Hoe kan ik technische ondersteuning bieden?
Live technische ondersteuning kan via verschillende kanalen worden geleverd. Bijvoorbeeld; email, telefoontjes of online chat voor technische ondersteuning. Om uitstekende technische ondersteuning te bieden, gebruiken de meeste bedrijven Helpdesksoftware. Helpdesksoftware, zoals LiveAgent, stroomlijnt de communicatie met klanten en biedt geavanceerde tools voor technische ondersteuningsmedewerkers.
Uit welke onderdelen bestaat de beste technische ondersteuningssoftware?
Elk bedrijf krijgt elke dag een heleboel emails. Met LiveAgent krijgen uw online klantenservicemedewerkers gelijkmatig verdeelde emailtickets. Bovendien kunt u uw emailsjablonen aanpassen voor een efficiënte workflow wanneer u een nieuwe emailticketmelding ontvangt.
Als u meer wilt weten, lees dan LiveAgent – Mail.
Technische ondersteuning chat
Steeds meer klanten geven er de voorkeur aan om via LiveChat contact op te nemen om sneller een reactie te krijgen. Er zijn tegenwoordig veel chatknoppen die u op uw website kunt gebruiken. Dus hoe is de LiveAgent-chat anders? Allereerst kunt u zien wat de klant schrijft, zelfs voordat hij het verzendt. Zo kun je je alvast voorbereiden. Heeft de klant behoefte aan specifieke documenten, begeleiding? Voeg het document toe of stuur ze links. Wilt u de klant overzetten naar een andere afdeling? Makkelijk met LiveAgent!
Als u meer wilt weten, lees dan LiveAgent – Chat.
Oproepen
Tegelijkertijd gebeld worden op uw telefoon en pc van uw klanten? LiveAgent kan u helpen de oproepen naar de computers van uw vertegenwoordigers te leiden. Nooit meer schakelen tussen apparaten, maar de oproepen afhandelen vanuit één interface.
Als u meer wilt weten, lees dan LiveAgent – Oproepen.
Sociale media
Vragen of inlichtingen krijgen over de producten en diensten van uw bedrijf op sociale media, zoals Facebook, Twitter of Viber? Met LiveAgent kunt u deze SoMe-platforms integreren en ervoor zorgen dat u altijd op de hoogte blijft van eventuele problemen of zorgen. Betrokkenheid bij uw publiek en klanten is belangrijker dan ooit. Volg en verzorg uw SoMe-verhaal met LiveAgent.
Als u meer wilt weten, lees dan LiveAgent – Social Media.
Forum
Een forum is een geweldige manier om uw klanten een ruimte te bieden om elkaar te helpen. Met LiveAgent kunt u niet alleen een forum aanmaken, maar krijgt u ook een melding wanneer uw klanten daar berichten plaatsen. Daarom kunt u eventuele problemen onmiddellijk aanpakken.
Als u meer wilt weten, lees dan LiveAgent – Forum.
Contactformulieren
Vaak krijgt online klantenondersteuning veel spam. Een manier om dit te voorkomen, is door uw klanten contactformulieren te bezorgen. Zo wordt uw klantenondersteunende (zakelijke) email “verborgen”. Daarnaast krijgt u meer informatie over de klanten – relevante info zoals, naam, email, telefoonnummer, waarmee u uiteindelijk een betere service kunt bieden.
Als u meer wilt weten, lees dan LiveAgent – Contactformulieren.
Video-oproepen
Online klantenondersteuning kan soms moeilijk zijn. De mogelijkheid om de klant te laten zien of te begeleiden via online videogesprekken kan voor veel bedrijven een enorm voordeel zijn. Geen moeite meer om technische problemen uit te leggen aan de klanten, deel gewoon uw scherm en help de klant.
Als u meer wilt weten, lees dan LiveAgent – Videogesprekken.
Feedback
De feedbackoptie van LiveAgent is een geweldige manier om meer te weten te komen over de meningen en zorgen van uw klant. Het kan je gewoon helpen om elke dag beter te worden. Pas uw eigen feedbackknop in LiveAgent aan en word elke dag beter!
Als u meer wilt weten, lees dan LiveAgent – Feedback.
Geïnteresseerd in LiveAgent? Probeer het met onze 30-daagse gratis proefperiode en bezorg uw klanten meteen die ervaring met meerdere kanalen!
Andere LiveAgent-functies die uw live technische ondersteuning verbeteren:
Is technische ondersteuning moeilijk?
Een online technische ondersteuningsvertegenwoordiger zijn, is een uitdagende baan omdat het veel geduld en kennis vereist. Bovendien is het vaak repetitief en ondergewaardeerd, omdat klanten vaak onbeleefd en veeleisend kunnen zijn.
Het beschikbaar hebben van betrouwbare ticketsoftware voor IT-ondersteuning kan het werk van technische ondersteuningsvertegenwoordigers gemakkelijker maken, maar ze moeten nog steeds weten hoe ze alle mogelijkheden en functies volledig kunnen benutten. Daarom moeten ondersteuningsvertegenwoordigers seminars en cursussen bijwonen om op de hoogte te blijven van alle updates en nieuwe ontwikkelingen.
Wat is er nodig om een online technische ondersteuningsvertegenwoordiger te zijn?
Vertegenwoordigers van technische ondersteuning moeten een enorme hoeveelheid kennis hebben over de technische specificaties van de producten en diensten die ze leveren. Daarnaast moeten technische ondersteuningsmedewerkers beschikken over actief luisteren en menselijke vaardigheden. Ze moeten kunnen begrijpen wat de klant wil en hen geduldig kunnen begeleiden bij het oplossen van problemen.
Over welke vaardigheden moet een online technische ondersteuningsmedewerker beschikken?
Technische ondersteuningsmedewerkers moeten een diepgaand begrip hebben van het product dat hun bedrijf verkoopt, zodat ze hun klanten kunnen helpen met zowel eenvoudige als complexe problemen.
Zoals hierboven vermeld, moeten klantenvertegenwoordigers ook actief luisteren en menselijke vaardigheden hebben. Het is ook voordelig als technische ondersteuningsmedewerkers meertalig zijn. Op die manier kunnen ze ondersteuning bieden aan meer klanten in meer dan één taal.
Tenslotte moeten vertegenwoordigers snel en foutloos kunnen typen. Een hoge typsnelheid zorgt ervoor dat klanten snel antwoord op hun vragen krijgen. Dit zorgt voor klantentevredenheid en verbetert op zijn beurt het behoud en de omzet.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
Wat betekent de term online technische ondersteuning?
Technische ondersteuning is een dienst waarbij bedrijven hulp bieden aan gebruikers van technologische producten - zowel apparaten, zoals telefoons of computers, maar ook software. Hun doel is om de gebruiker te helpen bij het oplossen van specifieke problemen met het product.
Wat zijn de kenmerken van een online technische ondersteuning?
De kenmerken van online technische ondersteuning zijn in de eerste plaats een uitstekend vermogen om problemen op te lossen, de oorzaak ervan te vinden en een passende oplossing te bieden. Daarnaast zijn communicatieve vaardigheden die een individuele en passende benadering van de cliënt mogelijk maken uitermate belangrijk. Flexibiliteit en niet vasthouden aan de gebruikelijke patronen zijn ook belangrijk.
Kunt u online technische ondersteuning bieden via LiveAgent?
Natuurlijk kunt u online technische ondersteuning bieden met LiveAgent. Het maakt communicatie met klanten mogelijk en biedt een geavanceerd hulpmiddel voor technische ondersteuningsmedewerkers. U kunt alle communicatiekanalen op één enkele plaats beheren (email, live chat, videochat, sociale media enz.), U kunt een helpcenter voor klanten aanmaken en u hebt toegang tot rapporten en communicatiegeschiedenis.
Na het lezen van de huidige pagina over online technische ondersteuning, kunt u verder ontdekken hoe u de beste online technische ondersteuning kunt bieden. Deze pagina biedt waardevolle inzichten in de benodigde vaardigheden en benodigde tools om uw technische ondersteuning te verbeteren.
Daarnaast kan het verkennen van de snelste live chat op de markt nuttig zijn. Hier leest u over de voordelen van live chat en hoe het kan bijdragen aan een hogere klantentevredenheid en lagere operationele kosten.
Als u meer wilt leren over verschillende termen die met klantenondersteuning te maken hebben, kunt u de woordenlijst van LiveAgent bekijken. Deze lijst helpt u om vertrouwd te raken met veelgebruikte termen in de helpdesksoftware.
Tot slot kunt u uw kennis uitbreiden met informatie over online chat. Deze pagina legt uit wat online chat is en hoe het kan worden gebruikt om uw klantenservice te verbeteren.
Ontdek SpringBuilder, de ideale websitebouwer voor niche-gamingwebsites en meer, met een gebruiksvriendelijk drag-and-drop-systeem. Creëer eenvoudig indrukwekkende websites zonder programmeerkennis. Verhoog uw efficiëntie met LiveAgent-integratie voor geoptimaliseerde klantencommunicatie en beheer. Start gratis en ervaar de voordelen!
Nederlandse selfservice software
Verbeter uw klantenservice en klanttevredenheid met LiveAgent's Nederlandse selfservice software. Bied een alles-in-één portaal met kennisbank, FAQ's en forums, verlaag ondersteuningskosten en verhoog vertegenwoordigersproductiviteit. Probeer nu gratis!
Nederlandse klantenservicesoftware
Klantenservicesoftware combineert een krachtige inbox, live chat, callcenter en een klantenportaal. Kies de juiste voor uw behoeften.