Wat is een ticket ID?
Elke keer dat een ticket-ID wordt gebruikt in LiveAgent, f.x. in een notitie of in een interne chat, wordt er automatisch een hyperlink naar toegevoegd voor uw gemak. Als ticket-ID A wordt vermeld in het biljet van ticket B, wordt dit ook automatisch vermeld in ticket A.
Hoe kunt u een ticket-ID gebruiken?
Ticket-ID’s maken het gemakkelijk om specifieke tickets te vinden zonder dat u door uw helpdesksysteem hoeft te zoeken. Daarom kunt u de status van het probleem van uw klant snel aanvullen of communiceren. Deze ID’s zijn buitengewoon handig omdat ze verwarring voorkomen en vertegenwoordigers veel tijd besparen.
Wat is een ticket?
Een ticket is een serviceverzoek van een eindgebruiker. Serviceverzoeken kunnen afkomstig zijn van een groot aantal communicatiekanalen. Zoals email, live chat, sociale media of zelfs via de telefoon. Elke keer dat er een nieuwe klantencommunicatie binnenkomt, zet ticketingsoftware de interactie automatisch om in een ondersteuningsticket met een ID.
Functies voor ondersteuningstickets:
Ticket ID
Identificeer de vraag van de klant onmiddellijk met een ticket-ID. Voeg eenvoudig informatie toe of geef de ticketstatus door aan een klant.
Ticketfasen
Verlies nooit de vragen van uw klanten uit het oog met de ticketfase functie. De ticketfasen kunnen worden weergegeven als open, nieuw, gesloten, enz.
Geautomatiseerde ticketverdeling
Om een efficiënte klantenservice te hebben, moet u het aantal tickets, oproepen en chats dat elke klantenvertegenwoordiger per ploeg krijgt, rechtmatig verdelen. Daardoor kunt u een burn-out bij vertegenwoordigers voorkomen en de algemene efficiëntie verhogen. Geautomatiseerde ticketverdeling stelt u in staat om precies dat te doen. U kunt het bedrag en de pauze bepalen die de vertegenwoordiger gedurende de dag moet nemen.
Ondersteuning van de eigendom van tickets – Verantwoordelijkheid
Het hebben van gecentraliseerde ticketsoftware voor uw klantenservicemedewerkers is om vele redenen een handig systeem. U kunt niet alleen de prestatierapporten van vertegenwoordigers zien, maar u kunt ook zien welke vertegenwoordiger welk ticket heeft afgehandeld. Dit voorkomt dat meer vertegenwoordigers aan hetzelfde klantenprobleem werken. Bovendien kunt u gemakkelijk detecteren wie verantwoordelijk was voor een specifiek klantenprobleem. Ook als u de klant naar een andere afdeling moet overbrengen, kunt u eenvoudig het eigendom van het ticket overdragen. Het resultaat is dat u nooit zult horen: “Ik wist niet dat het mijn verantwoordelijkheid was.”
Als u meer wilt weten, lees dan LiveAgent -Ticketing.
Wat is de ticketsoftware?
Ticketsoftware is een programma dat door ondersteuningsteams wordt gebruikt om de communicatie met klanten te stroomlijnen en te beheren. LiveAgent is een ticketsoftware die duidelijkheid en efficiëntie biedt aan klantenondersteuning. Het bevat alle klantencommunicatie als tickets in één inbox.
Bijvoorbeeld, email, oproepen, posts op sociale media, live chat en meer. Door alle klantenvragen in één algemene inbox te hebben, is het gemakkelijk om alle klanteninteracties en gegevens te lokaliseren.
Andere geweldige eigenschappen:
- Tijdregels
- Meerdere tickettabbladen
- Standaardberichten
- Tickets splitsen
- Contactformulieren
- Zoeken & vervangen
- Email sjablonen
- Interne tickets
- Notities
- Hybride ticketstroom
Lees LiveAgent – Ticketsoftware voor meer informatie.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
Wat is een ticket ID?
De ticket-ID is een referentienummer dat bestaat uit een reeks cijfers en hoofdletters. Het bestaat uit 11 tekens en heeft de indeling: XXX-XXXXX-XXX.
Waarvoor worden ticket-ID's gebruikt?
De ticket-ID maakt het gemakkelijk om specifieke tickets te vinden zonder in het ondersteuningssysteem te zoeken. Hierdoor kunt u snel de probleemstatus van de klant toevoegen of informeren. Hiermee kunt u misverstanden elimineren en tijd besparen.
Worden ticket-ID's gebruikt in LiveAgent?
Ticket-ID's worden gebruikt in LiveAgent. Elk ticket heeft zijn eigen individuele ID. Hierdoor kun je gemakkelijk specifieke tickets vinden.
Als je meer wilt weten over ondersteuningstickets, dan is het artikel Wat is een ondersteuningsticket? een goed begin. Hier ontdek je de belangrijkste elementen van een ondersteuningsticket en hoe je ze sneller kunt oplossen.
Ontdek wat een ondersteuningsticket is en hoe het uw klantenservice kan verbeteren. Leer over de voordelen, beste praktijken en hoe LiveAgent uw ondersteuning naar een hoger niveau tilt met geavanceerde automatisering en integraties. Verbeter communicatie en efficiëntie met een gecentraliseerde inbox. Bezoek nu!