Wat is oproep taggen?
Met de functie voor het taggen van oproepen kunt u verschillende labels op uw telefoongesprekken plaatsen op basis van de context. Het is een krachtige zakelijke tool die kan worden toegevoegd aan het geavanceerde oproeprouting-systeem om de contactcenterprocessen verder te stroomlijnen.
Een klant belt bijvoorbeeld naar uw callcenter om te klagen over een product of dienst. U kunt er een label op plakken met het opschrift ‘Klachten’. U kunt zo specifiek zijn als u nodig hebt. Voeg tags toe met betrekking tot bepaalde soorten producten, marketingcampagnes waar de lead vandaan kwam of iets anders dat helpt bij het categoriseren van klantenoproepen die uw contactcenter ontvangt.
Waarom is oproep tagging belangrijk voor uw bedrijf?
Er zijn veel voordelen aan het gebruik van een oproep taggingsysteem in uw callcenter. Laten we er een paar bekijken.
- georganiseerd blijven – Door oproepen in specifieke categorieën te sorteren, kunnen uw callcentermedewerkers op de hoogte blijven van de contactcenterprocessen, omdat ze veel efficiënter door hun werklast kunnen navigeren.
- oproepen analyseren – Oproeptagging maakt het gemakkelijker om uw centergegevens van uw oproep te analyseren en te bestuderen. Het kan u helpen niet alleen de productiviteit en bedrijfsprestaties van uw contactcenter te meten, maar stelt u ook in staat om de kwaliteit van de leads die verschillende marketingcampagnes opleveren beter te beoordelen.
- trends identificeren – Wanneer u al uw gegevens gelabeld en duidelijk in categorieën hebt gesorteerd, is het veel gemakkelijker om trends en patronen te identificeren in problemen met de klantenservice, evenals in marketing en verkoopmethoden.
- boze oproepen taggen – Zelfs de meest uitzonderlijke ondersteuningsteams ontvangen enkele boze telefoontjes van klanten. Door ze te taggen, begrijpt u beter waarom ze zijn opgetreden. Komt de naam van een bepaalde medewerker naar voren in deze interacties? Of misschien is er een bepaald product of een bepaalde dienst die bij deze oproepen hoort.
- uw leads terugwinnen – Als u een precieze reden tagt waarom sommige van uw gekwalificeerde leads niet hebben geconverteerd, kunt u op context gebaseerde service bieden en nauwkeurigere terugwinstrategieën voor uw volgende interactie.
- uitdagingen identificeren – Wanneer u probleemgebieden voor uw klanten identificeert en labelt, kunt u een meer overtuigende strategie creëren en uw omzet verhogen.
Oproep tagging gebruiken voor een betere klantenservice
Een uitstekende klantenservice bieden is niet alleen belangrijk, maar ook essentieel om uw zakelijke doelen te bereiken.
Call tagging can help your agents deliver more personalized service to the customers. For example, if they can see customer name tags, they can greet them by their names. You can categorize customer interactions using tags so the customer care reps can navigate their previous interactions with the clients.
Bovendien kunt u, door effectieve oproeptagging te implementeren, eenvoudig oproepopnames analyseren en ontevreden klanten identificeren. Het opsporen van patronen in problemen met de klantenservice is van vitaal belang voor de activiteiten van uw callcenter.
Are you delivering the best possible customer experience?
It costs 5 times more to acquire a customer than to retain an existing one. Use LiveAgent to drive brand loyalty with every customer interaction. With LiveAgent, it’s easy.
Frequently Asked Questions
Wat is oproep taggen in een callcenter?
Met oproeptagging, naast andere geavanceerde callcenterfuncties, kunt u georganiseerd blijven in uw callcenteractiviteiten. Door verschillende tags aan de klantenoproepen toe te voegen, kunnen uw vertegenwoordigers niet alleen op de hoogte blijven van de nieuwste interacties met hot leads, maar ook uitstekende klantenservice bieden aan uw klanten. Bovendien zorgt het taggen van oproepen voor betere navigatie als het gaat om het analyseren van klantengegevens en het identificeren van trends in klantencommunicatie.
Waarom is tagging belangrijk in de callcentra?
In de callcenteromgevingen is georganiseerd blijven een prioriteit. Contactcentra worden vaak overweldigd door de enorme werkdruk en het aantal telefoontjes dat ze ontvangen. Oproeptags maken het mogelijk om verschillende klanteninteracties te categoriseren en gemakkelijk te navigeren.
Wat zijn enkele van de populaire tags om te gebruiken?
Enkele van de meest gebruikte tags zijn technische ondersteuning, verkoopafdeling, klachten van klanten, orderretour, enz. U kunt ook verplichte beltags gebruiken die vertegenwoordigers dwingen een bepaalde tag direct na een telefoontje toe te wijzen.
Hoe maak u aangepaste tags?
Dit is sterk afhankelijk van de software die u gebruikt. Een link in het bovenstaande artikel brengt u naar een pagina waar wordt uitgelegd hoe u aangepaste tags kunt maken met behulp van LiveAgent helpdesksoftware.
Wat is geen tag oproep?
Het is een inkomend of uitgaand gesprek waaraan geen tag in uw systeem is toegewezen.
Als je meer wilt weten na het lezen over "oproep taggen", kun je verder gaan met het ontdekken van oproeptag. Hier leer je wat een oproeptag precies is en waarom het gebruik ervan belangrijk kan zijn voor je bedrijf.
Een andere interessante leesmogelijkheid is over de oproep tot actie. Dit artikel behandelt de definitie van een oproep tot actie en geeft tips over hoe je een effectieve CTA kunt maken.
Verder kun je kijken naar de pagina over ondersteunde oproepapparaten. Hier vind je informatie over verschillende apparaatopties zoals koptelefoons en mobiele apps.
Tot slot, als je geïnteresseerd bent in de werking van een klantenondersteuningscallcenter, is de pagina klantenondersteuningscallcenter de moeite waard. Je ontdekt hoe je een geschikt callcenter kiest en welke functies essentieel zijn voor een uitstekende klantenservice.
Helpdesk software woordenlijst
Ontdek onze uitgebreide woordenlijst voor helpdesksoftware en klantenservice. Begrijp alle terminologie moeiteloos!