Verbind uw social media kanalen met LiveAgent en organiseer alle klantenserviceverzoeken in één betrouwbare oplossing. Met het LiveAgent-ticketsysteem kunt u tickets van Facebook, Instagram, Twitter en Viber op één handige plek beheren. Houd uw sociale interacties hoog met een volledig uitgerust communicatieplatform en een helpdesk-tool in één.
Sociale ondersteuning
Klantenservice via sociale media is een relatief nieuwe softwareniche. Met dit systeem kunt u effectief communiceren met uw publiek door alle berichten en vermeldingen van uw merk op verschillende sociale netwerken op één enkele plaats te verzamelen.
Het belangrijkste voordeel van een omnichannel helpdesksysteem is dat u hiermee klantinteracties van andere klantenondersteuning-kanalen kunt zien in één dashboard. Bovendien wordt elk bericht verzameld in een algemene inbox en vervolgens omgezet in uniforme tickets met de hybride ticketstroom.
Beste oplossingen
Het belangrijkste is om rekening te houden met al uw vereisten en verwachtingen. De eerste stap is om te controleren of u andere communicatiekanalen aan uw communicatiesysteem wilt toevoegen en of u al uw communicatie op één locatie wilt verenigen. Controleer ten tweede of u live chat, email, telefonische ondersteuning of een klantenportaal nodig heeft. Het volgende dat u moet overwegen, zijn functies en integraties. Vergelijk tot slot de prijzen om de best mogelijke waarde te vinden.
Koppel accounts van elk populair sociale mediaplatform en laat LiveAgent uw accounts afhandelen
Publieksbeheer
Onze Facebook-integratie elimineert de noodzaak om meerdere apparaten, sociale media-accounts en het delen van inloggegevens te controleren. Alle vertegenwoordigers kunnen reageren op tickets vanuit uw algemene inbox, dus u hoeft niet afhankelijk te zijn van een Facebook-paginabeheerder. Het gebruik van uw Facebook-integratie is eenvoudig. Koppel eenvoudig uw Facebook-bedrijfspagina (of -pagina’s) aan uw LiveAgent-dashboard en ga aan de slag. Alle opmerkingen over uw sociale berichten of vermeldingen van uw pagina worden automatisch omgezet in tickets, waarop u kunt reageren en ze kunt archiveren. Als gevolg hiervan kan het u helpen een loyale online community op te bouwen door de klantenbetrokkenheid te vergroten.
Efficiënte berichtenuitwisseling
Met de Facebook Messenger-integratie van LiveAgent kunt u in realtime met uw klanten chatten. Wanneer uw Facebook-pagina een direct bericht ontvangt, wordt dit direct omgezet in een ticket en naar het LiveAgent-dashboard gepusht. U kunt eenvoudig antwoorden, bijlagen verzenden of zelfs op de knop ‘Vind ik leuk’ klikken.
00:00/03:02
00:00/06:38
Tweets volgen
Met de Twitter-integratie van LiveAgent kunt u alle @vermeldingen van uw pagina of alle #hashtags van uw keuze controleren.
Verbind eenvoudig uw Twitter-account met uw LiveAgent-dashboard en kies welke hashtags en vermeldingen u wilt controleren. Alle gecontroleerde hashtags en vermeldingen worden automatisch omgezet in tickets en kunnen automatisch worden toegewezen aan de afdeling die u kiest. LiveAgent haalt automatisch alle Tweets op met uw gecontroleerde zoekwoorden en u kunt erop reageren vanaf uw dashboard.
Volgers beheren
Met de Instagram-integratie van LiveAgent kunt u berichten waarin u bent getagd of genoemd, bekijken en erop reageren, en reageren op eventuele opmerkingen over uw posts op sociale media. Bovendien hebt u met de algemene inbox van LiveAgent al uw tickets onder één dak, dus het is niet nodig om meerdere apparaten of accounts te monitoren. Het resultaat is dat LiveAgent uw agenten tijd bespaart, hun reactietijd voor vragen verbetert en de productiviteit van vertegenwoordigers verhoogt. Probeer het vandaag nog en creëer meteen een sterke aanwezigheid op sociale media.
00:00/04:03
Sms’en via Postvak IN
Vertegenwoordigers kunnen ook klantenserviceproblemen oplossen via Viber, een van de populairste berichtenplatforms van dit moment. LiveAgent kan alle berichten van dit platform stroomlijnen naar uw ticketsysteem, waar ze worden omgezet in klantentickets. U kunt ze eenvoudig beantwoorden vanuit de algemene inbox. Viber werkt goed als aanvulling op uw sociale kanalen voor klanten die de voorkeur geven aan berichtenplatforms. Het beantwoorden van Viber-berichten werkt naadloos samen met andere communicatiekanalen in uw ticketing.
Slack-meldingen
Houd uzelf op de hoogte van nieuwe klantentickets of wijzigingen in ticketstatussen terwijl u met uw collega’s praat. We hebben een geïntegreerde Slack-plug-in in LiveAgent, zodat u niets belangrijks hoeft te missen. Druk gewoon op de schakelaar in de instellingen en ontvang LiveAgent-meldingen in een speciaal Slack-kanaal. Deze integratie is zeer aanpasbaar – u kunt specificeren welk type informatie u wilt ontvangen en regels selecteren voor het verzenden van meldingen naar bepaalde contacten of kanalen.
WhatsApp-ondersteuning
Dankzij onze integratie kunnen medewerkers van de klantenservice de populairste sociale berichtenservice ter wereld gebruiken. Houd uw klanten tevreden door WhatsApp-berichten om te zetten in tickets om het oplossen van problemen gemakkelijker te maken. Voeg eenvoudig uw WhatsApp-account toe aan LiveAgent en begin met het beantwoorden van berichten. De WhatsApp-integratie werkt goed samen met onze ticketfuncties, zodat je sneller en betrouwbaarder ondersteuning kunt bieden.
Agenten kunnen eenvoudig vragen van klanten beantwoorden met onze volledig functionele universele inbox. Koppel uw sociale media-accounts van Facebook, Twitter, Instagram en Viber om kwalitatief hoogwaardige klantenservice te bieden met een grotere efficiëntie.
Verfijn het klantentraject met:
Sociale media zijn uitstekend geschikt voor klantenservice. Bouw klantenloyaliteit op, los problemen op of geef koopadvies aan uw publiek. LiveAgent kan u helpen klantengesprekken te beheren met tal van functies en een georganiseerde workflow.
Verfijn het klantentraject met:
Voeg eenvoudig elk belangrijk sociaal kanaal toe voor klantenservice. Verbind uw sociale accounts, beheer uw sociale profielen en creëer een trouw klantenbestand op hun favoriete platform.
Ontdek alle belangrijke functies die u helpen een uitstekende klantenservice te bieden en uw beheermogelijkheden voor sociale gemeenschappen te verbeteren
Georganiseerde communicatie
Elk privébericht van elk social media-platform wordt georganiseerd in de algemene inbox. Het beste is dat de algemene inbox de communicatie van alle communicatiekanalen stroomlijnt en u helpt om klantencommunicatie in tickerthreads te verzamelen. Alle klantenondersteuningsprocessen worden eenvoudiger wanneer informatie op de juiste plaats staat.
Efficiënte workflow
Effectieve klantenservice kan verder worden verbeterd met aangepaste regels voor automatisering. Deze kunnen u helpen snellere en efficiëntere klanteninteracties te bieden en u te helpen bij repetitieve en alledaagse taken. Regels kunnen worden aangepast en toegepast op verschillende situaties en taken om u te helpen een betere workflow te creëren en klantenberichten sneller te sorteren.
Categoriseren
Klantenondersteuningsteams hebben verschillende specialisaties. Verdeel uw klantenservicemedewerkers in afdelingen en breng uw klanten elke keer naar de juiste experts. U kunt ook tags gebruiken om vragen van klanten of opmerkingen van klanten te markeren. Tags dienen als categorieën voor uw inbox, zodat u altijd weet met welk type probleem u te maken krijgt.
Meer weten over afdelingen
Ticketfuncties
Verkort de reactietijden en verbeter de klantenservice met standaardberichten en vooraf gedefinieerde antwoorden. LiveAgent ondersteunt verschillende soorten bijlagen bij het beantwoorden van een ticket. Voel u vrij om notities achter te laten voor uw collega-agenten in tickets en hen op elk gewenst moment te informeren over zorgen van klanten of positieve interacties.
Probeer alles wat we te bieden hebben met een gratis proefperiode van 14 dagen
Redenen waarom u sociale
klantenservice software zou moeten gebruiken
Weet u niet waar u vorige gesprek met een klant over ging omdat het op een ander kanaal was? LiveAgent houdt dat bij.
Schakelt u vaak tussen verschillende soorten software? Laat LiveAgent het werk voor u doen.
Beheert u meerdere profielen op verschillende sociale netwerken? Met LiveAgent beheert u ze allemaal vanuit één dashboard.
Bekijk enkele van de belangrijkste statistieken over klantenondersteuning via sociale media en ontdek waarom u sociale media zou moeten gebruiken voor klantenondersteuning
Sociale aanwezigheid
Sociale media klantenservice wordt een noodzaak in de zakenwereld. Bereik zowel bestaande als potentiële klanten met uw sociale pagina’s. Geef koopadvies en sociale klantenservice aan uw publiek.
63%
van de klanten verwacht service via sociale media
Sociale media zijn essentieel geworden voor klantenservice. Verbeter uw aanwezigheid op sociale media en wees er voor uw publiek.
Klantentevredenheid
Uit onderzoek blijkt dat het afhandelen van klachten en verzoeken van klanten via sociale media een hoog tevredenheidspercentage heeft. Verbeter de klantentevredenheid met LiveAgent en verbeter uw klantenservice.
70%
tevredenheidspercentage
Een hoog percentage klanten is tevreden over de manier waarop hun problemen via sociale media worden opgelost. Bezuinig niet op kwaliteitsvolle sociale klantenservice en verbeter deze vandaag nog.
Creëer loyaliteit
Verwerk interacties met klanten veel sneller met LiveAgent als uw oplossing voor sociale media. Reageer snel en geef op consistente wijze inzichtelijk advies en antwoorden op al uw sociale kanalen.
79%
van de klanten verwacht binnen 24 uur een antwoord
Krijg de beste resultaten van klantentevredenheidsonderzoeken en bied snelle klantenservice-activiteiten op sociale media.
Zoek software voor ondersteuning voor sociale media die u de beste waarde biedt en uw budget bespaart. Start de vergelijking en vind de juiste functies voor de juiste prijs.
We hebben zorgvuldig geselecteerde functies in onze abonnementen, zodat u het meest betaalbare abonnement met de beste waarde kunt kiezen. Betaal alleen voor wat u gebruikt zonder uw budget te overschrijden.
Most Popular
Functies van de helpdesk voor sociale media
LiveAgent biedt een helpdesk voor sociale media. Verbeter uw service met Instagram-, Facebook-, Twitter- en Viber-integraties in LiveAgent.
Sjablonen voor het beantwoorden van klachten via sociale media
Ontdek sjablonen voor het effectief reageren op klachten via sociale media. Leer hoe u klanttevredenheid kunt waarborgen met gepersonaliseerde en beleefde antwoorden. Verminder klantenverloop en herstel het vertrouwen met onze handige sjablonen. Bezoek nu voor praktische tips en start uw gratis LiveAgent-account!
Bent u de ondersteuningssoftware voor sociale media beu?
Ontdek waarom LiveAgent de ultieme helpdeskoplossing voor sociale media is! Geniet van 24/7 klantenservice, geen installatiekosten, en een gratis proefperiode zonder kredietkaart. Verhoog klanttevredenheid en verkoop met onze geïntegreerde oplossing. Probeer het nu gratis!
Klantenservice via sociale media
Ontdek hoe u in 2024 uitstekende klantenservice via sociale media kunt bieden met praktische tips en voorbeelden. Leer waarom sociale media cruciaal zijn voor klanttevredenheid en hoe u platforms zoals Facebook, Twitter en Instagram effectief kunt inzetten. Bezoek onze pagina voor inzichten om uw klantrelaties te versterken!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team