Wat is oproepmaskering?
Oproepmaskering, ook wel nummermaskering genoemd, is een Voice over Internet Protocol (VoIP)-functie die de identiteit tijdens telefoongesprekken verbergt.
Wanneer u deze oplossing gebruikt, wordt er een tijdelijk telefoonnummer gemaakt voor een of beide partijen. Hiermee kunt u uw privé-telefoonnummer of een virtueel telefoonnummer gebruiken zonder bang te hoeven zijn voor een inbreuk op de identiteitsprivacy. Met het gemaskeerde telefoonnummer kunt u uw werkelijke telefoonnummer verbergen en in één adem een beveiligde belervaring bieden aan zowel uw vertegenwoordigers als de klanten.
Verbeterde gebruikersprivacy staat voorop bij het bespreken van oproepmaskering. U kunt deze functie in een callcenter gebruiken om de identiteit van de beller anoniem te houden en de privacy van de klant te waarborgen.
Laten we eens kijken naar enkele van de voordelen die oproepmaskering voor uw bedrijf kan opleveren.
- Verhoogde oproeprespons – Veel mensen wantrouwen verdachte beller-ID’s. Met de functie voor oproepmaskering ontvangen klanten inkomende oproepen met lokale nummers waarmee ze beter vertrouwd zijn. Dit stelt hen op hun gemak en vergroot de kans dat ze oppikken en horen wat uw vertegenwoordigers te zeggen hebben.
- Verbeterde privacy van klanten – Zowel klanten als bedrijven zijn zich terecht bewust van datalekken. Oproepmaskering helpt uw privécommunicatie veilig en beschermd te houden. Dit kan niet alleen u en de klant geruststellen, maar zorgt er ook voor dat u zich houdt aan het identiteitsprivacybeleid dat uw bedrijf heeft ingevoerd.
- Meer klantenbetrokkenheid – Veel klanten voelen zich niet op hun gemak bij het delen van hun persoonlijke contactgegevens. Door de functie voor gemaskeerde nummers te gebruiken, kunt u het vertrouwen van klanten winnen, zodat ze u niet alleen hun persoonlijke telefoonnummer geven, maar waarschijnlijk ook meer met uw merk communiceren.
- Lagere communicatiekosten – Het is veel goedkoper om oproepmaskering te gebruiken dan lokale telefoonnummers te kopen of volledig nieuwe contactcentra op te zetten een>.
- Beter gespreksbeheer – Terwijl u de meeste van uw zakelijke nummers privé houdt, kunt u uw ongemaskeerde telefoonnummer aan bepaalde mensen geven. Dit kan u helpen uw oproepen beter te beheren en ervoor te zorgen dat u alleen bereikbaar bent voor de personen die u hebt geselecteerd.
- Gecentraliseerde zakelijke communicatie – Oproepmaskering zorgt ervoor dat alle veilige communicatie tussen het bedrijf en zijn klanten op één platform wordt afgehandeld.
- Gegevensanalyse – De functie voor oproepmaskering biedt realtime inzichten in veel aspecten van een callcenter, zoals de prestaties van vertegenwoordigers en de kwaliteit van interacties en klanteninzichten. U kunt deze gegevens vervolgens bestuderen en uw processen optimaliseren om de beste klantenervaring te bieden.
Would you like to make better calls?
Start your 30-day trial for free and set up your own virtual call center with LiveAgent
Bekijk een video over oproepmaskering
Call masking is een functie van de LiveAgent helpdesksoftware waarmee bedrijven klantgevoelige informatie, zoals hun telefoonnummers, kunnen beschermen. Door het maskeren van de telefoonnummers van klanten, kunnen bedrijven klantengegevens beschermen tegen kwaadwillende actoren en ervoor zorgen dat de informatie van hun klanten veilig blijft. Bovendien maakt LiveAgent ook automatische oproepopname mogelijk, zodat bedrijven klanteninteracties kunnen bijhouden en hun servicekwaliteit kunnen verbeteren. Met LiveAgent kunnen bedrijven klantentelefoontjes veilig beheren en tegelijkertijd hun klanten het gemak van een helpdesk bieden.
Frequently Asked Questions
What are the benefits of phone number masking?
Anonymous communication via call masking offers a wide range of benefits including personal phone number protection during business calls and in messaging services, increased customer responsiveness and engagement, better focus on customer privacy, cost-saving, better call management and overall better protection of individual users.
How to set up call masking?
It depends on the call center software and the phone service provider you are working with. Different business phone providers have different setup procedures. However, in most cases, you should be able to set up and configure it in the standard settings panel. How much you can configure this VoIP feature depends on the call center solution and the VoIP provider you are using.
Who uses call masking?
Call masking is used in many global businesses that have a presence in multiple countries. Other industries that find phone masking valuable are those that work with large volumes of customer data like finance, healthcare professionals, travel, and delivery services, but also contact centers, online marketplaces, and eCommerce platforms.
Na het lezen over oproepmaskering, kunt u meer ontdekken over de praktische voordelen voor uw bedrijf door wat oproepmaskering is. Deze informatie kan u helpen om de communicatie met klanten te verbeteren.
Daarnaast is het nuttig om te begrijpen wat een VoIP-telefoon is en hoe deze werkt. Het gebruik van een VoIP-telefoonsysteem kan uw klantenservice aanzienlijk verbeteren.
Als u onderweg bent, kunnen mobiele helpdesk-apps een geweldige aanvulling zijn op uw klantenservice. Ontdek de kosten en platforms zoals Android en iOS voor de LiveAgent-app.
Tot slot, voor een betere gesprekskwaliteit kunt u meer leren over QoS VoIP. Dit helpt u om de servicekwaliteit van uw VoIP-gesprekken te optimaliseren.
Helpdesk software woordenlijst
Ontdek onze uitgebreide woordenlijst voor helpdesksoftware en klantenservice. Begrijp alle terminologie moeiteloos!