Wat is een progressieve kiezer?
Een progressieve kiezer is een automatisch kiezersysteem dat veel wordt gebruikt in uitgaande callcentra. De progressieve automatische kiestechniek automatiseert het proces van uitgaande telefoongesprekken, zodat callcentermedewerkers niet elk nummer uit de lijst met contactpersonen handmatig hoeven te bellen. Progressieve kiezers worden beschouwd als de middenweg tussen handmatige kiezers en voorspellende kiezers.
Het belangrijkste verschil dat progressieve kiezers onderscheidt van voorspellende kiezers, is dat het progressieve kiessysteem wacht tot een vertegenwoordiger zijn huidige oproep voltooit voordat hij het volgende nummer kiest. Bovendien kiest het slechts één nummer per beschikbare contactcentervertegenwoordiger. Als er bijvoorbeeld 10 beschikbare vertegenwoordigers zijn, plaatst de kiezer 10 oproepen. Met de progressieve kiesmodus analyseert het systeem de belstatistieken, zoals de verbindingssnelheid en de verlatingsgraad om het kiestempo te bepalen.
Gecombineerd met automatische antwoordapparaatdetectie en de mogelijkheid om bezetsignalen en niet-verbonden nummers te screenen, zorgt progressieve kiezersoftware ervoor dat vertegenwoordigers alleen worden verbonden als er een live persoon aan de lijn is. Aangezien vertegenwoordigers beschikbaar zijn om onmiddellijk in te grijpen zodra iemand opneemt, wordt het verbreken van de oproep geëlimineerd. Aan de andere kant kan het gebruik van progressieve kiezers resulteren in een langere inactieve tijd van vertegenwoordigers, wat een lagere productiviteit van vertegenwoordigers betekent in vergelijking met kracht kiezers en voorspellende kiezers.
Progressieve kiezers kunnen in verschillende sectoren worden gebruikt voor verschillende doeleinden, waaronder uitgaande verkoop, telemarketing, incasso’s, follow-upoproepen van de klantenservice, enz. Aangezien de kiessnelheid van progressieve kiezers lager is in vergelijking met voorspellende kiezers, wordt het overwogen om een minder efficiënte kiesmodus te zijn en wordt niet aanbevolen om te gebruiken in gevallen waarin vertegenwoordigers uitgaande gesprekken moeten voeren via honderden of duizenden contacten.
Voordelen van progressieve kiezers
Verhoogde efficiëntie van vertegenwoordigers
Aangezien progressieve kiezers automatisch nummers kiezen en drukke lijnen, antwoordapparaten en niet-verbonden nummers wegfilteren, hoeven vertegenwoordigers geen tijd te verspillen aan handmatig kiezen en mislukte oproepen.
Minder vastlopen
Omdat progressieve kiezers ervoor zorgen dat de vertegenwoordiger beschikbaar is (er is altijd een vertegenwoordiger beschikbaar die de oproep kan afhandelen, zodra deze is verbonden), vermindert dit de wachttijden en resulteert dit in minder verbroken oproepen in vergelijking met voorspellende kiezers.
Betere doelconversie
Minder afbreken van oproepen betekent een betere verbindingsratio en een hogere gesprekstijd van vertegenwoordigers, wat kan leiden tot hogere doelconversiepercentages (verkopen, incasso’s, enz.) en een betere klantentevredenheid.
Start your free trial today
Learn all about LiveAgent and how it can help you improve your call center customer service.
Frequently Asked Questions
Hoe werkt een progressieve kiezer?
Een progressieve kiezer kiest automatisch telefoonnummers uit de database en verbindt vertegenwoordigers alleen met oproepen als er een livecontact op de lijn is dat drukke lijnen, antwoordapparaten en niet-reagerende nummers omzeilt. In de progressieve uitgaande kiesmodus wacht het systeem tot een callcentermedewerker zijn huidige oproep beëindigt en gaat dan verder met het kiezen van het volgende nummer (en het kiest slechts één nummer per medewerker).
Wanneer gebruikt u progressieve kierzers in plaats van voorspellende kiezer voor uw contactcenteroplossing?
Hoewel voorspellende kiezers geweldig zijn voor grote uitgaande callcenterteams en proactieve campagnes voor uitgaand bellen voor telemarketing, verkoop, marktonderzoek en incasso's, zijn progressieve kiezers misschien een betere optie voor kleine en middelgrote teams met minder beschikbare agenten om bij te blijven met de voorspellende kiesmodus. Progressieve kiezers zijn ook beter geschikt voor uitgaand B2B-oproepen, omdat dit soort oproepen doorgaans een hogere succesratio hebben vanwege minder ophangingen en betere antwoordpercentages (meer dan 80%).
Kan ik een progressieve kiezer gebruiken met LiveAgent?
Hoewel de callcenteroplossing van LiveAgent zowel inkomende callcenter- als uitgaande oproepmogelijkheden biedt, biedt deze momenteel geen progressieve uitgaande kiezer. In plaats daarvan biedt de webgebaseerde versie de mogelijkheid om elk nummer op internet te bellen. Met de click-to-call-optie kunnen vertegenwoordigers rechtstreeks vanuit het LiveAgent-dashboard uitgaande oproepen starten terwijl ze door de websites van uw potentiële klanten bladeren.
Na het lezen over de progressieve kiezer, kun je verder ontdekken wat een voorspellende kiezer is. Leer meer over de functies en voordelen die deze technologie biedt, en ontdek de verschillen tussen voorspellende en progressieve kiezers.
Daarnaast is het handig te weten wat een voorbeeldkiezer doet. Ontdek hoe het gebruik van een voorbeeldkiezer kan leiden tot minder afgebroken oproepen en een verbeterde klantenbetrokkenheid.
Ontdek de kracht van de Robo-kiezer: een geavanceerd softwaresysteem om efficiënt vooraf opgenomen berichten naar een groot publiek te verzenden. Ideaal voor afspraakherinneringen, waarschuwingen en meer. Hoewel robogesprekken soms negatief worden gezien vanwege scams, worden ze legitiem ingezet in diverse sectoren. Bezoek onze pagina om te leren hoe deze technologie uw communicatie kan transformeren!