Wat is een vertegenwoordigersfunctie?
Wanneer een nieuwe vertegenwoordiger aan een LiveAgent wordt toegevoegd, moet zijn functie worden gedefinieerd. De functie van de vertegenwoordiger bepaalt de mogelijkheden en verantwoordelijkheden van de vertegenwoordiger in een helpdesk. Er is een optie om te kiezen tussen twee functies in een LiveAgent. Met een beheerdersfunctie kan de vertegenwoordiger de systeeminstellingen beheren. Met een vertegenwoordigersfunctie kunnen vertegenwoordigers tickets beantwoorden en problemen van een klant oplossen, maar ze kunnen geen toezicht houden op het systeem. Het is meer georganiseerd en duidelijk door de rol van een vertegenwoordiger te creëren.
Als je meer wilt weten over hoe je klanttevredenheid kunt verhogen, lees dan ons artikel over ondersteuningsautomatisering. Daar ontdek je de voordelen en tips om je klantenservice te verbeteren. Wil je praktische sjablonen voor je helpdesk, bekijk dan onze gratis helpdesksjablonen. Deze sjablonen kunnen helpen om je klantinteracties te stroomlijnen. Voor een dieper inzicht in callcenters en hun functies, is ons artikel over callcenterfuncties een goede volgende stap. Hier leer je over de technologie en apparatuur die callcenters gebruiken. Tot slot, als je wilt begrijpen wat er allemaal komt kijken bij een klantenondersteuningscallcenter, kijk dan naar ons artikel over klantenondersteuningscallcenters. Dit artikel bespreekt de taken en essentiële eigenschappen van klantenservicemedewerkers.