Wat is een voorbeeldkiezer?
Een voorbeeldkiezer is een van de automatische kiessystemen die in uitgaande callcentra worden gebruikt, samen met andere typen automatische kiessystemen. Het voorbeeldkiezersysteem kiest automatisch een contactpersoon uit de oproeplijst op basis van uw uitgaande campagne-instellingen en stuurt deze naar een agent die de contactgegevens kan bekijken, inclusief de contactgeschiedenis en andere beschikbare contextuele informatie voordat de oproep wordt geplaatst. Na een voorbeeld van het klantenrecord te hebben bekeken, kan de callcentermedewerker doorgaan met het gesprek of het weigeren en naar het volgende nummer op de lijst met contactpersonen gaan.
In tegenstelling tot progressieve en voorspellende kiezers die de vertegenwoordiger niet de optie bieden om het gesprek voort te zetten of over te slaan, met voorbeeldkiezers hebben vertegenwoordigers volledige controle over het kiesproces en kunnen ze de tijd voor het beoordelen van contactpersonen beheren. Omdat vertegenwoordigers de juiste informatie over leads of klanten vooraf kunnen screenen en zich beter kunnen voorbereiden op de interactie voordat ze de oproep plaatsen, zorgt dit voor meer succesvolle oproepen met een positief zakelijk resultaat en krachtigere klantenverbindingen.
Hoewel alle bedrijven (klein, middelgroot en groot) kunnen profiteren van het gebruik van voorbeeldkiezers, kunnen ze vooral nuttig zijn voor uitgaande contactcentra met complexe verkoopcampagnes, waar doorgaans klantenonderzoek vereist is voordat wordt gebeld.
Voordelen van voorbeeldkiezers
Minder afgebroken oproepen
Met de voorbeeldkiesmodus zijn er geen vertragingen bij het doorverbinden van oproepen die vrij gebruikelijk zijn bij het gebruik van andere soorten automatische kiezers (zoals voorspellende kiezer en progressieve kiezer). Klanten of prospects kunnen onmiddellijk met vertegenwoordigers praten zodra het gesprek is doorverbonden, wat minder uitval van gesprekken betekent.
Verbeterde prestaties en efficiëntie van vertegenwoordigers
callcentervertegenwoordigers voorzien van de kritieke achtergrondinformatie over de prospect of de klant aan de andere kant voordat de call stelt hen in staat om zinvollere gesprekken te voeren, helpt de prestaties en productiviteit van vertegenwoordigers te verbeteren en uiteindelijk meer deals te sluiten.
Verbeterde klantenbetrokkenheid
Omdat vertegenwoordigers zijn uitgerust met de uitgebreide informatie over elk contact voordat ze de oproep plaatsen, zijn ze beter toegerust om prospects of klanten op een meer gepersonaliseerd niveau te behandelen, wat de klantenbetrokkenheid helpt verbeteren.
Start your free trial today
Learn all about LiveAgent and how it can help you improve your call center customer service.
Frequently Asked Questions
Hoe werkt een voorbeeldkiezer in een callcenter?
In de voorbeeldmodus voor uitgaand bellen wordt het uitgaande oproepverzoek voor een campagne automatisch geselecteerd uit het bestand met contacten op basis van de instellingen van de oproepcampagne en wordt het doorgestuurd naar het agentscherm. De agent kan een voorbeeld van de leadrecord bekijken en beslissen of hij de oproep wil plaatsen door op het oproeppictogram te klikken of deze over te slaan en door te gaan naar het volgende nummer op de oproeplijst van de campagne. Zodra de agent het huidige gesprek heeft voltooid, stuurt de voorbeeldkiessoftware het volgende gespreksverzoek door naar het agentscherm.
Wat zijn de voordelen van voorbeeldkiezers?
Bij gebruik van voorbeeld autokiezersoftware worden prospects of klanten direct verbonden met agenten, wat mogelijk lange wachttijden elimineert en resulteert in minder afgebroken oproepen. Bovendien, aangezien vertegenwoordigers de inzichten over elk contact krijgen voordat ze het gesprek plaatsen, zorgt dit voor een betere betrokkenheid en verbetert de efficiëntie van de vertegenwoordiger.
Maakt voorbeeldkiezer deel uit van LiveAgent?
Als complexe softwareoplossing voor contactcentra wordt LiveAgent geleverd met ingebouwde mogelijkheden voor inkomend callcenter en uitgaand callcenter. Hoewel de voorbeeldkiezer geen deel uitmaakt van het LiveAgent's systeem, biedt het de click-to-call-kiesmodus waarmee vertegenwoordigers uitgaande oproepen kunnen plaatsen wanneer ze de websites van uw potentiële klanten bezoeken.
Na het lezen van deze pagina over de voorbeeldkiezer, wil je misschien meer weten over de voorspellende kiezer. Ontdek wat een voorspellende kiezer is en leer over de voordelen en beperkingen ervan.
Daarnaast is het interessant om te kijken naar de progressieve kiezer. Hier lees je over de voordelen van progressieve kiezers en hoe ze kunnen bijdragen aan een betere doelconversie.
Helpdesk software woordenlijst
Ontdek onze uitgebreide woordenlijst voor helpdesksoftware en klantenservice. Begrijp alle terminologie moeiteloos!