Heeft u een probleem met een hoog verlatingspercentage op uw website? Of vraagt u zich misschien af hoe u uw klantenservice kunt verbeteren?
Wist u dat; “Proactieve chatuitnodigingen kunnen een rendement op investing van 105% en miljoenen dollars aan positieve professionele voordelen opleveren?”
Proactieve chatuitnodigingen kunnen websitebezoekers eenvoudig helpen tijdens verschillende fasen van het klantentraject door hen uit te nodigen om live te chatten met uw vertegenwoordigers.
LiveAgent is een geavanceerd systeem dat ervoor zorgt dat bezoekers alleen worden uitgenodigd om met uw ondersteuningsmedewerkers te chatten als er voldoende online live chatvertegenwoordigers beschikbaar zijn.
Voorbeeld uit de praktijk:
U kunt klanten bijvoorbeeld tijdens het afrekenproces uitnodigen om te chatten. Het resultaat is dat u hun aankoopvertrouwen kunt vergroten, hun winkelervaring kunt verbeteren en ze kunt omzetten in betalende klanten. Dit alles door ze simpelweg een echt persoon te geven om mee te chatten.
Meer proactieve chatuitnodigingsfuncties
Maak meerdere chatuitnodigingen voor verschillende klantengroepen
Maak meerdere proactieve chatuitnodigingen om verschillende soorten klanten te bereiken. Hoewel proactieve chatuitnodigingen geautomatiseerd zijn, moet u altijd streven naar een persoonlijke ervaring. Maak een chatuitnodigingsknop voor zowel nieuwe klanten als terugkerende klanten. Gebruik een uniek welkomstbericht voor verschillende pagina’s op uw website.
Maak eenvoudig proactieve chatuitnodigingen in meerdere talen
Bent u actief in meer dan één land? Of misschien moet u meertalige klantenservice of -ondersteuning bieden. In beide gevallen stelt LiveAgent u in staat om voor elke taal een proactieve chatknop aan te passen die u ook aan de juiste afdeling kunt toewijzen voor een efficiënte workflow.
Vraagt u zich af welke talen LiveAgent biedt? Bekijk de meertalige functie van LiveAgent.
Bereik de klant tijdens het klantentraject
Met de proactieve chatuitnodigingen van LiveAgent kunt u voorkeurs-URL’s instellen om maximale betrokkenheid van klanten te garanderen. U kunt klanten bijvoorbeeld targeten op strategische URL’s en pagina’s;
- FAQ pagina
- Prijzen pagina
- Product pagina
- Afrekenpagina
Stel een specifieke tijd in voor de proactieve chatuitnodiging
Veel bedrijven wachten doorgaans zo’n 30 seconden voordat ze de klant benaderen. Laat de klant een beetje rondkijken en neem daarna contact met hem op.
Automatiseer uw proactieve communicatieberichten
Hoewel automatisering een nuttige functie is, moet u er rekening mee houden dat menselijke interactie een verschil maakt. Probeer daarom de boodschap persoonlijker te maken. Zorg dat u niet klinkt als een robot.
Automatiseer uw proactieve communicatieberichten
Een andere geweldige functie is de mogelijkheid om een terugkerende en nieuwe klant te identificeren. U kunt de knop voor chatuitnodigingen voor beide typen klanten aanpassen.
Zakelijke voordelen van proactieve chatuitnodigingen
- Klanten die proactieve chats voeren, zijn meer geïnteresseerd in aankopen dan klanten die dat niet doen
- Realtime gemak voor bezoekers
- Verhoogd live chat-conversies met gemiddeld 23%
- Concurrentie voordeel
- Verhoogde klantentevredenheid
- Klanten hebben direct toegang tot hulp.
Try Proactive Chat Invitations for FREE
LiveAgent offers complex customer service software. Try it out for 14-days and test all the features, including proactive chat invitations.
Proactieve chatuitnodigingen Ontwerpopties
- Zijkant
- Hoek
- Midden
- Aangepast
Ga naar de galerij met proactieve uitnodigingen om alle ontwerpopties te bekijken.
Aanpassen
- Afbeelding
- Tekst (titel, welkomstbericht)
- Positie van de proactieve online chatknop
- Kleuren van de knop
Beschikbare instellingen
- Schakel het verlaten van offline berichten in
- Verberg start proactieve online chatknop opnieuw
- Schakel welkomstbericht verbergen in
- Kies een taal
- Kies de afdeling van uw keuze
Bonustips om proactieve chatuitnodigingen effectief te gebruiken
Wees niet opdringerig
De proactieve online chatuitnodiging moet als een optie werken, dus niet forceren. Het kan gemakkelijk vervelend worden en de klant kan besluiten om uw website te verlaten voor een concurrent. Dus als de klant besluit de chat te weigeren, stuur dan geen kettingberichten om met hem in contact te komen. Ze zullen u laten weten of ze uw hulp nodig hebben.
Test het uit
Als u niet zeker weet wanneer, waar of hoe u proactief contact kunt opnemen met uw klanten, test het dan en kijk. Maar een goede regel is om de klant een beetje te laten surfen, bij voorkeur 30 seconden. Stel jezelf daarna gewoon voor en laat de consument weten dat u er bent om hem te helpen als hij u nodig heeft. Door het uit te testen, ontdekt u de voorkeuren van uw klant. Misschien komt u erachter dat u de proactieve online chat alleen hoeft te gebruiken op specifieke URL’s, zoals afrekenen of prijspagina.
Kennisbankbronnen
Hier is een stapsgewijze handleiding voor het implementeren van een proactieve live chatuitnodiging.
Weet u niet zeker welke welkomstberichten u moet gebruiken? Hier zijn Proactieve Live Chatuitnodigingssjablonen om te kopiëren en te plakken.
Meer weten? Bekijk de 25 beste chatplug-ins voor WordPress.
Try Proactive Chat Invitations for FREE
LiveAgent offers complex customer service software. Try it out for 14-days and test all the features, including proactive chat invitations.
Bied uitstekende klanten service.
Geweldige klantenservice begint met betere helpdesksoftware. Bekijk de voordelen van LiveAgent en ga er binnen 5 minuten mee aan de slag.