Wat is telemarketingsoftware?
Het is een tool die helpt bij het efficiënter doen van telemarketing. Hiermee kunt u in korte tijd met een groot aantal mensen in contact komen.
Uw telemarketingsoftwareoplossing heeft een uiterst betrouwbaar, eenvoudig te automatiseren oproepsysteem nodig. Zonder betrouwbaarheid zullen uw verkopers hun tijd besteden aan het vragen van IT om hulp in plaats van contact opnemen met potentiële klanten. Ten tweede is mobile-first-technologie van cruciaal belang omdat uw verkopers vanuit huis moeten werken en klanten moeten bellen. En ten derde kan software met geavanceerde call-tracking-functies belangrijke gegevens leveren die u kunnen helpen verbeter uw targetinginspanningen.
Wat zijn de belangrijkste kenmerken van telemarketingsoftware?
Ontwikkel uzelf over de belangrijkste functies die worden aangeboden. Voor grotere teams die een aanzienlijk aantal telemarketinggesprekken moeten voeren, bekijk de callcentersoftware van LiveAgent. U kunt het in 5 minuten instellen zonder speciale hardware te kopen.
Belangrijkste functies in telemarketingtools
- kiezer – Deze functie heeft verschillende namen, zoals power-dialer, voorspellende dialers, auto dialer en progressive-dialer. Het versnelt het uitgaande belproces. Uw verkoopvertegenwoordigers kunnen zich concentreren op het praten met potentiële klanten in plaats van telefoonnummers in te voeren.
- kiesproces – Een goed kiesproces betekent dat u een contactenlijst kunt laden en snel kunt beginnen met het plaatsen van uitgaande oproepen.
- instelbare belmodi – Elke telemarketingvertraging kost u potentiële verkopen in een uitgaand callcenter. Kies daarom een telemarketingsoftwareoplossing die instelbare kiesmodi ondersteunt. Deze mogelijkheid betekent dat u snel geen antwoorden en bezetsignalen kunt overslaan en naar de volgende persoon op de lijst met contactpersonen kunt gaan.
- spraakberichten – Bezetsignalen en weerstand bij het beantwoorden van uitgaande oproepen zijn constante uitdagingen voor elke telemarketingoperatie. Daarom moet uw softwareoplossing voor telemarketing het gemakkelijk maken om scripts te schrijven en spraakberichten achter te laten.
- IVR – Overweeg het gebruik van een interactive voice response-systeem om klanten naar uw verkoopvertegenwoordigers te leiden.
- spraakuitzending – Uw verkoopvertegenwoordigers kunnen vragen om de mogelijkheid om met veel potentiële klanten tegelijk contact op te nemen. Om aan deze behoefte te voldoen, kiest u een systeem met spraakuitzending.
Wat zijn de voordelen en beperkingen van telemarketingsoftware?
Hoewel effectieve telemarketingsoftware uw telemarketingactiviteiten meestal verbetert, is geen enkele software onfeilbaar. Laten we eens kijken naar enkele voordelen en beperkingen van telemarketingsoftware:
- klantenreis – Essentiële software voor uitgaande telemarketing kan effectief zijn bij het starten van gesprekken. Als het verkoopteam in één gesprek een verkoop kan doen, kan een eenvoudige softwaretoepassing geschikt zijn. De meeste klanten zullen echter een complexere klantenreis hebben. Klanten in uw branche mogen bijvoorbeeld persoonlijke service verwachten. In dit geval moet u software voor telemarketing kiezen die meerdere oproepen kan beheren.
- klanteninteracties – Om te voorkomen dat u klanten verliest, moet uw software worden geïntegreerd met een cloudgebaseerde CRM zoals SugarCRM, Vtiger CRM, Agile CRM of Pipedrive. Door alle klanteninteracties bij te houden, kunnen uw verkoopvertegenswoordigers verwijzen naar eerdere interacties. Sommige telemarketingsoftware kan niet worden geïntegreerd met CRM, wat betekent dat de prestaties van uw verkoopteam eronder kunnen lijden.
- managementtools – U moet uw vertegenwoordigers coachen. Mogelijk moet u training geven over het gehele verkoopproces. U moet ook essentiële nummers bijhouden, zoals contactratio’s, uitgaande oproepen en inkomende oproepen. Kies software met geavanceerde rapportage.
- video-ondersteuning – Sommige klanten reageren mogelijk beter op strategieën voor klantenbetrokkenheid via video, zoals gepersonaliseerde video’s.
- werknemers op uurbasis maximaliseren – Sommige bedrijven vertrouwen op werkkrachten op uurbasis om hun uitgaande campagnes uit te voeren.
Beperkingen
Op zichzelf kan geweldige software het succes van uitgaande campagnes niet garanderen. Meerdere niet-softwarefactoren zijn van invloed op het succes van uw bedrijf met telemarketingcampagnes.
- verkooptraining – Geef voor de beste resultaten training aan het telemarketingteam, zoals scripts voor het hanteren van doelstellingen. Op zichzelf kan telemarketingsoftware een goed opgezette training in telemarketingtechnieken niet vervangen. Slechte training betekent ook dat het personeelsverloop waarschijnlijk hoog is.
- klantenondersteuning – Het werk van uw uitgaande verkoopteam komt tot stilstand als uw systeem uitvalt. Door een zakelijk contactcentrum te kiezen om uw gesprekken te beheren, kunt u deze beperking minimaliseren.
- emailmarketing – Relatief weinig telemarketingsystemen bieden emailsjablonen en complete functies voor emailmarketing. Als uw bedrijfsstrategie de nadruk legt op direct marketing email, heeft u een softwareplatform nodig om inkomende oproepen te beheren.
- bedrijfsgrootte – Er is een aanzienlijk verschil tussen een klein bedrijf met vijf verkoopvertegenwoordigers en een grote organisatie. Grotere bedrijven die landelijke telemarketingcampagnes voeren, hebben andere software nodig.
Hoe telemarketingsoftware implementeren?
Het specifieke implementatieproces voor telemarketingsoftware verschilt per bedrijf. Laten we in dit voorbeeld aannemen dat uw bedrijf twee uitgaande verkoopteams heeft. Uw sales executives doen het goed bij het sluiten van deals, maar u heeft meer leads nodig. Om dit probleem op te lossen, besluit u een speciaal telemarketingteam op te richten.
Uw eerste stap is om wat tijd te besteden aan het nadenken over uw hele verkoopproces.
- contactpercentage – Vraag uw verkoopvertegenwoordigers om hun succes in het telefonisch bereiken van potentiële klanten in te schatten.
- inkomende leads – Bevestig het aantal inkomende leads dat de afgelopen maand bij het bedrijf is binnengekomen. Verzamel informatie over het aantal uitgaande oproepen en inkomende oproepen. Zodra u deze gegevens hebt verzameld, vergelijkt u uw bedrijf met anderen in de telemarketingindustrie. De gemiddelde gespreksduur is bijvoorbeeld 4 minuten, volgens gegevens gerapporteerd door Finances Online. Dat betekent dat uw medewerkers 10-15 gesprekken per uur moeten kunnen voeren.
- krachtige verkoophulpmiddelen – Maak een lijst van de andere verkoophulpmiddelen die beschikbaar zijn voor het telemarketingteam. Begin met technologie zoals Customer Relationship Management (CRM), mobiele telefoons en uw cloudtelefoonsysteem. Overweeg daarnaast hoe de technieken van uw medewerkers kunnen bijdragen aan uw bedrijf. U kunt bijvoorbeeld de beste e-mailhandtekeningen identificeren en andere werknemers aanmoedigen om hun handtekening dienovereenkomstig bij te werken.
Start een proefproject met het telemarketingteam
Als u eenmaal telemarketingsoftware heeft gekozen, overweeg dan een proefversie te gebruiken. Hier zijn enkele van de specifieke functies om in de gaten te houden.
- telefoonkiezer – Vraag uw verkoopteam hoe goed de telefoonkiezer presteert.
- telefoonhardware – Vraag uw medewerkers naar de telefoonhardware. Let op systemen die ongemakkelijke pauzes veroorzaken. Vertragingen en lange pauzes kunnen klanten ontmoedigen.
- dagelijkse verkoopworkflow – Het is van vitaal belang om u te concentreren op uitgaand bellen en zoveel mogelijk gesprekken met klanten te voeren in een cold calling-taak. De software zou dat bijvoorbeeld gemakkelijk moeten maken als u verwacht dat werknemers per uur 100 ongevraagde telefoontjes per dag plegen.
- ondersteuning voor uitgaande oproepcampagnes – De software moet een groot aantal gelijktijdige oproepen kunnen bijhouden. Als het systeem niet goed werkt bij veel oproepen, wilt u misschien een ander systeem kiezen.
Set up your call center in 5 minutes
LiveAgent's call center software solution allows your agents to deal with all customer support calls effectively. Curious about all the opportunities?
Frequently Asked Questions
Wat is telemarketingsoftware?
Telemarketingsoftware verbetert uw telemarketinginspanningen aanzienlijk. In plaats van te vertrouwen op ouderwetse methoden, kunnen uw verkopers telemarketingsoftware gebruiken om meer telefoontjes te plegen en meer aandacht te besteden aan de behoeften van de klant. Het gebruik van betrouwbare telemarketingsoftware verlicht de last voor uw verkopers.
Wat zijn de belangrijkste kenmerken van telemarketingsoftware?
De belangrijkste kenmerken van telemarketingsoftware zijn gericht op telefoongesprekken. Zoek bijvoorbeeld naar een dialer die snel telefoonnummers belt, zodat u uw contactpercentage in de loop van de tijd kunt verhogen. Andere belangrijke functies zijn onder meer geavanceerde rapportage en een intuïtieve interface om het personeelsverloop te verminderen.
Wat zijn de sterke punten en beperkingen van telemarketingsoftware?
De belangrijkste troeven van telemarketingsoftware liggen in het verhogen van het aantal oproepen per uur. Hierdoor kunt u landelijke telemarketingcampagnes uitvoeren met minder medewerkers per uur. Verder maken rapportagefuncties het voor managers gemakkelijk om het aantal uitgaande en inkomende gesprekken bij te houden. De beperkingen van telemarketingsoftware omvatten een paar punten. Software op zichzelf kan geen training op maat bieden in telemarketingtechnieken. Bovendien integreert telemarketingsoftware niet altijd goed met andere tools (bijv. e-mailmarketingtools).
Hoe telemarketingsoftware implementeren?
De beste manier om telemarketingsoftware te implementeren, is door een kleine pilottest uit te voeren. Verzamel feedback nadat u de test een paar weken heeft uitgevoerd. Vraag het verkoopteam naar de impact op hun dagelijkse verkoopworkflow. Als de contactratio's verbeteren, heeft u wellicht de juiste telemarketingsoftware voor uw behoeften gevonden.
Na het verkennen van de voordelen en beperkingen van telemarketingsoftware, kun je je verdiepen in CRM-software. Ontdek hoe CRM-software je helpt om beter inzicht in je klanten te krijgen en je klantenservice te verbeteren. Een andere interessante optie om te overwegen is VoIP software. Leer over de voordelen van VoIP software ten opzichte van traditionele telefoons en hoe je het optimaal kunt benutten voor je zakelijke communicatie.
Ontdek hoe servicesoftware uw klantenservice naar een hoger niveau kan tillen. Deze veelzijdige tools verbeteren klantrelatiebeheer en communicatie, automatiseren processen en bieden cruciale inzichten. Ideaal voor bedrijven van elke omvang, servicesoftware stroomlijnt uw klantenservice en verhoogt klanttevredenheid en loyaliteit. Bezoek nu voor meer informatie!
Ontdek de veelzijdige telefoonsystemen die callcenters gebruiken, van IP- en VoIP-telefoons tot mobiele systemen en digitale receptionistes. Leer hoe je met de juiste apparatuur, zoals desktops en callcentersoftware, jouw klantenservice naar een hoger niveau kunt tillen. Bezoek onze pagina en upgrade je callcenter efficiëntie!
Ontdek de toekomst van klantenondersteuning met callcentertechnologie! Leer meer over trends zoals cloudgebaseerde oplossingen, omnichannel benaderingen en selfservicetools. Verhoog uw productiviteit en bespaar kosten met schaalbare, eenvoudig te implementeren systemen. Bezoek onze pagina voor diepgaande kennis en verbeter uw klantinteracties vandaag nog!