Wat is een functie voor het toewijzen van een ticket?
Individuele tickets worden gemaakt zonder enige eigendom. Daarom moeten ze worden toegewezen aan een vertegenwoordiger van de klantenservice die dat specifieke ticket afhandelt, contact opneemt met de klant en alle verdere acties uitvoert die nodig zijn om het probleem op te lossen. Toegewezenen zijn verantwoordelijk voor het afhandelen of escaleren van het ticket.
Tickets vertegenwoordigen verschillende klanteninteracties via verschillende kanalen die zijn ingelogd op uw ticketsoftware. Wanneer een klant contact opneemt met uw bedrijf, wordt er een ticket aangemaakt dat uw klantenservicemedewerkers moeten oplossen.
De soorten tickets die u het vaakst ontvangt, zijn onder andere
- Inkomende emails
- Live chat tickets
- Berichten of vermeldingen op sociale media
- Klantenoproepen
- Aanvraagformulieren
- Feedback van klanten op verschillende fora
Zodra de tickets binnenkomen, worden ze opgeslagen in de algemene inbox, ongeacht het kanaal waar ze vandaan komen. Op deze manier hoeven uw vertegenwoordigers niet elk communicatiekanaal afzonderlijk te controleren en kunnen ze een naadloze omnichannel klantenervaring bieden. Dit maakt niet alleen het hele proces eenvoudiger en beter beheersbaar, maar verhoogt ook de efficiëntie van uw contactcenter.
In LiveAgent helpdesksoftware zijn er verschillende manieren om tickets toe te wijzen aan vertegenwoordigers. Dit kan handmatig worden gedaan met elk binnenkomend ticket, of met een automatische toewijzingsfunctie (in LiveAgent met behulp van geautomatiseerde ticketdistributie). U kunt tickets naar vertegenwoordigers routeren op basis van de werklast van vertegenwoordigers, vaardigheden van vertegenwoordigers, tickettype, beschikbaarheidsstatus van vertegenwoordigers en meer.
Nadat een vertegenwoordiger een rechtverkrijgende van het ticket is geworden, is hij/zij verantwoordelijk voor het afhandelen ervan en ervoor te zorgen dat het snel, efficiënt en naar de maximale klantentevredenheid.
Frequently Asked Questions
Wat betekent het om een ticket toe te wijzen?
Het toewijzen van een ticket betekent dat het ticket moet worden doorgestuurd naar de juiste vertegenwoordiger of afdeling om er iets aan te kunnen doen. Zodra het ticket is toegewezen aan een vertegenwoordiger, is deze verantwoordelijk voor het oplossen of indien nodig verder escaleren.
Hoe kunt u tickets toewijzen met LiveAgent?
In LiveAgent kunt u tickets toewijzen aan vertegenwoordigers met behulp van de functie "Toewijzen aan" bovenaan het ticket. Tickets kunnen ook automatisch worden toegewezen nadat de vertegenwoordiger eraan begint te werken. Er is ook de mogelijkheid om de huidige rechtverkrijgende van een ticket te wijzigen als het wordt doorgestuurd naar een andere vertegenwoordiger. Met deze wijziging wordt de nieuwe rechtverkrijgende ook de nieuwe ticketeigenaar.
Is het toewijzen van tickets geautomatiseerd?
LiveAgent heeft de mogelijkheid om tickets automatisch toe te wijzen. U kunt ook uw eigen criteria, regels en voorwaarden aanpassen in de configuratie.
Na het lezen van deze pagina over tickettoewijzing, zou je ook willen ontdekken wat een klantenondersteuningscallcenter is en hoe je daar gebruik van kunt maken. Dit artikel biedt praktijkvoorbeelden en handige tips die je klantenservice verder kunnen verbeteren.
Daarnaast is het nuttig om te weten wat een helpcenter precies inhoudt. Deze gids legt uit hoe een helpcenter kan bijdragen aan een betere klantenervaring.
Als je meer wilt weten over de tools die je kunt gebruiken, bekijk dan onze uitleg over de web helpdesk. Hier leer je hoe een web helpdesk kan helpen bij het efficiënt beheren van klantverzoeken.
Ook is het interessant om te lezen over de rol van een klantenservice adviseur. Dit artikel legt uit hoe deze rol bijdraagt aan klanttevredenheid en probleemoplossing.
Tot slot, als je benieuwd bent naar de softwareopties voor het beheren van klanttickets, bekijk dan onze gids over de top 20 helpdesk-ticketsoftware. Dit artikel biedt een prijsvergelijking en beschrijft de beste opties voor ticketsoftware.
Ontdek wat een ondersteuningsticket is en hoe het uw klantenservice kan verbeteren. Leer over de voordelen, beste praktijken en hoe LiveAgent uw ondersteuning naar een hoger niveau tilt met geavanceerde automatisering en integraties. Verbeter communicatie en efficiëntie met een gecentraliseerde inbox. Bezoek nu!