Wat is een telefoonkiezer?
Een telefoonkiezer is een softwaresysteem dat het proces van uitgaand bellen vereenvoudigt. In de callcenterbranche kunnen telefoonkiezers grofweg in twee categorieën worden ingedeeld: handmatige telefoonkiezers en geautomatiseerde telefoonkiezers (bijv. een predictive dialer ) Handmatige dialers – het meest basale type callcenter-kiezers – vereisen dat agenten de telefoonnummers van klanten of prospects handmatig bellen. Deze worden meestal gebruikt voor klantenondersteuning of eenvoudige uitgaande belcampagnes.
Geautomatiseerde oproepkiezers worden veel gebruikt in callcenters door verkoopteams voor uitgaande internationale en nationale telemarketing, marktonderzoek en follow-ups van de klantenservice. Met softwaresystemen voor automatisch kiezen kunnen agenten grote aantallen uitgaande telefoongesprekken voeren zonder elk nummer handmatig te hoeven bellen. In tegenstelling tot handmatige telefoonkiezers bellen ze automatisch potentiële klanten vanuit een vooraf geladen lijst met telefoonnummers en verbinden ze de oproep pas met een agent wanneer een levend persoon opneemt.
Door gebruik te maken van spraakdetectietechnologieën kunnen automatische kiezers voicemails, antwoordapparaten, verbroken oproepen, bezettonen en onbeantwoorde oproepen detecteren. Het auto dialer-programma kan ook worden geconfigureerd om de persoon aan de andere kant van de lijn te verbinden met een IVR (Interactive Voice Response) en vooraf afgespeelde nummers af te spelen. opgenomen berichten. Verschillende soorten automatische dialers (predictive dialers, progressieve dialers, power dialers en systemen voor voorspellend kiezen) kunnen campagnes voor uitgaande oproepen verder stroomlijnen door campagnes voor uitgaande oproepen aan te bieden verschillende functies en mogelijkheden.
Automatische spraakkiezer-systemen helpen agenten met de algehele callcenterproductiviteit. Ze helpen de downtime te verminderen, de efficiëntie te maximaliseren en callcenteragenten in staat te stellen contact te maken met meer leads en klanten. Uit onderzoek is gebleken dat een automatische oproepkiezer de productiviteit van agenten met wel 300% kan verhogen door middel van het verminderen van de inactieve tijd van agenten en het proportioneel verhogen van de gesprekstijd van agenten per uur.
Try LiveAgent Today
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated call center software for SMB.
Frequently Asked Questions
Wat zijn de telefoonkiezers?
Telefoonkiezers zijn softwaresystemen die het proces van uitgaand bellen in callcentra vereenvoudigen. Terwijl handmatige telefoonkiezers vereisen dat vertegenwoordigers uitgaande oproepen handmatig plaatsen, stellen automatische kiessystemen agenten in staat om gemakkelijk en effectief automatisch uitgaande oproepen te plaatsen. Ze kunnen de productiviteit en prestaties van agenten drastisch verhogen door de inactieve tijd van vertegenwoordigers te verminderen en de gesprekstijd te vergroten.
Hoe werken telefoonkiezers?
Met handmatige telefoonkiezers initiëren vertegenwoordigers uitgaande gesprekken door handmatig de nummers uit de lijst met contacten te kiezen. In het geval van automatische kiezers vertelt het systeem de computer welke nummers uit de contactenlijst moeten worden gekozen en hoe te reageren wanneer iemand aan de andere kant opneemt of wanneer er een bezettoon, een voicemail of een antwoordapparaat is. Afhankelijk van het gebruikte kiezertype, kan het systeem worden geconfigureerd om de oproep door te verbinden met een live vertegenwoordiger wanneer een echte persoon opneemt, vooraf opgenomen audioberichten af te spelen wanneer er geen beschikbare agenten zijn of de oproep te beëindigen als niemand opneemt met 25 seconden of een bezettoon wordt gedetecteerd.
Maakt telefoonkiezer deel uit van LiveAgent?
Hoewel de contactcenteroplossing van LiveAgent zowel inkomende als uitgaande belmogelijkheden omvat, wordt de uitgaande callcenterfunctionaliteit momenteel vertegenwoordigd door click-to-call-kiezen. Met de click-to-call-kiezer kunnen callcentermedewerkers met een paar klikken uitgaand bellen naar klanten of prospects terwijl ze op hun websites browsen, rechtstreeks vanuit het LiveAgent-dashboardpaneel.
Als je meer wilt leren over hoe je je klantenservice kunt verbeteren, bekijk dan ons artikel over callcentersoftware. Het biedt waardevolle inzichten in de technologieën die je kunt gebruiken om je klanten beter van dienst te zijn.
Daarnaast kan ons artikel over Mobile-VoIP je helpen te begrijpen hoe je mobiele VoIP-technologie kunt inzetten voor betere communicatie. Ontdek de voordelen en kenmerken die je klantenservice naar een hoger niveau kunnen tillen.
Tot slot, als je manieren zoekt om je klanten effectief uit te nodigen voor gesprekken, bekijk dan onze emailsjablonen voor oproepuitnodigingen. Deze sjablonen zijn ontworpen om je te helpen overtuigende en resultaatgerichte communicatie met je klanten te voeren.
Ontdek de kracht van de Robo-kiezer: een geavanceerd softwaresysteem om efficiënt vooraf opgenomen berichten naar een groot publiek te verzenden. Ideaal voor afspraakherinneringen, waarschuwingen en meer. Hoewel robogesprekken soms negatief worden gezien vanwege scams, worden ze legitiem ingezet in diverse sectoren. Bezoek onze pagina om te leren hoe deze technologie uw communicatie kan transformeren!
Ontdek de veelzijdige telefoonsystemen die callcenters gebruiken, van IP- en VoIP-telefoons tot mobiele systemen en digitale receptionistes. Leer hoe je met de juiste apparatuur, zoals desktops en callcentersoftware, jouw klantenservice naar een hoger niveau kunt tillen. Bezoek onze pagina en upgrade je callcenter efficiëntie!