Wat is een oproeptag?
Ongeacht de grootte van uw callcenter, het is belangrijk om georganiseerd te blijven. Zelfs met minder klanten kunnen uw vertegenwoordigers in de war raken als er geen duidelijke organisatie is van de klantenproblemen waarmee ze te maken hebben.
Het taggen van uw oproepen is een van de meest voordelige zakelijke praktijken. Door labels of oproeptags toe te voegen aan zowel inkomende als uitgaande oproepen, blijft u op de hoogte, ongeacht de werkdruk. Georganiseerd blijven is de sleutel tot een succesvol callcenter.
Oproep tagging is een van de geavanceerde callcenterfuncties waarmee u uitstekende klantenservice kunt bieden, ongeacht het type bedrijf dat u heeft. Door boze klantenoproepen, het bijhouden van conversies van telefoongesprekken en het aantal verlaten oproepen te identificeren, kunt u uw bedrijfsmethoden aanpassen om uw conversiepercentage te verbeteren.
LiveAgent helpdesksoftware biedt veel uitstekende callcentermogelijkheden, waaronder het taggen van uw oproepen.
Waarom is het gebruik van oproeptags belangrijk?
Elke goede manager of bedrijfseigenaar weet dat een positieve klantenervaring het brood en de boter is van een succesvol bedrijf.
Door uw telefoongesprekken te taggen, kan het aantal afgebroken gesprekken worden verminderd, omdat vertegenwoordigers hierdoor efficiënter door de telefooninteracties kunnen navigeren. Het is veel gemakkelijker voor hen om de telefoon op te nemen en problemen van klanten snel op te lossen wanneer ze vanaf het begin kunnen zien waar het probleem over gaat, klantengegevens of andere noodzakelijke informatie.
Wanneer de klanteninteracties duidelijk zijn gecategoriseerd, kunt u deze eenvoudig analyseren en eventuele trends of overeenkomsten identificeren. Op deze manier kunt u de kwaliteit beoordelen van leads die uw marketingcampagnes produceren en bewaken de productiviteit van uw callcenter.
Bovendien kunt u door elk probleem of elke klacht met de klantenservice te labelen en te categoriseren, eventuele uitdagingen op het gebied van verkoop of ondersteuning veel eerder opmerken. Op deze manier kunt u uw campagnes verder ontwikkelen (e-mailcampagnes, Google Ads, enz.), personaliseer uw aanpak (bijv. aangepaste begroeting) en verhoog uw omzet.
Een ander belangrijk hulpmiddel om klanteninteracties verder te bestuderen, is gespreksopname. Vergeet niet dat u uw gespreksopnames ook kunt labelen, zodat u ze kunt gebruiken voor latere analyse, beoordelingen of zelfs het trainen van uw nieuwe klant teamleden ondersteunen.
Voorbeelden van oproeptags
Enkele van de meest voorkomende tags zijn:
- VIP customer
- technical support
- complaints
- order returns
- caller reference
- additional contact information
- department (sales, marketing departments, etc.)
Naast de lijst met standaardtags, kunt u met LiveAgent ook aangepaste oproeptags toewijzen aan uw contactcenterinteracties. U kunt zelfs nieuwe aangepaste tags maken die het beste bij uw bedrijf passen.
Bovendien kunt u verplichte oproeptagging toevoegen aan uw bedrijfspraktijken. Het betekent dat uw vertegenwoordiger bepaalde tags aan elk gesprek moeten toewijzen nadat het is beëindigd. Sommige van deze verplichte tags kunnen de naam of een ID zijn van de vertegenwoordiger die de oproep afhandelt, afdeling, telefoonnummer, enz.
LiveAgent has a built-in call center, so it’s easy to set up and use.
Get access to all of LiveAgent’s call center features, which include both basic and advanced call center functions.
Frequently Asked Questions
How to add call tags?
It depends on the software you are using. In the article above you can find a link that will take you to detailed instructions on how to add both ordinary call tags, as well as custom tags in LiveAgent. With this tagging feature, you can categorize everything from a simple product inquiry to angry calls.
Als je meer wilt weten over hoe je oproeptags effectief kunt gebruiken, bekijk dan ons artikel over telefoontag. Het legt uit waarom telefoontag vaak voorkomt en hoe je het kunt voorkomen om je klantenservice te verbeteren.
Daarnaast is het belangrijk om te begrijpen hoe oproep taggen je bedrijf kan helpen. Dit artikel biedt inzichten in het belang van oproep tagging en hoe het bijdraagt aan een betere klantenservice.
Overweeg ook om te leren over antwoordsjablonen voor vertegenwoordigers. Je ontdekt wat een antwoordsjabloon precies is en hoe het je klantenservice kan verbeteren door efficiënter en consistenter te communiceren.
Helpdesk software woordenlijst
Ontdek onze uitgebreide woordenlijst voor helpdesksoftware en klantenservice. Begrijp alle terminologie moeiteloos!