Live chat verbetert klantenondersteuning voor onderwijs- en NGO-instellingen door directe communicatie en betrokkenheid te bieden. Het verlaagt wachttijden en operationele kosten terwijl het multitasking bevordert, ideaal voor organisaties met beperkte middelen.
Het vormen van persoonlijke contacten is één van de hoekstenen van onderwijs- en niet-gouvernementele organisaties. Het is afhankelijk van de interesse, reputatie en steun van studenten, donateurs of belanghebbenden.
Digitale communicatie opende een deur naar nieuwe mogelijkheden voor de onboarding, planning en fondsenwervingsstrategie van studenten.
Live chat is een ideaal hulpmiddel voor elke instelling die zijn klantenservice wil moderniseren en langdurige relaties wil aangaan.
Mocht u zich afvragen wat live chat precies is, dan kunnen we dit opsplitsen in drie essentiële componenten die samen één compleet communicatiekanaal vormen.
Live chatsoftware maakt deel uit van een complexe, omnichannel helpdesksoftware die omvat ticketing, callcenter, sociale medianetwerken, kennisbank, klantenportaal en nog veel meer.
Live chatsoftware biedt veel functies die de klantenservice kan gebruiken, waardoor ze een voordeel hebben ten opzichte van andere communicatiekanalen bij het afhandelen van online vragen.
De live chattool is een browsergebaseerd berichtenvenster dat wordt geactiveerd wanneer op een chatwidget, ook bekend als de chatknop. Het is een volledig aanpasbare en gebruiksvriendelijke functie die eenvoudig te integreren is op uw website.
De vooraf ontworpen stijlpositie, animatie, enzovoort van elke knop zijn te vinden in de galerij met chatknoppen of geheel gemaakt vanaf het begin door uw eigen code te implementeren.
Sluit de chatknop in op uw doelpagina’s, zoals Aanmelden, Veelgestelde vragen of Donaties, en zie de positieve resultaten.
Live chat-ondersteuning is een service die de organisatie extern biedt aan het publiek of intern aan zijn medewerkers. Het is de snelste manier om online websitebezoekers te helpen die dit nodig hebben, aangezien elke sessie in realtime wordt uitgevoerd, met een menselijke chatmedewerker in plaats van een chatbot.
Provide fast learning support
LiveAgent live chat widget is ideal for providing quick advice to everyone who needs it. Start your free 14-day trial and set up your chat in no time.
Laten we eerlijk zijn; telefoon noch email zullen binnenkort verouderd raken. Ze zijn zelfs nog steeds een voorkeurskanaal voor tal van klanten. Daar zijn veel redenen voor, maar het staat buiten kijf dat livechat in populariteit aan het groeien is sinds het een norm werd om internet te gebruiken voor communicatie.
Vooral de millenniumgeneratie heeft live chatsoftware omarmd. Meer dan 63% van de millennials liever dat hun basisvragen voor klantenondersteuning worden beantwoord via een live chat.
Naarmate de moderne chatsoftware geavanceerder wordt, zijn de voordelen via de telefoon of email duidelijker geworden.
Dus wat zijn die voordelen?
Laten we de top drie eens bekijken.
De verminderde gemiddelde wachttijd. Zowel telefoon als email vergen een aanzienlijke inspanning van de gebruiker om te communiceren. Dan komt het erop aan in de rij te blijven staan om bij de vertegenwoordiger te komen of te schrijven en te wachten op het antwoord. Live chat is niet alleen direct, maar vertegenwoordigers kunnen ook allerlei noodzakelijke bestanden bijvoegen, zoals onboarding-documenten of overeenkomsten.
Multitasking. Vertegenwoordigers begrijpen hoe moeilijk het is om te schakelen tussen telefoons of email om hun klanten continu te helpen. Operators van live chat kunnen gemakkelijk meerdere chats afhandelen, zonder hun concentratie te onderbreken om taken op de achtergrond uit te voeren.
Het resultaat? Lagere operationele kosten en hoger rendement op investering, aangezien u geen enorme teams nodig heeft om uw communicatiekanalen te beheren. Een groot voordeel voor zowel EDU- als NGO-instellingen, aangezien ze vaak een krap budget hebben.
In het geval dat de verzoeken om chats te veel worden om te verwerken, kunnen uw beheerders altijd het aantal chats instellen dat een specifieke vertegenwoordiger tegelijkertijd kan uitvoeren of het totale aantal maximale wachtrijlengte.
Dit alles is mogelijk met livechat, aangezien alle communicatie plaatsvindt vanuit het comfort van uw computer terwijl uw potentiële klanten of vaste klanten op uw site rondkijken.
U hebt niet eens een computer nodig. Live chat is geoptimaliseerd voor mobiele telefoons en andere soortgelijke apparaten, zodat uw team overal en op elk platform kan reageren.
Go beyond merely communicating to ‘connecting’ with people.
Jerry Bruckner - author of The Success Formula For Personal Growth
De onderwijs- en non-profitbedrijven hebben de afgelopen jaren aanzienlijke veranderingen gezien in hun marketing- en servicestrategieën. De belangrijkste drijfveer is technologie. Naarmate het makkelijker werd om wereldwijd verbinding te maken, groeide ook de interesse van internationale studenten of organisaties.
Effectieve communicatie is essentieel voor loyaliteit opbouwen.
Het is van vitaal belang om de gegevens en profielen van uw individuele of zakelijke donateurs of studenten te bewaren als onderdeel van uw volgende fondsenwervings-, stakeholder- of inschrijvingsstrategie.
Elke chatsessie wordt omgezet in tickets en opgeslagen in een algemene, gedeelde inbox. Uw chatvertegenwoordigers kunnen gegevens uit de gesprekken verzamelen en opslaan dankzij een ingebouwde CRM. Elke vertegenwoordiger kan reageren, omdat hij alle benodigde informatie te allen tijde bij de hand heeft.
Eén van de meest essentiële en multifunctionele functies, proactieve chatuitnodiging, is een getimed pop-upbericht dat op een website verschijnt als een gepersonaliseerde uitnodiging of introductie.
Door de huidige URL van live chatbezoekers te controleren, kunt u contact opnemen en een helpende hand bieden. Vertegenwoordigers kunnen enkele of meerdere uitnodigingen maken of ze helemaal uitschakelen als alle vertegenwoordigers bezig zijn met andere chats.
Een optionele maar handige functie voor vertegenwoordigers die klanten liever een stap voor zijn. Tijdens het chatgesprek kan de vertegenwoordigers observeren wat hij typt en het antwoord voorbereiden voordat de klant toeslaat versturen.
Standaardantwoorden stroomlijnen de workflow door gebruik te maken van opgeslagen en vooraf gedefinieerde korte tekstantwoorden op de meest voorkomende vragen.
Chatroutering is essentieel als de chat de juiste afdeling van een relevante faculteit of het campagneprojectteam moet bereiken. Vertegenwoordigers of chatbeheerders kunnen kiezen uit drie vooraf gedefinieerde route-opties om snelle en nauwkeurige communicatie te garanderen:
Tags kunnen handmatig of automatisch aan specifieke woorden of woordgroepen worden toegevoegd, waardoor een aangepaste workflow voor een individuele vertegenwoordiger wordt gecreëerd.
Staat input en feedback van klanten toe en rangschikt de efficiëntie van de vertegenwoordigers of de algemene tevredenheid over een chatsessie.
Studenten, kiezers of donateurs kunnen uit alle hoeken van de wereld komen. Met livechat kan uw instelling echt wereldwijd worden door gebruik te maken van de widgets die aan de taal kunnen worden aangepast .
Gebruik video en chat tegelijkertijd om uw klantenservice een nog persoonlijker tintje te geven. Stel het op dezelfde manier in als de chatknop door de live chatvideoknop op de specifieke pagina’s van uw website te plaatsen.
Als u al onze betaalbare abonnementen met extra functies wilt zien, ga dan naar onze prijspagina.
De chatgesprekken variëren, afhankelijk van de situatie, maar sommige protocollen en regels moeten worden gevolgd bij online communicatie.
Individueel of in groepen, elke chatmedewerker moet beschikken over een volledige reeks van klantenservicevaardigheden, variërend van harde vaardigheden zoals computervaardigheden, grammaticale vaardigheid of typesnelheid tot zachte vaardigheden zoals empathie en geduld. Al deze vormen een complete online chatetiquette.
Live chatgesprekken zijn een snelle uitwisseling van informatie, dus de vertegenwoordigermoeten experts zijn in het onderwerp. Implementeren en onderhouden van een kennisbank kan dienen als een geweldige informatiebron voor vertegenwoordigers en de klanten die de voorkeur geven aan selfservice naar traditionele ondersteuning.
Het wordt meer en meer standaard voor een bedrijf of instelling om hun klantenserviceteams uit te besteden.
De belangrijkste drijfveren zijn tijdmanagement, budgetproblemen en werklastverdeling. De meeste onderwijs- en NGO-instellingen hebben geen enorme ondersteuningsteams in dienst of werken de klok rond, dus hun ondersteuningsuren zijn beperkt. Gelukkig bestaan er om die reden gespecialiseerde centra.
Lees hier meer over de voordelen van het uitbesteden van uw LiveAgent-account.
Het integreren van een live chatknop in uw website is net zo eenvoudig als 2+2=4 leren. Wanneer u zich aanmeldt en een login voor uw LiveAgent-account ontvangt, hoeft u alleen maar een korte HTML-code.
Weet u wat nog meer geweldig is? Het is niet nodig om extra software te downloaden. Als u echter integreer met software van derden, apps of plug-ins om uw klantenservice-ervaring te verbeteren, het wordt volledig ondersteund door native of Zapier-integraties .
Bescherm de gegevens van uw studenten en donateurs. De gecombineerde beveiligingsfuncties van LiveAgent zullen u geruststellen, wetende dat al hun gegevens veilig en beveiligd zijn.
Hier zijn enkele van de beveiligingsfuncties die we bieden:
Zoals het gezegde luidt: “Kennis is macht.” Daarom wordt onze kennisbank continue bijgewerkt met nieuwe informatie. Niet alleen dat, maar we moedigen onze abonnees ook aan om ook een bijdrage te leveren of een community op te bouwen via ons klantenportaal .
Still not convinced?
Start a free-14 day trial, no credit card required.
Helpdesk software voor onderwijsinstellingen & NGO's
Onderwijs en ngo's zijn meestal gebrand op het opbouwen van sterke persoonlijke relaties omdat ze daar actief zijn. Het is echter een goed idee om hun persoonlijke activiteiten te beheren met LiveAgent om operationele tijd te besparen.
Live chat voor startende bedrijven en kleine bedrijven
Verlaag de kosten voor klantenwerving en verhoog de levenslange klantenwaarde van uw startup of kleine onderneming met live chatsoftware
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team