Wat is software voor het volgen van bellers?
Deze software verzamelt en registreert verschillende informatie van inkomende oproepen. Door deze gegevens te analyseren, kunnen marketeers zeer gerichte marketingtactieken ontwikkelen. Met behulp van deze software kunt u achterhalen waar de oproep over ging, hoe de beller aan uw nummer kwam en wat de uitkomst van de oproep was.
Door een klantvolgsysteem te gebruiken, kunnen bedrijven online en offline marketinginspanningen met elkaar verbinden. Net als bij bezoekerstracking kunnen gegevens die via deze methode worden verkregen, worden gebruikt bij zoekmachineoptimalisatie (SEO), verschillende marketingcampagnes, sociale media of offline advertentiecampagnes, evenals in toekomstige telefoongesprekken.
Hoe werkt de software voor het volgen van bellers?
De volgsoftware wijst een lokaal of gratis nummer toe aan een zakelijke telefoonlijn. Wanneer de volgende oproep plaatsvindt, worden bellers doorgestuurd naar de toegewezen telefoonlijn. U kunt beslissen waar u de oproepen naartoe wilt sturen: de marketingafdeling, het verkoopteam of zelfs uw mobiele telefoon. Bovendien kunt u zelf bepalen aan welke marketingcampagne u uw telefoonnummer koppelt. Dit helpt bij latere gespreksanalyse. Is de oproep gekoppeld aan de nieuwsbrief die u heeft verzonden? Of komt het van de bestemmingspagina van uw website?
Zodra u al deze instellingen heeft, verzamelt de software voor het volgen van bellers gegevens om me er inzicht in de beller te geven.
Gegevens die u kunt verzamelen, zijn onder meer:
- gespreksopname
- bellerinformatie – naam, locatie, etc.
- gespreksdetails – datum, gespreksduur, etc.
- oproepbron – SEO, emailmarketingcampagne, enz.
Hoe kan het volgen van bellers helpen bij mijn marketingbeslissingen?
Met de oplossing voor het volgen van bellers kan uw marketingteam telefoongesprekken analyseren. De gegevens die ze kunnen verzamelen, helpen hen een betere bellerervaring voor de klanten te creëren. Geavanceerde oproeptracking zorgt ervoor dat marketeers realtime rapportage kunnen gebruiken om betaald zoeken en andere digitale marketingstrategieën te optimaliseren. Het biedt ook meer gegevens voor het meten van marketing-ROI en verhoogt de ROAS.
Verder kunt u alle informatie continu toevoegen aan de bellerprofielen, zodat je alle details op één plek hebt voor elk gesprekskanaal. Hierdoor zal uw team niet alleen veel minder moeite hebben om de gegevens te vinden die ze nodig hebben, maar zal ook hun marketingeffectiviteit worden verbeterd.
Wat zijn de voordelen van het gebruik van software voor het volgen van bellers voor uw bedrijf?
Het analyseren van de gegevens die u verzamelt, helpt enorm bij het begrijpen van de prestaties van uw marketingcampagnes. Als u inzicht heeft in alle aspecten van uw marketinginspanningen, kunt u hogere conversiepercentages genereren en uw bedrijf meer inkomsten genereren.
De beste telemarketingsoftware is cloudgebaseerd en stelt marketeers in staat het traject van klanten te bestuderen en deze aan specifieke campagnes te koppelen. Met Google Adwords kunt u op basis van deze bevindingen zeer gerichte inhoud en advertenties maken. Hierdoor kunt u de kosten per klik (CPC) en de kosten per advertentie (CPA) verlagen.
Door te weten welke kanalen het beste werken voor uw bedrijf, kunnen marketeers en agenten zich bovendien meer richten op het omzetten van potentiële klanten in betalende klanten en op het bijhouden van conversies. Als u gedetailleerde kennis heeft over de gesprekken met uw klanten, kunt u bovendien de best mogelijke klantenservice bieden.
Wat zijn de soorten software voor het volgen van bellers?
Er zijn vier soorten software voor het volgen van bellers.
1. Terugbelfunctie
Het is een internetgebaseerde oplossing. Een bedrijf maakt een advertentie waarin de prospect wordt gevraagd zijn telefoonnummer op te geven. De terugbelsoftware verzamelt deze informatie zodat de verkopers contact kunnen opnemen met de lead.
2. Nummer volgen
Dit volgsysteem biedt bedrijven meerdere nummers om hun marketinginspanningen zowel online als offline te volgen. Dit helpt marketeers te bepalen welke kanalen de meeste prospects aantrekken.
3. Dynamische oproeptracking
Met deze software kunnen websites worden geprogrammeerd om telefoonnummers voor verschillende gebruikers te wisselen telkens wanneer de pagina wordt geladen. Deze cijfers worden weergegeven aan potentiële leads op basis van vooraf gedefinieerde criteria.
Er zijn twee soorten dynamische oproeptracking:
- kanaalgebaseerd volgen – Deze software verzamelt informatie over leads op basis van het kanaal waarmee ze uw bedrijf hebben gevonden. Bekende voorbeelden van dit systeem zijn Google AdWords en Bing Ads.
- uniek bijhouden van sessies – Dit systeem verzamelt informatie over de sessie van een lead in de loop van de tijd. Het kent een uniek nummer toe aan elke sessie en op deze manier kan het precies bepalen waar de lead op uw website was toen ze belden.
4. Statisch nummer volgen
Het wordt meestal gebruikt bij het volgen van offline gesprekken. Het bedrijf biedt een ander nummer voor elk marketingkanaal – nieuwsbrief, advertentie op tv, billboard, enz.
Waar moet u op letten bij het kiezen van een leverancier van software voor het volgen van bellers?
Verschillende aanbieders hebben verschillende mogelijkheden om uit te kiezen. Het zou helpen als u uw onderzoek zou doen om erachter te komen welke trackingprovider het meest geschikt is voor uw bedrijf. Ontdek hoeveel ze voor een gebruiker per maand in rekening brengen en of ze een onbeperkt aantal gebruikers hebben.
Lees gebruikersrecensies online en verwijs ze met andere bronnen. Overweeg welke aspecten van de beoordelingen van toepassing zijn op uw bedrijf en concentreer u erop om daar meer over te weten te komen.
Improve your customer service
LiveAgent gives you possibility to choose from plenty of useful features and integrations which will make your business thrive. Curious about all the opportunities?
Frequently Asked Questions
Wat is software voor het volgen van bellers?
Deze software verzamelt informatie van inkomende oproepen. Sommige typen van dit systeem registreren ook de inkomende oproepen voor latere analyse en het bijhouden van conversies. Software voor het volgen van bellers verkrijgt informatie over de geografische locatie van de beller, hun telefoonnummer, enz. Door deze software te gebruiken, kunnen marketeers hun online en offline marketinginspanningen combineren.
Hoe werkt de software voor het volgen van bellers?
De software voor het volgen van bellers wijst een nummer toe aan een zakelijke telefoonlijn. Wanneer de lead belt, leidt het systeem de oproep door naar de toegewezen telefoonlijn. U kunt instellen waar u de oproepen naartoe wilt sturen: marketingafdeling, verkoopteam, enz.
Wat zijn de voordelen van het gebruik van software voor het volgen van bellers voor uw bedrijf?
Door gegevens te analyseren die zijn verkregen via de trackingfuncties, kunnen marketeers leads koppelen aan de marketingcampagnes. Dit helpt hen de marketing-ROI voor elk kanaal te begrijpen en het budget dienovereenkomstig in te stellen. Door de gegevens te begrijpen die deze trackingsoftware biedt, kunnen marketeers zich ook concentreren op het verbeteren van de marketingberichten en het creëren van zeer gerichte campagnes. Het helpt ook klantenondersteuningsteams bij het leveren van de beste service en het verhogen van de klantentevredenheid. Met realtime inzichten kunnen ze inkomende telefoongesprekken effectief afhandelen tijdens het hele klantentraject.
Helpdesk software woordenlijst
Ontdek onze uitgebreide woordenlijst voor helpdesksoftware en klantenservice. Begrijp alle terminologie moeiteloos!
Ontdek hoe servicesoftware uw klantenservice naar een hoger niveau kan tillen. Deze veelzijdige tools verbeteren klantrelatiebeheer en communicatie, automatiseren processen en bieden cruciale inzichten. Ideaal voor bedrijven van elke omvang, servicesoftware stroomlijnt uw klantenservice en verhoogt klanttevredenheid en loyaliteit. Bezoek nu voor meer informatie!