Wat is sociale ondersteuning?
Wanneer u klantenservice aanbiedt op sociale netwerken zoals Facebook en Twitter, bestaat er zoiets als het bieden van sociale ondersteuning. Sociale ondersteuning is essentieel voor sommige merken of B2C ecommercebedrijven waar klanten millennials zijn en gewend zijn aan moderne manieren om in contact te komen met uw ondersteuningsteam.
Het integreren van uw Facebook-pagina en Twitter-account in LiveAgent is een eenvoudige taak, en na een paar minuten bent u volledig uitgerust om sociale ondersteuning te bieden met behulp van de klantenservicesoftware voor sociale media. Alle tweets met specifieke trefwoorden of met uw gebruikersnaam worden automatisch omgezet in tickets, zodat uw agenten ze kunnen beantwoorden zodra ze in de wachtrij komen.
Hetzelfde geldt voor Facebook-opmerkingen en privéberichten naar uw Facebook-pagina’s. Beide worden omgevormd tot tickets zodat uw vertegenwoordigers niet constant op Facebook ingelogd moeten blijven om ze te beantwoorden. In plaats daarvan kunnen ze blijven werken in 1 applicatie (LiveAgent) en alle tickets beantwoorden.
Frequently Asked Questions
Wat betekent sociale steun?
Sociale ondersteuning is het bieden van klantenservice via sociale mediaplatforms zoals Facebook, Instagram of Twitter. Sociale media zijn een zeer belangrijk communicatiekanaal, daarom is het bieden van dergelijke ondersteuning erg goed voor het bedrijf in termen van imago en helpt het de klantentevredenheid te waarborgen.
Is maatschappelijk draagvlak belangrijk voor bedrijven?
Sociale steun is uiterst belangrijk voor het bedrijfsleven, vooral voor merken waarvan de belangrijkste doelgroep de Y- en Z-generatie is, d.w.z. mensen die gewend zijn aan moderne manieren van communiceren via sociale media. Sociale media is van groot belang bij het opbouwen van imago, en heeft ook invloed op de mate van klantentevredenheid.
Stelt LiveAgent u in staat om sociale ondersteuning te bieden?
Met LiveAgent kunt u sociale ondersteuning bieden. De software kan worden geïntegreerd met Facebook en Twitter. Alle tweets met bepaalde trefwoorden kunnen worden omgezet in tickets waarop agenten kunnen reageren. Hetzelfde gebeurt met berichten die op Facebook-pagina's binnenkomen. Dit is een grote vereenvoudiging en automatisering van het werk voor vertegenwoordigers die niet ingelogd hoeven te zijn op sociale media.
Als je meer wilt weten over hoe je sociale media kunt gebruiken voor klantenservice, bekijk dan de sjablonen voor klantenservice voor sociale media. Deze pagina biedt praktische tips en voorbeelden van reactiesjablonen om effectief op sociale media te reageren.
Ben je geïnteresseerd in het automatiseren van je klantenserviceprocessen? Lees dan meer over ondersteuningsautomatisering. Hier vind je informatie over de voordelen en tips voor het instellen van automatiseringstools binnen je bedrijf.
Voor het beheren van klachten via sociale media, zijn er sjablonen voor het beantwoorden van klachten. Dit artikel biedt ideeën en voorbeelden om effectief met negatieve feedback om te gaan.
Wil je je communicatie met klanten verbeteren na interacties? Bekijk dan de klantenservice follow-up emailsjablonen. Deze pagina bevat verschillende sjablonen die je kunt gebruiken om klanten te bedanken of feedback te vragen na een ondersteuningservaring.
Helpdesk software woordenlijst
Ontdek onze uitgebreide woordenlijst voor helpdesksoftware en klantenservice. Begrijp alle terminologie moeiteloos!