Wat is spraak?
Communiceren via spraak kan in sommige gevallen gemakkelijker zijn dan via live chat of email. Oproepen zijn vooral populair bij niet-technische vragen, zoals vragen over voorverkoop of facturering, die gemakkelijk telefonisch kunnen worden opgelost.
Spraakcommunicatie in LiveAgent kan worden gebruikt als:
- Phone to Phone – Customer calls from their phone and the Agent picks it up with a hardware phone on their end.
- Phone to PC – Customer calls from their phone and the Agent picks the call up in their LiveAgent Agent Panel.
- Phone to Smart Device – Works similar to Phone to PC, but a smartphone is used instead of a computer. A customer can call from their phone and the agent on the other side can pick up the call using the LiveAgent phone app on their mobile device. The App uses mobile data to run.
- PC to PC – by placing a call widget on your website, you can allow customers to call you directly from their desk by using their computer. Just like Skype.
Frequently Asked Questions
Welke soorten spraakcommunicatie ondersteunt LiveAgent?
LiveAgent ondersteunt de volgende soorten spraakcommunicatie: telefoon naar telefoon, d.w.z. zowel de klant als de vertegenwoordiger praten aan de telefoon; telefoon naar computer, d.w.z. de klant belt vanaf de telefoon en de vertegenwoordiger neemt op in het LiveAgent-paneel; een telefoongesprek naar een smartapparaat, d.w.z. de klant belt vanaf de telefoon en de vertegenwoordiger neemt op met behulp van de LiveAgent-telefoontoepassing; computer naar computer, vergelijkbaar met Skype, dankzij de widget die beschikbaar is op de website.
Hoe werkt de spraakcommunicatie in LiveAgent?
Met LiveAgent kunt u elk type spraakcommunicatie op één enkele plaats voeren. Dit stroomlijnt het werk van de vertegenwoordiger en stelt u in staat om meerdere kanalen tegelijk te monitoren.
Wat zijn de voordelen van spraakcommunicatie?
Het voordeel van spraakcommunicatie is dat het natuurlijker is dan schriftelijke communicatie. Een menselijke stem wordt gebruikt, dus we horen emoties, en het is gemakkelijker en sneller om bepaalde dingen uit te leggen die misschien moeilijker te beschrijven zijn. In sommige situaties is het ook meer mogelijk omdat de persoon mogelijk snel moet worden gecontacteerd, maar niet kan schrijven.
Als je meer wilt weten over de voordelen van live chat in klantenservice, bekijk dan de live chatondersteuning pagina. Hier leer je waarom klanten live chat waarderen en hoe je contact kunt opnemen met de klantenservice.
Voor een dieper inzicht in welke functies live chat kan bieden, bezoek de pagina over live chatfuncties. Ontdek waarom live chat belangrijk is en welke extra functies je klantenservice kunnen verbeteren.
Mocht je geïnteresseerd zijn in de basis van chatondersteuning, bekijk dan de chatondersteuning uitleg. Deze pagina legt uit wat chatondersteuning precies inhoudt en beantwoordt veelgestelde vragen.
Ben je benieuwd naar hoe je de gemiddelde gesprekstijd kunt bepalen, dan is de pagina over gesprekstijd nuttig. Daar wordt het verschil tussen de gemiddelde gesprekstijd en de gemiddelde afhandeltijd uitgelegd.
Tot slot, als je wilt weten wat online chat precies is, dan biedt de online chat uitleg een goede basis. Deze pagina behandelt veelgestelde vragen en biedt inzicht in hoe online chat werkt.
Helpdesk software woordenlijst
Ontdek onze uitgebreide woordenlijst voor helpdesksoftware en klantenservice. Begrijp alle terminologie moeiteloos!