Wat zijn statistieken?
Statistieken, ook wel Rapporten genoemd, zijn verschillende soorten metingen die nuttig voor u kunnen zijn om de huidige stand van uw bedrijf te zien. Er zijn 3 hoofdcategorieën van statistieken: op tijd gebaseerde statistieken, inspanningsstatistieken en statistieken voor vertegenwoordigersactiviteit.
Op tijd gebaseerde statistieken bieden u gegevens zoals de eerste antwoordtijd, de wachttijd van de aanvrager of de volledige oplossingstijd. Inspanningsstatistieken omvatten het aantal antwoorden, heropende of opnieuw toegewezen tickets en de activiteitsstatistieken van vertegenwoordigers hebben betrekking op online tijd, beschikbaarheid en opgeloste tickets. U kunt ook aangepaste statistieken maken om gegevens bij te houden die u het meest interesseren.
Meer informatie over Statistieken in LiveAgent.
Frequently Asked Questions
Wat zijn statistieken?
Statistieken zijn maatstaven voor kwantificering. Ze worden gebruikt om prestaties of productie te evalueren, vergelijken en volgen. Het is een groep meetwaarden die het management of analisten regelmatig evalueren om de prestaties, meningen en bedrijfsstrategieën te behouden.
Wat zijn de meest voorkomende statistieken voor klantenondersteuning?
De meest voorkomende klantenservicestatistieken zijn Ticketvolume, het aantal meldingen dat het totale aantal oproepen in het helpveld meet. De volgende zijn de gemiddelde tijd voor het oplossen van problemen, de gemiddelde responstijd, de gemiddelde eerste responstijd, de klantentevredenheidsscore en de gemiddelde klantenservicetijd.
Welke statistieken kunt u meten in LiveAgent?
In LiveAgent kunt u klanten en het werk van vertegenwoordigers meten. Als het om klanten gaat, kunt u onder andere Net Promoter Score, Klantentevredenheidsscore, Klanteninspanningsscore, Interne kwaliteitsscore, Klantenverbinding, Klantenverlooppercentage, Klantenbehoudpercentage, Aanbevelingspercentage meten. Als het om vertegenwoordigers gaat, kunnen we onder andere het ticketvolume, het aantal contacten, het serviceniveau en de ticketachterstand meten.
Als je meer wilt weten over klantenstatistieken, bekijk dan de 20 beste klantenstatistieken die je kunt meten. Ze bieden waardevolle inzichten om je klantenservice te verbeteren.
Wil je ontdekken hoe je vertegenwoordigersverslagen kunt gebruiken om je team te optimaliseren? Lees dan over het vertegenwoordigersverslag en hoe deze rapporten je gegevens kunnen visualiseren.
Voor een diepere blik in SLA-naleving, kun je het SLA-nalevingsverslag bekijken. Het legt uit hoe je SLA-regels kunt volgen en documenteren.
Voor een algemeen overzicht van rapporten en hun voordelen, is het artikel over rapporten een goede bron. Het helpt je om gegevens effectief te analyseren en te presenteren.
Als je wilt weten hoe afdelingsrapporten je kunnen helpen, bekijk dan de afdelingsverslagfunctie. Dit artikel legt uit hoe je afdelingsprestaties kunt volgen en verbeteren.
Tenslotte, voor een compleet overzicht van je data-analysebehoeften, lees het Analytics-overzicht. Het toont hoe je gegevens kunt filteren en analyseren om betere zakelijke beslissingen te nemen.
Ontdek hoe de opslag en beveiliging van klantinformatie uw klantenservice en bedrijfsgroei kunnen verbeteren. LiveAgent biedt een gebruiksvriendelijke oplossing voor het beheren van klantengegevens, met krachtige functies en integraties. Probeer het nu gratis en verhoog klantentevredenheid en omzet!