Wat is SLA?
SLA is een afkorting voor Service Level Agreement.
Een bedrijf kan Service Level Agreement-beleid definiëren, zodat zijn gebruikers de prestaties op serviceniveau beter kunnen monitoren en kunnen voldoen aan de serviceniveaudoelstellingen van een bedrijf. Service Level Agreements, of SLA’s, worden doorgaans overeengekomen tussen bedrijven en hun zakelijke klanten.
SLA definieert doorgaans het tijdstip waarop een ticket moet worden beantwoord of volledig moet worden opgelost. Als een bedrijf het overeengekomen SLA-beleid niet naleeft, vinden er SLA-schendingen plaats. Vaak moeten ze boetes ondergaan in verband met SLA-overtredingen, omdat veel bedrijven, vooral grote bedrijven, hun Service Level Agreements schriftelijk hebben vastgelegd.
Veel oplossingen voor IT-helpdeskticketingsystemen bevatten SLA-regels in hun lijst met functies. In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, vertrouwen niet alleen grote IT-ondernemingen op SLA’s om het beste ondersteuningsniveau te ontvangen en te leveren. De meeste klantgerichte bedrijven gebruiken een of andere vorm van SLA-beleid. SLA’s in LiveAgent werken als een combinatie van SLA-niveaus en SLA-regels.
Frequently Asked Questions
Waar staat SLA voor?
De SLA, of service level agreement, definieert het serviceniveau dat van de provider wordt verwacht. Het definieert de indicatoren waarmee de service wordt gemeten. Het bevat ook herstelmaatregelen of sancties bij het niet behalen van het afgesproken serviceniveau. Dit is een van de belangrijkste elementen van het contract.
Wat is de rol van SLA?
SLA verzamelt informatie over alle services en verwachte betrouwbaarheid in één document. Het definieert statistieken, verantwoordelijkheden en verwachtingen. De SLA is ontworpen om beide contractpartijen te beschermen. Het moet worden aangepast aan zakelijke doelen en activiteiten.
Kunt u een SLA instellen in LiveAgent?
In LiveAgent kunt u SLA instellen. U moet naar Configuratie gaan, vervolgens de sectie Automatisering selecteren, op SLA klikken en Niveau maken. Vervolgens, na de juiste instelling, opslaan en sluiten.
Als je meer wilt weten over wat een overeenkomst inzake dienstverleningsniveau is en waarom het belangrijk is voor je bedrijf, lees dan verder. Deze pagina biedt ook inzichten in het opzetten van SLA's in LiveAgent en hoe ze kunnen helpen bij het verbeteren van je klantenservice.
Benieuwd naar wat een ticketsysteem is en hoe het werkt binnen LiveAgent? Deze pagina legt uit waarom ticketsoftware essentieel is voor je bedrijf en hoe het kan bijdragen aan efficiëntere klantenondersteuning.
Wil je de verschillende helpdeskniveaus begrijpen die je kunt gebruiken? Deze gids biedt een lijst met mogelijke niveauvoorwaarden en voorgedefinieerde niveaus die je kunt toepassen om je ondersteuningsstructuur te verbeteren.
Ontdek hoe de opslag en beveiliging van klantinformatie uw klantenservice en bedrijfsgroei kunnen verbeteren. LiveAgent biedt een gebruiksvriendelijke oplossing voor het beheren van klantengegevens, met krachtige functies en integraties. Probeer het nu gratis en verhoog klantentevredenheid en omzet!
Helpdesk software woordenlijst
Ontdek onze uitgebreide woordenlijst voor helpdesksoftware en klantenservice. Begrijp alle terminologie moeiteloos!