Een SIP-trunk is een vorm van internettelefonie, een digitale vervanger van een telefoonlijn. Hiermee kunt u onbeperkt bellen en videoconferenties houden via internet, maar het is niet hetzelfde als VoIP. Kostenbesparingen omvatten het elimineren van maandelijkse kosten voor meerdere afzonderlijke telefoonlijnen en dure interlokale tarieven.
Wat is een SIP-trunk?
SIP-trunk is een term die wordt gebruikt in deVoIP-technologie om de verbinding tussen twee eindpunten te beschrijven.
SIP-trunking is een methode voor het leveren van spraakdiensten via Internet Protocol (IP), waarbij een klant een enkel telefoonnummer gebruikt om toegang te krijgen tot meerdere toestellen binnen zijn eigen privécentrale.
Om specifieker te zijn, het is een soort virtueel circuit dat u gebruikt om uw zakelijke telefoonsysteem rechtstreeks aan te sluiten op het openbare geschakelde telefoonnetwerk ( PSTN), waarbij de Internet Service Provider (ISP) wordt omzeild; het maakt verbinding met de Internet Telephony Service Provider (ITSP). De SIP trunking IP-technologie biedt gebruikers de mogelijkheid om te bellen via een enkel PSTN-nummer (Public Switched Telephone Network) met behulp van meerdere PBX-nummers (Private Branch Exchange), waarbij de Primary Rate Interface (PRI) wordt weggelaten. In wezen maakt de telecommunicatie-infrastructuur van SIP-trunks in plaats van afzonderlijke telefoonlijnen meerdere verbindingen mogelijk tussen telefonieapparaten op één enkele lijn.
Wat zijn de voordelen van SIP-trunking?
Met SIP-trunking kunnen bedrijven kosten besparen op communicatie over verschillende netwerken, door te bellen of videoconferenties te houden, omdat SIP-trunking-diensten afzonderlijke telefoonlijnen vervangen.
Bovendien bieden SIP-trunking-services een eenvoudige manier om meerdere apparaten op één netwerk aan te sluiten. Dit uniforme communicatiesysteem is vooral handig in bijvoorbeeld callcentra. Bedrijven kunnen gelijktijdig bellen of videoconferenties houden tussen mobiele telefoons, desktopcomputers, tablets en andere VoIP-apparatuur.
Daarom gebruiken bedrijven vaak SIP-trunks voor klantenondersteuning vanwege de hoogwaardige audio- en videomogelijkheden, waardoor ze ideaal zijn voor het afhandelen van instant messaging en live gesprekken met klanten.
De voordelen van SIP trunking voor de klantenservice
- Kostenbesparingen – Elimineer de kosten voor het onderhouden van meerdere telefoonlijnen, bespaar geld bij het toevoegen of verwijderen van klantenservicemedewerkers en voeg extra nummers toe aan bestaande SIP-trunks (omdat de kosten niet per verbinding gelden).
- Verhoogde betrouwbaarheid – Verminder de uitvaltijd als gevolg van apparatuurstoringen.
- Schaalbaarheid – Voeg nieuwe extensies toe aan het communicatienetwerk zonder de bestaande hardware te hoeven upgraden.
- Flexibiliteit – Pas het aantal klantenservicemedewerkers indien nodig aan.
- Mobiliteit – Verplaats uw kantoor en uw geïntegreerde communicatiesysteem ermee, zonder dat de klanten zelfs maar merken dat u bent verhuisd, waardoor een stabiele bedrijfsstroom wordt gegarandeerd .
Hoe kan LiveAgent met SIP-trunking behulpzaam zijn bij klantenservice?
SIP-trunking is met name handig in een callcenteromgeving omdat u hierdoor meerdere medewerkers van de klantenservice op dezelfde lijn kunt hebben en u op elk moment vertegenwoordigers kunt toevoegen en verwijderen.
Maar betrouwbare internettelefonie is slechts een stukje van de puzzel in effectieve communicatie met klanten. Om de kwaliteit van de dienstverlening te waarborgen, moet u in contact blijven met klanten via het kanaal van hun keuze, met ze chatten als ze dat willen, toegang krijgen tot hun gegevens op CRM om op de hoogte te blijven en indien nodig met ze te praten.
Als uw belvolume bijvoorbeeld hoog is en u meer dan één medewerker van de klantenservice nodig heeft om oproepen te beantwoorden, kan SIP-trunking u daarbij helpen en kosten besparen, terwijl LiveAgent u in staat stelt uw communicatie naar één platform te stroomlijnen, waardoor uw dienstverlening zelfs efficiënter.
U kunt ook SIP-trunking-technologie gebruiken om verschillende lijnen te creëren voor elke afdeling of elk kantoor binnen uw organisatie. Zo kunt u inkomende oproepen scheiden per afdeling zonder dat u extra telefoonnummers hoeft toe te voegen; bovendien kunt u dit proces automatiseren.
SIP Trunk-prijzen
SIP-providers bieden meestal drie prijsmodellen: per maand, per toestel en per belminuut. Elk model biedt verschillende voor- en nadelen.
Een typisch SIP-trunkingpakket omvat een onbeperkt aantal inkomende en uitgaande minuten en lokale en interlokale gesprekken. Dit abonnement kost doorgaans €10- €20 per maand, afhankelijk van het aantal regels dat u aan het account toevoegt. Mogelijk bevat het echter geen functies zoals voicemail, doorschakelen, nummerherkenning of internationaal bellen.
De duurste optie is een toeslag per apparaat. In dit scenario wordt elk apparaat afzonderlijk opgeladen. U betaalt voor elke lijn op het toestel, ongeacht het gebruik ervan. Als u 10 apparaten zou willen gebruiken, zou u nog steeds €100 per maand betalen.
Naast de prijs zijn er nog veel andere factoren waarmee u rekening moet houden bij het selecteren van een SIP-trunkingprovider. Misschien wilt u de netwerkcapaciteit testen voordat u investeert en kijken of deze aan uw behoeften voldoet. Sommige providers bieden gratis abonnementen aan, bij andere kunt u hun product 30 dagen uitproberen. Bovendien bieden sommige providers kortingen voor aankopen van grote volumes.
Start calling efficiently with LiveAgent
Get started with our free 30-day trial today and explore how our call center features can help you effectively handle customer calls.
Bekijk een video over de SIP-trunk.
SIP Trunking en LiveAgent Helpdesk Software kunnen geïntegreerd worden om een efficiënte oplossing te bieden voor bedrijven. Deze integratie zorgt voor een geautomatiseerde verbinding van klantenservice softwareoplossingen, waardoor klanten effectiever verbonden kunnen worden met bedrijven en hun klantenservicemedewerkers. De integratie tussen de twee softwareoplossingen creëert een robuust communicatienetwerk dat organisaties in staat stelt om de efficiency van de klantenservice te verhogen en de klanttevredenheid te verbeteren. De combinatie van SIP trunking en LiveAgent helpdesk software kan gebruikt worden om een gestroomlijnde en kosteneffectieve klantenservice oplossing te creëren in elke zakelijke omgeving.
Frequently Asked Questions
How does SIP Trunking Work?
SIP trunking uses voice over internet protocol and IP infrastructure. Setting up a SIP trunk involves creating a virtual circuit between your PBX and the ITSP. You purchase a dedicated IP address from the ITSP and assign it to your PBX. Your PBX uses this IP address to communicate with the ITSP.
How do I add a SIP trunk to my LiveAgent account?
Various third party apps, including VoIP providers, can be integrated with LiveAgent call center software. If you want to connect Twilio, go to elastic SIP trunking, follow the instructions and enjoy service that automatically scales up or down to meet your traffic needs.
How to set up a SIP trunk?
The first step in using SIP trunking is setting up an account with a provider. Once you have signed up, you'll be assigned a unique number that identifies your business. The next step is configuring your device(s), so they can accept incoming calls. Most SIP trunking services offer free trials, which means you can try them out risk-free.
Na het lezen van deze pagina, wil je misschien meer te weten komen over de voordelen van SIP-trunking. Deze technologie kan je klantenservice aanzienlijk verbeteren. Ook kan LiveAgent je helpen met SIP-trunking in je klantenservice. Ontdek hoe dit jouw bedrijf kan ondersteunen door de bijbehorende pagina te bezoeken.
Ontdek Sipcall, de innovatieve VoIP-provider uit Zwitserland die sinds 2005 betrouwbare virtuele telefoonsystemen en gecertificeerde SIP-accounts biedt. Perfect geïntegreerd met LiveAgent-callcenters, biedt Sipcall een scala aan functies voor optimale klantenservice. Start eenvoudig uw callcenter met slechts een laptop of smartphone en verbeter klantrelaties met geavanceerde IVR-functies. Bezoek onze pagina voor een probleemloze integratie en profiteer van de uitgebreide callcentermogelijkheden van LiveAgent.
Ontdek hoe VoIP voordelig bellen via internet mogelijk maakt. Leer alles over de werking, voordelen en nadelen van VoIP, en vergelijk providers om de beste keuze te maken. Begrijp ook het verschil met Unified Communications en optimaliseer uw internetverbinding voor de beste VoIP-ervaring. Bezoek onze pagina voor een uitgebreide gids en start met besparen op uw telefoonkosten.