfs wanneer je een grote hoeveelheid emails tegelijk ontvangt. Het kost wat tijd om alle functies onder de knie te krijgen en gewend te raken aan de interface, maar eenmaal vertrouwd, is het zeer gebruiksvriendelijk en intuïtief. Freshdesk biedt verschillende abonnementen en gratis proefperiodes waarmee bedrijven functies kunnen kiezen en testen voordat ze zich vastleggen. Freshdesk is een uitstekende oplossing voor bedrijven die betrouwbare software voor klantenondersteuningsbeheer nodig hebben.
Frequently Asked Questions
U hebt geen email ontvangen met een activatielink voor ondersteuning.
Controleer eerst uw Spam-map om te zien of u de verificatie-email daar kunt vinden. Als u het niet kunt vinden in de map Spam, probeer dan uw verificatie-email opnieuw te verzenden. Soms kan er een vertraging optreden bij de bezorging van de verificatie-email, dus wacht een paar minuten voordat u het opnieuw probeert. Als u nog steeds niets hebt ontvangen, neem dan contact op met hun klantenservice.
Emails worden doorgestuurd naar spam
Als u merkt dat de emails en/of antwoorden op tickets van Freshdesk naar de map Spam van de mailbox van de klant worden geleid, kunt u de functie genaamd DKIM inschakelen om dergelijke problemen te voorkomen.