Wat is de ticketlevenscyclus?
Een ticket kan gedurende zijn levenscyclus verschillende fasen doorlopen. Wanneer een ticket voor het eerst binnenkomt, is de status meestal Nieuw. Zodra een vertegenwoordiger het ticket beantwoordt, wordt de status gewijzigd in Beantwoord. Als een klant op hetzelfde ticket reageert, wordt de status gewijzigd in Open. Daarna kan een vertegenwoordiger het ticket opnieuw beantwoorden (en hetzelfde proces gaat verder) of gewoon het ticket oplossen en de status wordt gewijzigd in Opgelost.
Optioneel kan het ticket gedurende de levenscyclus van het ticket worden uitgesteld tot later, gemarkeerd als spam of verwijderd worden.
Alle acties die aan een ticket zijn gekoppeld, worden gemarkeerd met een tijdstempel in de ticketthread. Het bijhouden van deze tijdstempels kan erg handig zijn, vooral als u toegang wilt tot uw online ticketgeschiedenis. Daarom is het belangrijk om ticketondersteuningssoftware te kiezen die gedetailleerde tickettracking en -rapportage biedt.
Frequently Asked Questions
Hoe definieert u een ticketlevenscyclus?
De ticketlevenscyclus zijn alle fasen die elk ticket dat naar de klantenservice gaat, doorloopt. Wanneer het ticket voor de eerste keer verschijnt, krijgt het de status "Nieuw" en de volgende fasen van de levenscyclus zijn "Open", "Beantwoord", "Opgelost" en "Uitgesteld".
Waarom zou u de levenscyclus van tickets moeten analyseren?
De analyse van de ticketlevenscyclus maakt het mogelijk om te bepalen welk type tickets het vaakst voorkomt, of ze moeilijk op te lossen zijn of de mogelijkheid bieden om snel te reageren.
Kunt u de levenscyclus van een ticket in LiveAgent controleren?
In LiveAgent kunt u de levenscyclus van tickets controleren. Alle acties met betrekking tot een specifiek ticket zijn gemarkeerd met een tijdstempel naast elk ticket.
Na het lezen over de ticketlevenscyclus, is het nuttig om te begrijpen hoe een ondersteuningsticket werkt. Deze pagina legt uit wat de belangrijkste elementen van een ondersteuningsticket zijn en hoe u deze sneller kunt oplossen.
Daarnaast kunt u de IT-ticketsysteem pagina bekijken om te leren wat een IT-ticketsysteem is en hoe het de efficiëntie van uw klantenservice kan verbeteren.
Als u op zoek bent naar praktische hulpmiddelen, bekijk dan de gratis ticketsjablonen die u kunt kopiëren en plakken in uw ondersteuningsticketsysteem. Deze sjablonen helpen u bij het standaardiseren van reacties en verbeteren van uw klantenservice.
Tot slot, als u meer wilt weten over het algehele beheer van klantenservice, is de sectie over klantenservicebeheer een uitstekende bron. Hierin worden de voordelen van goed klantenservicebeheer besproken.
Ontdek wat een ondersteuningsticket is en hoe het uw klantenservice kan verbeteren. Leer over de voordelen, beste praktijken en hoe LiveAgent uw ondersteuning naar een hoger niveau tilt met geavanceerde automatisering en integraties. Verbeter communicatie en efficiëntie met een gecentraliseerde inbox. Bezoek nu!